Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت ابراهیمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت تعداد پنج هزار و ۳۶۱ گردشگر داخلی ضمن سفر به کویر شهداد در اقامتگاه های منطقه نیز اسکان یافتند.

وی اظهار داشت: همچنین ۴۱ گردشگر خارجی از کشورهای آسیایی و اروپایی هم از جاذبه های این میراث طبیعی جهانی دیدن کردند و اقامت گزیدند.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخش شهداد بیان کرد: برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی وگردشگران تمامی اقامتگاه های منطقه شهداد شامل هتل، اکو کمپ گردشگری، اقامتگاه های بومگردی و غیره از ابتدای تعطیلات نوروزی فعال بود و مشغول خدمات رسانی به میهمانان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جاذبه های کم نظیر کویر لوت شهداد تصریح کرد: کار اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگران با همکاری پایگاه میراث جهانی کویر لوت در ایام نوروز بخوبی انجام شد.

ابراهیمی اظهارداشت: اجرای برنامه های متنوع نوروزی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی بومی و محلی در ایام تعطیلات نوروزی برای گردشگران و مسافران اجرا شد که مورد استقبال قرار گرفت.

بیابان ثبت جهانی لوت بین سه استان کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان قرار دارد و ۷۰ درصد آن در کرمان واقع‌ شده است؛ ۹۵ درصد از آثار طبیعی شناخته‌ شده این پهنه گسترده نیز که منحصربه‌فرد و بی‌همتاست در کرمان جای دارد.

بخشی از بیابان لوت در سال ۹۵ به عنوان نخستین جاذبه طبیعی ایران به ثبت جهانی رسید که قسمت عمده آن در استان کرمان قرار دارد و بخش شهداد یکی از دروازه های ورود به آن به شمار می رود.

کلوت ها، جنگل های نبکا، متطقه گندم بریان(گرمترین  نقطه روی زمین)، آب انبار شهداد و قلعه شفیع آباد از مهمترین  جاذبه های طبیعی و تاریخی کویر لوت بخش شهداد محسوب می شوند.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

برچسب‌ها کرمان مسافرین نوروزی میراث فرهنگی شهداد کلوت شهداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان مسافرین نوروزی میراث فرهنگی کرمان مسافرین نوروزی میراث فرهنگی شهداد کلوت شهداد ثبت جهانی کویر لوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان از انجام مقدمات برای امضای توافقنامه چهارجانبه با دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سازمان پزشکان بدون مرز و موسسه کنشگران توسعه درخصوص آغاز فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس (MSF) در کرمان خبرداد و گفت:زمینه برای انجام این مهم فراهم آمد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو روح الله خضری پور مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در نشست مشترک با رییس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، پیرامون آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی بیان کرد: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌های مکرر از سوی اداره کل امور اتباع استان برای رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط انجام و زمینه فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.

خضری‌پور به توافقنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان کرد: مقرر شد سازمان مذکور با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • تلاش راهداران برای بازگشایی راه روستایی جهربه پشوئیه شهداد