Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران گفت: روی بازیکنانی که برای جام جهانی کوچک هستند مانور ندهند و به جای آن از دل خود لیگ‌ بازیکنانی را استعدادیابی کنند.

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با میزان، درباره قرعه تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی قطر اظهار داشت: تمام گروه‌ها هم به نحوی خطرناک و هم تمام بازی‌ها سنگین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب و امیدوارکننده این است که انگلیس یا حتی اگر از بین ولز، اسکاتلند و اوکراین یکی به جام‌جهانی صعود کند به یک سبک بازی نظیر بازی پرفشار، فیزیکی و سرعتی بازی می‌کنند و برای ما خوب است چرا که اگر در گروه ما تیم‌هایی از آمریکای جنوبی و آفریقا بودند ممکن بود به مشکل بخوریم. پس باید از این قرعه بهترین استفاده و اهمیت را ببریم.

وی افزود: اکنون باید پس از این اتفاق بازی‌های تدارکاتی سرسخت با تیم‌هایی انجام دهیم که از لحاظ سبک بازی به این تیم‌ها شباهت دارند تا بتوانیم با نحوه بازی این تیم‌ها خودمان را انطباق دهیم. تنها امید و شانس ما این است که با یک سبک بازی مواجه هستیم وگرنه هیچکدام از این تیم‌ها ضعیف نیستند. از نظر من همانطور که انگلیس قدرتمند است، آمریکا هم خطرناک است همانند سه تیم دیگر که باید در پلی آف تلاش کنند تا یکی از آن‌ها به قطر بیاید.

*روی بازیکنانی که برای جام جهانی کوچک هستند مانور ندهیم

پیشکسوت فوتبال گفت: شانس چندانی برای صعود از این گروه نداریم مگر اینکه در این ۸ ماه باقیمانده به مسئله‌ای که بار‌ها گفتم توجه کنند و آن هم این است که روی بازیکنانی که برای جام جهانی کوچک هستند مانور ندهند و به جای آن از دلِ لیگ‌ بازیکنانی را استعدادیابی کنند و از لحاظ مسائل تاکتیکی، تیمی و فیزیکی روی آن‌ها کار کنند.

وی تصریح کرد: در سیستم دفاع و حمله باید کار زیادی صورت‌گیرد. به نظرم بازی‌های تدارکاتی قوی باید تدارک دیده شود تا هم در سیستم غالب روی بازیکنان کار شود و هم در سیستم دفاع و حمله وگرنه اگر جز این باشد شانس چندانی نخواهیم داشت تا از دور مقدماتی صعود کنیم.

*با این شرایط ممکن است افتضاح به بار بیاید

اقبالی افزود: برای ما نقطه عطف باید این باشد که دو تیم از یک منطقه هستند و به یک شکل هم بازی می‌کنند، زیرا تیم‌هایی که دارای این سبک هستند نحوه بازی آن‌ها به ما کمک می‌کند، مشروط بر اینکه اصول اولیه فوتبال را به بازیکنان‌ یاد بدهیم و از لحاظ مسائل روانی، تاکتیکی، فیزیکی و ساختار تیم‌ هم روی آن‌ها کار شود، زیرا واقعا بازیکنان چهار پاس سالم هم‌ نمی توانند به هم بدهند. در وهله نخست باید بتوانند در حفظ مالکیت توپ موفق عمل کنند و زمانی که حریف پرس سنگین‌ انجام می‌دهد به خوبی خودمان را از پرس سنگین آن‌ها خارج کنیم. 

وی ادامه داد: باید در یک سوم دفاعی و خط هافبک خودمان باید بتوانیم توپ را به حمله برسانیم و این هم مستلزم این است که در تاکتیک فردی و مهارتی خوب آن را به اجرا در بیاوریم. از نظر من خط دفاعی ما ضعیف است در خط هافبک هم تنها نوراللهی و در خط حمله هم سردار و طارمی بازیکنان مهم و تأثیرگذار ما هستند و گرنه سایر به صورت رندومی به صورت اتفاقی بازی می‌کنند و با این شرایط ممکن است افتضاح به بار بیاید.

*اگر پول دارند مربی خوب بیاورند

وی عنوان کرد: اگر پول دارند تا مربی خوب بیاورند این کار را انجام دهند در غیر اینصورت باید کادرفنی تیم ملی را تقویت کنند و مربیانی بیایند که تجربه لازم را داشته باشند و در مواقع حساس بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. صرفا با حضور چهار نفر که مشهور هستند کاری از پیش برده نمی‌شود. هنوز هم معتقدم کسی که بعد از خداحافظی از فوتبال خیلی زود به عنوان مربی تیم ملی برگزیده می‌شود تصمیمی غلط است.

بیشتر بخوانید: اسکوچیچ: فکر می‌کنم به اندازه استادیوم آزادی از ایران تماشاچی به قطر بیاید/ ممکن بود قرعه بدتری داشته باشیم

انتهای پیام/

برچسب ها: تیم ملی مسعود اقبالی جام جهانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جام جهانی تیم ملی مسعود اقبالی جام جهانی روی بازیکنان جام جهانی سبک بازی تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنوز ۵ بازی دیگر فرصت داریم / اگر دست من باشد می‌گویم پرسپولیس همیشه قهرمان است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: شانس خوبی داشتیم که به صدر جدول برویم و با استقلال اختلاف دو امتیازی ایجاد کنیم اما ۵ بازی دیگر باقی مانده و تا آخر می‌جنگیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اوسمار لی‌اولیورا شامگاه چهارشنبه _دوازدهم اردیبهشت_ در کنفرانس‌خبری پس از تساوی تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر اظهار کرد: رابطه خوب بازیکنان با هواداران در شرایط سخت به ما کمک می‌کند و باید از آن‌ها تشکر کنم؛ می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان خواهیم داشت و جزئیات کوچک می‌تواند نتیجه بازی را تغییر دهد، برنامه داشتیم که حمله کنیم و گل بزنیم و شانس‌هایی هم داشتیم اما به جایی نرسید.

وی افزود: در بازی‌های بزرگ سخت است که به آن چیزی که می‌خواهید برسید؛ ما به نتیجه بازی استقلال و تراکتور نگاه نکردیم و برای خودمان بازی کردیم. شانس خوبی داشتیم که به صدر جدول برویم و با استقلال اختلاف دو امتیازی ایجاد کنیم اما پنج بازی دیگر باقی مانده و تا آخر می‌جنگیم. فوتبال استراتژی‌های زیادی دارد و با روش‌های مختلف می‌توان بازی کرد. در جریان مسابقه توانستیم بازی را در زمین سپاهان کنترل کنیم، اما در دادن پاس آخر و جزئیات نتوانستیم به موفقیت برسیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: اگر قرار بود با شانس چیزی را به دست بیاورید، باید هر سال تیم‌های برزیلی که خیلی به شانس اعتقاد دارند، قهرمان می‌شدند. هرچند در شش بازی اخیر نسبت به پنج بازی قبل‌تر شانس بیشتری داشتیم اما تا آخرین لحظه می‌جنگیم تا به هدف‌مان برسیم. همچون هواداران‌مان ناراحت هستیم زیرا می‌توانستیم با برد به صدر جدول برسیم. هواداران می‌دانند که بازیکنان همه تلاش کردند و هر زحمتی که نیاز بود در زمین گذاشتند تا به نتیجه دلخواه برسند.

اوسمار اولیورا خاطرنشان کرد: بازی‌ها فشرده است و با سفرها و ریکاوری‌هایی که داریم کارمان سخت است، شاید آن‌طور که بخواهیم نتوانیم ریتم‌مان را نگه داریم، بازیکنان کار خودشان را خوب انجام دادند و در زمانی که ۱۰ نفره شدیم توانستند بازی را کنترل کنند. با تیم سوم جدول بازی داشتیم و کارمان سخت بود. نسبت به هر بازی و شرایط تیم حریف بازی‌مان را می‌سنجیم. می‌دانستیم که می‌توانیم پشت مدافعان سپاهان بازی کنیم و در دو موقعیت این فرصت را داشتیم.

وی در پایان عنوان کرد: در بازی بعدی با نساجی باید روی نقاط قوت و ضعف آن‌ها کار کنیم. در نیمه دوم می‌خواستیم بیشتر نفوذ کنیم و به کاری که می‌خواستیم برسیم، اما متأسفانه به گل نرسیدیم. اگر دست من باشد می‌گویم پرسپولیس همیشه قهرمان می‌شود.

کد خبر 749901

دیگر خبرها

  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا؛ صعود ایران یک به مرحله بعد
  • ستاره رئال لنگ‌لنگان تمرین را ترک کرد
  • پاشازاده: نکونام در استقلال با صدها مشکل ریز و درشت مواجه بود
  • هنوز ۵ بازی دیگر فرصت داریم / اگر دست من باشد می‌گویم پرسپولیس همیشه قهرمان است
  • به روز رسانی| اوسمار: تا روز آخر می جنگیم
  • مارینوس اوزونیدیس: ۲ یا ۳ شانس خوب را از دست دادیم
  • تراکتور – استقلال، تراکتور – سپاهان نمی‌شود
  • ربیعی سرمربی پایه‌های ذوب‌آهن شد!
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه