Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران ایران به خبرنگار مهر گفت: میزان اشغال اتاق هتل‌های تهران طبق چیزی که تا الان شنیده ام حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است اما این آمار هنوز به صورت کامل جمع بندی نشده است. همچنین در سطح کشور نیز بیشتر اتاق هتل‌ها در مراکز استان‌ها نسبت به سال گذشته پر از مسافر بوده است اما بسیاری از شهرستان‌ها هم بودند که در هتل مسافر کمتری داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگرچه در مرکز استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، فارس، هرمزگان، اصفهان و یزد هتل‌ها پر بودند اما در حاشیه همان مراکز یا برخی شهرستان‌های کوچک‌تر مسافر کمتری رفته است با این وجود می‌توان گفت که نسبت به سال گذشته میزان حضور گردشگران در هتل‌ها بیشتر شده است.

وی همچنین درباره افزایش نرخ هتل‌ها در مناطق آزاد گفت: اگر چه تعدادی از هتل‌های مناطق آزاد عضو جامعه هتلداران کشور هستند اما نرخ‌گذاری آنها به سازمان مربوطه مرتبط است. متأسفانه شاهد بودیم که در برخی از مناطق مانند کیش افزایش نرخ متعارفی توسط چند هتل انجام شده که به حساب هتل‌های دیگر گذاشته می‌شود.تا جایی که ممکن است از هتلداران می‌خواهیم که نرخ متعارف را اعمال کنند ولی اگر در سرزمین اصلی چنین اقدامی انجام شود و گزارش آن را به ما بدهند حتماً برخورد لازم انجام می‌گیرد.

حمزه زاده گفت: در سه چهار روز آینده گزارش کاملی از وضعیت اشغال هتل‌ها در سراسر کشور و برخورد با متخلفان در ایام نوروز ۱۴۰۱ را با وزارت میراث فرهنگی تجمیع کرده و ارائه می‌دهیم.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران درباره ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت در کشور که وزیر میراث فرهنگی به تازگی اعلام کرده نیز گفت: احتمالاً منظور او ایجاد زائرسراهایی است که باید برای اقشار کم درآمد ساخته شود به هر حال دولت باید به فکر این بخش از جامعه نیز باشد.

کد خبر 5457453 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: هتل داری نوروز شهرداری تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز طبیعت پلیس راهور سفرهای نوروزی قوه قضاییه تصادفات رانندگی گردشگری حقوق بشر فوتبال آب و هوا روز جمهوری اسلامی سازمان هواشناسی وزارت آموزش و پرورش هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۲۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود

صالح اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اثرگذاری فضای مجازی در شرایط امروز کشور اظهار کرد: امروز در کشور دو کلان مسئله ناظر به فضای مجازی داریم که باید بر روی آن کار کنیم.

وی افزود: کلان مسئله اول همبستگی اجتماعی و کیان ایران است بعضاً در فضای مجازی شاهد اخبار و مطالب نادرست هستیم که بحث همبستگی اجتماعی و سرمایه اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده و می‌تواند باعث مشکلاتی در کشور شود.

وی با بیان اینکه کلان مسئله دوم خانواده ایرانی است، تصریح کرد: خانواده ایرانی به مثابه یک کل منسجم است که یکی از محورهای اصلی آن تربیت است اما به نظر می‌رسد این نهاد اجتماعی در نسبت با فضای مجازی دچار اعوجاج شده است.

اصغری اضافه کرد: فضای مجازی یکی از فرصت‌های خانواده‌ها محسوب می‌شود که متأسفانه شاهد آن هستیم بعضاً مخاطرات آن در خانواده پررنگ شده است.

وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های ترویجی را در قالب کمپین‌های مردمی جلو ببریم، اضافه کرد: ما در سازمان مرکز سواد مجازی سازمان سراج تلاش می‌کنیم گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی را که دغدغه بهبود شرایط اجتماعی-خانوادگی را در مدل خرد را دارند همراهی کنیم و نیازهای آنان را برطرف کنیم.

مسؤول مرکز سواد سازمان فضای مجازی سراج تصریح کرد: جنس فعالیت‌های اجتماعی ارگانیک و مردم برای مردم را باید تقویت کنیم.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: حاکمیت و دولت عزم خوبی برای حل مسائل حوزه رسانه و فضای مجازی دارند اما الگوی مردم برای مردم یک الگوی مکمل محسوب می‌شود.

وی گفت: نباید و نمی‌توانیم به عنوان یک جامعه پویا منتظر باشیم تا همه اقدامات از سوی ساختارهای دولتی انجام شود بلکه باید توان خود در سطح خرد تقویت کرده و با احساس مسؤولیت اجتماعی نسبت به مسائلی همچون خبر جعلی دغدغه داشته باشیم.

اصغری تاکید کرد: در جامعه باید الگوهای موفق کوچک را توسعه و رسانه‌ای نمائیم.

وی در پایان با بیان اینکه فضای مجازی ما باید انسجام اجتماعی را افزایش دهد نه اینکه این فضا باعث دو قطبی شدن جامعه و اختلاف در جامعه شود، ادامه داد: ایجاد کمپین ملی مواجهه با خبر جعلی یکی از فعالیت‌هایی است که امسال به آن می‌پردازیم.

کد خبر 6088323

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • اینفوگرافیک آمار داوطلبان کنکور به تفکیک استانها
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور