Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا، طی سال های اخیر برنامه سحرگاهی شبکه سه سیما با نام ماه من میزبان حجت الاسلام حامد کاشانی روحانی جوانی بود که به بیان ناگفته هایی از دوران حکومت حضرت علی(ع) و شیوه حکومت داری ایشان می پرداخت. علی رغم اینکه این برنامه در سحرگاهان به روی آنتن می رفت، اما با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بود و برنامه دیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از مدتی فشارها برای عدم بیان برخی سخن ها به این کارشناس تاریخی برنامه زیاد شد تا جایی که سال گذشته با اینکه ۲۰ شب از ماه مبارک رمضان گذشته بود، کاشانی به یکباره خداحافظی کرد و جای خود را به حجت‌الاسلام محمدباقر علوی تهرانی داد.

امسال نیز او چندی پیش خبر از حضورش در برنامه ماه من داد، اما به یکباره شب گذشته با انتشار متنی در فضای مجازی از حضور در این برنامه انصراف داد. او در بخش هایی از این متن آورده است: همواره یکی از آرزوهای حقیر بیان فضائل امیرالمومنین علیه السلام بوده است. از چهار سال پیش که در برنامه سحر شبکه سه توفیق بیان این فضایل را داشتم، خود را غرق در کرامت صاحب سفره حضرت رضا علیه السلام می‌دیدم. این مسیر مشکلات بسیاری داشت که به عشق حضرت ندید می‌گرفتم و عهدشکنی‌ها، فشارها، تغییرات ناگهانی و... را به جان می‌خریدم.

وی همچنین در بخش دیگری از این‌متن به فشار مردان سایه اشاره کرده و گفته است: در سال های اخیر و هربار در روزهای نزدیک به ماه مبارک رمضان، فشارها و تغییراتی تحمیل می‌شد که به خاطر شیعیان حضرت دم‌ فرو می‌بستیم. اما امروز علی رغم این که حدود ۱۰۰ روز است که به صورت تیمی مشغول کار و تولید محتوای برنامه سحر بودیم، مجددا فشارها و اتفاقاتی رخ داد که بنده را به این نتیجه رساند که با تأسی به سیره امیرالمومنین سلام الله علیه و برای اعلام و اعلان رفتارهای غلط و خلاف مروّت مردان‌سایه و تأثیر تخریبی رفتارهایشان بر همه جا از جمله رسانه ملی، با عرض پوزش فراوان از مردم عزیز ایران، از حضور در برنامه‌های سحر رسانه ملی استعفا داده و در عرصه‌های دیگر خدمتگزاری خواهم کرد.

معمولا زمان بسیاری می گذرد تا یک برنامه با سبک و سیاق ماه من به دل مخاطب بنشیند و از میان خیل عظیم برنامه های گفت و گو محور پربیننده شود، حالا با خداحافظی کاشانی از ماه من باید دید آیا تلویزیون اقدامی برای بازگشت این کارشناس به برنامه اش خواهد داشت یا خیر؟ و آیا اصولا از دست دادن چنین سرمایه هایی برای تلویزیون ضعف به حساب می آید یا خیر؟

همچنین همان طور که مخاطبان در ۴ سال گذشته سخنان این کارشناس و روحانی را شنیده اند، می دانند که او با مطالعه در سیره امیرالمومنین علیه السلام مناقب ایشان را برای مخاطب امروز بازگو می کرد، حالا باید دید در این سخنان چه نکاتی بوده که مردان سایه از بیان آنها وحشت داشته اند و میزان فشار را تا حدی رسانده اند که او مجبور به خداحافظی با برنامه شود. و اصلا این مردان سایه در داخل سازمان صداوسیما هستند یا فشارها خارج از سازمان به برنامه وارد شده است.

نکته بعدی که برخی به آن اشاره داشته اند، موضوع وحدت شیعه و سنی است و اعتقاد دارند این برنامه به شکاف میان این دو دامن می زند! در این میان باید تاکید کرد که بیان مناقب حضرت علی(ع) آیا جز اینکه مایه مباهات سنی ها باشد، چیز دیگری است؟ و آیا آنها به داشتن چنین خلیفه ای افتخار نمی کنند؟ ضمن اینکه کاشانی در برنامه خود تنها درباره امیرالمومنین سخن می گفت و آیا آوردن بهانه ای این چنین قابل پذیرفتن است؟ در بسیاری از مناصب حکومتی و نظامی، اهل سنت وجود دارند و به عقاید آن‌ها نباید توهین شود. این لازمه حیات کریمانه تمام اتباع ادیان و مذاهب با یکدیگر است. ولی ربطی به عدم ذکر اعتقادات شیعه به صورت استدلالی در رسانه ندارد.


 

برچسب‌ها حامد کاشانی شبکه سه سیما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حامد کاشانی شبکه سه سیما حامد کاشانی شبکه سه سیما مردان سایه ماه من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، و به نقل از نشریه شماره ۴۴۱ خط حزب‌الله برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط شده و هر روز ساعت ۱۳ از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روز‌های اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند: «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

دیگر خبرها

  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشارها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما