Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@06:02:28 GMT

آمریکا با اوکراین پهپادهای انتحاری می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۱۶۶۰

آمریکا با اوکراین پهپادهای انتحاری می‌دهد

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی ان ان، بسته نظامی مذکور شامل پهپادهای انتحاری قابل سوئیچ، سیستم‌های ضد پهپاد، خودرو زرهی، تجهیزات دید در شب و مهمات است.

به گفته جان کربی سخنگوی پنتاگون با بسته جدید، میزان کمک‌های نظامی دولت بایدن به اوکراین از آغاز جنگ تاکنون 2.3 میلیارد دلار شده است.

این اولین بار است که جزییات دقیق محموله ارسالی بیان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوکراین آمریکا و اروپا را برای ارسال تجهیزات پیشرفته‌تر تحت فشار قرار داده و آمریکا منهای هواپیما با اغلب درخواست‌ها موافقت کرده است.

از سوی دیگر ناتو هشدار داده است نیروهای روسیه به جای عقب نشینی در حال تغییر موقعیت هستند و به همین دلیل دیروز جمعه حملات سنگین خود در منطقه لوهانسک را ادامه دادند.

روسیه با آرایش جدید نیروها، سعی کرده است تا بخشی از سربازان خود را از شمال اوکراین عقب برده و روی مناطق شرقی اوکراین متمرکز شود.

مقامات آمریکایی و اوکراینی هم زمان از گروه بندی نیروهای روس در بلاروس خبر داده‌اند.

حمله به تاسیسات نفتی شهر روسی بلگورود با دو فروند بالگرد تبدیل به معما شده است.

روسیه اوکراین را مسبب این حمله اعلام کرد ولی وزارت دفاع اوکراین به سی ان ان گفته است که هیچ اطلاعاتی در مورد این حادثه ندارد.

پسکوف سخنگوی کرملین گفت ممکن است این حمله تاثیری منفی روی مذاکرات صلح داشته باشد.

هنوز 100 هزار شهروند اوکراینی داخل ماریوپول محاصره شده زندگی می‌کنند و اواخر جمعه 2 هزار تن توانستند از شهر خارج شوند، هرچند دیروز روس‌ها مانع ورود غذا و دارو به شهر شدند.

ارتش اوکراین دیروز جمعه توانست شهر بوچا نزدیک پایتخت را از دست روس‌ها در بیاورد.

روسیه دیروز با 3 فروند موشک اسکندر که از دریای سیاه شلیک شد، منطقه اودسا را بمباران کرد.

5656

کد خبر 1617698

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اوکراین حمله روسیه به اوکراین روسیه پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فایننشال تایمز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید کمک تسلیحاتی کنگره به اوکراین به توقف پیشروی روسیه در این کشور کمک می‌کند.

وی در تکمیل این ادعا افزود: اوکراین بعد از دریافت کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به دنبال انجام یک ضدحمله برای ممانعت از پیشروی هرچه بیشتر روسیه در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

بااین‌حال، این مقام ارشد کاخ سفید اذعان کرد که به‌رغم بسته نظامی کنگره، او همچنان در ۲۰۲۴، انتظار پیشرفت میدانی روسیه را دارد و این‌طور نیست که ورق فوراً برگردد.

سالیوان ادامه داد: اما با بسته کمکی جدید، کی‌یف می‌تواند تاب‌آوری در برابر حملات روسیه طی سال ۲۰۲۴ را تضمین کند.

او درنهایت سناریویی را متصور شد که در آن (طی سال ۲۰۲۵)، اوکراین می‌تواند اراضی خود را از روسیه پس بگیرد.

به گزارش آنا، در طرف مقابل، روسیه می‌گوید که بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین، وضعیت را در خط مقدم، که روسیه در آن دست برتر را دارد، تغییر نخواهد داد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با اشاره به «پیشروی نیرو‌های مسلح روسیه در جبهه» گفت حمایت مالی و تسلیحاتی تخصیص‌یافته «این وضع را تغییر نخواهد داد و تنها بر شمار قربانیان جدید و خسارات بیشتر به اوکراین منتهی می‌شود».

چندی پیش، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد: بدون تأمین سلاح برای کی‌یف از سوی غرب، درگیری در اوکراین طی ۲ هفته پایان خواهد یافت.

بورل گفته بود: اگر کمک‌های تسلیحاتی متوقف شود، اوکراین نخواهد توانست مقاومت کند و ناچار می‌شود تسلیم شود. در این صورت جنگ پایان خواهد یافت.

در واکنش به این اظهارنظر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت: این یک اعتراف بزرگ است! راه کامل صلح به شما ارائه می‌شود؛ توقف کمک‌های تسلیحاتی غرب به نظام کی‌یف.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو