Web Analytics Made Easy - Statcounter

گفتنی است نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن شامگاه جمعه از توافق صنعاء با دولت مستعفی و ائتلاف متجاوز بر سر توقف همه عملیات‌های نظامی و کاهش محاصره علیه یمن خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد این اقدام بتواند مقدمه‌ای برای رفع کامل محاصره و برقراری دائم آتش بس در راستای یافتن راه حل سیاسی برای بحران یمن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب زاده دیدگاه ایران در حمایت از راه حل سیاسی و انسانی در یمن را مورد تأکید قرار داد و گفت: امیدواریم در آستانه ماه مبارک رمضان با اولویت دادن به مسائل انسانی و با استمرار آتش بس شاهد بهبود شرایط انسانی و مبادله کامل اسرا و زندانیان بین طرف‌های درگیر در این کشور باشیم و این اقدام بتواند زمینه‌ای برای شروع ابتکار سیاسی به منظور حل بحران باشد.

به گزارش فارس، «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن شامگاه جمعه گفت: دو طرف (صنعاء و دولت مستعفی و ائتلاف متجاوز) درباره توقف همه عملیات نظامی هوایی، زمینی، دریایی در داخل یمن و عملیات‌های برون مرزی توافق کردند.

وی افزود: دو طرف درباره ورود کشتی‌های سوخت به بنادر الحدیده و پرواز‌های تجاری به و از فرودگاه صنعاء به مقاصدی معین در منطقه توافق کردند. با موافقت دو طرف امکان تمدید مهلت دو ماه آتش بس وجود دارد.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن هم ضمن استقبال از اعلام آتش بس انسانی دو ماهه توسط فرستاده ویژه سازمان ملل گفت: این آتش بس شامل توقف عملیات نظامی، گشودن فرودگاه بین المللی صنعاء برای برخی پرواز‌ها و گشودن بندر الحدیده به روی کشتی‌های حامل نفت است.

وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن هم ساعاتی پیش از دستور دولت عبد ربه منصو ر هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن برای اتخاذ ترتیباتی در خصوص کاهش محاصره علیه یمن خبر داده بود.

کاخ سفید هم اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از اعلام آتش بس دو ماهه در یمن استقبال کرد و خواستار پایبندی به آتش بس شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ یمن آتش بس نماینده سازمان ملل سخنگوی وزارت خارجه سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب

سیدمهدی بنی‌هاشمی شاعر سروده «سلام فرمانده» به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت که یک بیت از آن را به مناسبت عملیات وعده صادق خوانده بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در آستانه عملیات تنبیهی «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی، رهبر انقلاب در یکی از جلسات مرتبط، یک بیت شعر از غزلی که چندسال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی (ع) با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند، برای این عملیات خواندند:

تو را است معجزه در کف زِ ساحران مهراس / عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

در پی انتشار این سروده، سیدمهدی بنی هاشمی از شاعران جوان گیلانی که با سرود سلام فرمانده بیشتر در اذهان مردم شناخته می‌شود، با سرایش غزلی به استقبال این شعر رهبر انقلاب رفت. متن این شعر را به شرح زیر است:

«دلا، ننگ است از میدان گریزیم
در این هنگامه از یاران گریزیم

بیا تا مثل آن عشّاق در طَف
چو پروانه ز شهد جان گریزیم

غم از چه داری ای دل؟ نوح با ماست
نباید از دل طوفان گریزیم

بدان در عشق، آسایش حرام است
مباد از سختی دوران گریزیم

عصا بنداز، اعجازی کن ای دل
که از این مکر دژخیمان گریزیم

خدا با ماست پس حتی ز آتش
چو ابراهیم ما آسان گریزیم

ز سحر ساحران و مکر مکار
بیا بر دامن قرآن گریزیم

بخوان پیش از کلام الله، اعوذی
که سمت حق از این شیطان گریزیم

چو حیدر باش و درب کفر برکن
که از این قلعه دیوان گریزیم‌

بیا از غده بدخیم صهیون
به سوی حضرت درمان گریزیم»

کد خبر 748328

دیگر خبرها

  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب
  • راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب
  • شعر جدید نغمه مستشار نظامی در استقبال از سروده رهبر انقلاب
  • مخمس نغمه مستشار نظامی در استقبال سروده رهبر انقلاب
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • حمله به رفح به یک درگیری داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است