Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@18:05:42 GMT

ایران - آمریکا در یک روز خیلی خاص!

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۱۶۳۹

ایران - آمریکا در یک روز خیلی خاص!

قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر به پایان رسید و تیم‌های حاضر حریفان خود را شناختند. بر اساس این قرعه کشی، تیم ملی ایران باید در گروه دوم با تیم‌های انگلیس، امریکا و برنده پلی آف اروپا دیدار کند. با در نظر گرفتن جایگاه ایران در گروه دوم، باید شاهد تقابل ملی پوشان فوتبال کشورمان با انگلیس، سرگروه گروه دوم در روز نخست جام باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب در مورد برنامه بازی‌های تیم ملی در دور گروهی جهانی ۲۰۲۲، اما چیز دیگری است. اگر به زمان تقابل با امریکا به عنوان آخرین بازی تیم ملی دقت کنید با یک تاریخ نوستالژیک روبرو خواهید شد؛ هشتم آذر...

تقابل با آمریکا که تکرار دیدار جام جهانی ۱۹۹۸ است، در تاریخی برگزار می‌شود که یکی از ماندگارترین روز‌های فوتبال ایران در آن رخ داده است؛ تاریخی که موفقیت در آن باعث صعود ایران به جام جهانی فرانسه، همگروهی با امریکا و کسب پیروزی تاریخی مقابل این تیم شد.

صعود به جام جهانی بعد از ۲۰ سال برای فوتبال ایران به دراماتیک‌ترین شکل ممکن رقم خورد؛ این اتفاق را همه با عنوان "حماسه ملبورن" به یاد می‌آوریم. هشتم آذرماه سال ۱۳۷۷ یعنی ۲۵ سال قبل از رویارویی دو تیم در دور پایانی مرحله گروهی جام جهانی ۱۹۹۸، تیم ملی ایران در استرالیا، دست به کار بزرگی زد و در حالی که با دو گل از استرالیا در پلی آف صعود به جام جهانی عقب افتاده بود با گل‌های دقایق پایانی کریم باقری و خداداد عزیزی، کار را به تساوی کشانده و در میان بهت حاضرین در ورزشگاه ملبورن کریکت استرالیا، جشن صعود گرفت.

همزمانی بازی آخر مرحله گروهی تیم ملی در جام جهانی مقابل امریکا (تیمی که اولین بردمان در جام جهانی را مقابلش کسب کردیم) با روز خلق حماسه ملبورن در دوره‌ای که همه با توجه به ستاره‌های تیم از صعود به دور حذفی صحبت می‌کنند، می‌تواند یک دژاووی شیرین را به وجود آورده و حماسه‌ای دیگر را در هشتم آذر شاهد باشیم؛ برگزاری بازی‌های این دوره در زمستان و قرعه امشب دست به دست هم دادند و چنین تاریخی را برای یک اتفاق احتمالی، سخت و هیجان انگیز رقم زدند تا اگر آن چه که ما می‌خواهیم در آن تاریخ رخ دهد، هشتم آذر را برای همیشه قاب کنیم و اعدادش را اعداد شانس فوتبالمان بنامیم.

مقایسه نسل طلایی فعلی با نسل ۹۸ یک چالش بزرگ برای ستاره‌های فعلی تیم ملی است و اینک فرصتی جالب به دست آمده تا این ستاره‌ها در همان تاریخی که نسل ۹۸ را وارد یک مسیر بزرگ کرد، اولین صعود تاریخ ایران در جام جهانی را به نام خود زده و برای همیشه در تاریخ ماندگار شوند.

برنامه مسابقات ایران در جام جهانی به شرح ذیل است:

انگلیس- ایران دوشنبه ۳۰ آبان ۱۹:۳۰

پلی‌آف اروپا- ایران جمعه ۴ آذر ۱۶:۳۰

ایران- آمریکا سه‌شنبه ۸ آذر ۲۲:۳۰

 

ورزش سه

منبع: فرارو

کلیدواژه: تیم ملی ایران جام جهانی جام جهانی هشتم آذر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرقیزستان حریف افعانستان برای صعود به جام جهانی

صعود تیم ملی فوتسال ازبکستان به جمع چهار تیم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا و استفاده از سهمیه صعود به جام جهانی که خودشان میزبان هستند باعث برگزاری دیدارهای حذفی برای انتخاب تیم پنجم شد تا اینگونه شانسی مجدد به تیم های حذف شده در مرحله قبلی برای تلاش در مسیر رفتن به جام جهانی داده شود.

در نخستین بازی مرحله حذفی برای انتخاب تیم پنجم قاره آسیا، افعانستان از ساعت ۱۰:۳۰ امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه به مصاف عراق رفت که با پیروزی پنج بر سه به سود افغان‌ها همراه بود.

دیگر دیدار این مرحله هم از ساعت ۱۲:۳۰ بین تیم‌های ویتنام و قرقیزستان برگزار شد که با پیروزی سه بر دو قرقیزها همراه شد.

بنابراین تیم های افعانستان و قرقیزستان برای انتخاب پنجمین تیم قاره کهن به جصاف هم خواهند رفت.

 

منبع:فوتبالی 

دیگر خبرها

  • برای صعود به جام جهانی تمام تلاش خود را می کنیم
  • پایان رویای شیرهای تاجیک در یکقدمی فینال
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن
  • قرقیزستان حریف افعانستان برای صعود به جام جهانی
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهانی نرسید
  • کاپ جهانی تیراندازی با کمان| تیم میکس ریکرو کشورمان از صعود به نیمه نهایی بازماند‌
  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهان نرسید
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای