Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره حذف امضاء‌های طلایی در دولت آیت‌الله رئیسی اظهار داشت:‌ حذف امضاهای طلایی و بهبود فضای کسب و کار از مصوبات مجلس یازدهم بوده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: قوانین مصوب مجلس در این باره دست دولت را باز گذاشته است؛‌حذف امضاء‌های طلایی کار بسیار بزرگی است که منشأ تصویب آن در مجلس بوده است البته در دولت آیت‌الله رئیسی هم به خوبی اجرایی شده است هر چند که در گوشه و کنار کشور اخبار منفی در این باره شنیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی تأکید کرد:‌ دولت آیت‌الله رئیسی برای اجرای قانون حذف امضاء‌های طلایی و بهبود فضای کسب و کار شروع بسیار خوبی داشته است ولی باید به سمت و سویی حرکت کنیم که کلاً ریشه امضاء‌های طلایی خشکیده شود.

وی گفت: متأسفانه موضوع امضاء‌های طلایی در حوزه معادن و قراردادهای معادن بسیار زیاد است ولی اگر جدیت دولت و وزارت صمت در این باره بیشتر شود حتما آثار و برکات بیشتری شامل حال آحاد جامعه خواهد شد این در حالی است که طبق قانون همه دستورالعمل‌ها و مصوبات و مجوزها بایستی شفاف و روشن باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: نقش اتاق‌های بازرگانی و اتحادیه‌های کسب و کار در حذف امضاء‌های طلایی بسیار پررنگ است این در حالی است که برخی افراد و مهره‌ها در اتاق‌های بازرگانی و اتحادیه‌های مختلف در همه دولت‌ها وجود داشته‌اند و این مهره‌های کلیدی مسبب اصلی امضاء‌های طلایی هستند و جابه‌جایی آنها از این دفتر به آن دفتر هم نتوانسته مانع اقدامات منفی آنان شود.

سلیمی گفت:‌ متأسفانه برخی افراد دارای امضاء‌های طلایی، رانت اطلاعاتی هم دارند و از این موضوعات سوء‌ استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد:‌حذف امضاهای طلایی نیازمند مکمل خاصی است که این مکمل حذف مهره‌های کلیدی است که در همه دولت‌ها حضور دارند و آنها به واسطه زد و بندهایی که با برخی افراد دارند در گلوگاه‌های خاص قرار گرفته و انتفاع شخص می‌برند؛ نمی‌توانیم با جابه‌جایی این افراد از این اتاق به اتاق دیگر و از این اتحادیه به اتحادیه دیگر مانع اقدامات ضدتولیدی آنها شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت:‌ بایستی به سمتی حرکت کنیم که افرادی که دارای رانت اطلاعاتی و امضاء‌های طلایی هستند از حوزه اقتصادی کشور دور شوند که اگر این کار را انجام دهیم قطعا شیرینی حذف امضاء‌های طلایی و بهبود فضای کسب و کار به دهان مردم شیرین می‌آید.

سلیمی گفت:‌ انصافا دولت آیت‌الله رئیسی برای حذف امضاء‌های طلایی و بهبود فضای کسب و کار آغاز خوبی داشته است و امیدوارم که اجرای این قانون به صورت کامل در تمامی حلقه‌ها تسری پیدا کند.

کد خبر 667154 برچسب‌ها دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی حذف امضاء های طلایی دولت آیت الله رئیسی رئیسه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟

انتخابات دور دوم دوازدهمین مجلس شورای اسلامی، جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار خواهد شد که سازوکار مشخصی برای شرکت در آن وجود دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 11 اسفندماه 1402 برگزار شد و انتخابات در 22 حوزه به دور دوم رسید.

بر همین اساس مقر شد که مرحله‌ی دوم انتخابات، جمعه 21 اردیبهشت‌ماه 1403 برگزار شود.

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از 13 اردیبهشت آغاز می‌شود طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، قرار است از مجموع 22 حوزه انتخابیه، رای گیری در 8 حوزه به‌صورت تمام‌الکترونیک باشد.

یکی از مسائلی که مورد توجه است و بعضاً سوالاتی به‌وجود آورده، شرایط رأی‌دادن در دور دوم انتخابات است.

فردی که در مرحله اول انتخابات در یک حوزه انتخابیه رأی داده باشد، فقط می‌تواند در همان حوزه انتخابیه رأی بدهد و نمی‌تواند در دور دوم حوزه انتخابیه‌ی مد نظر خود را تغییر دهد.

به‌عنوان مثال، اگر یک فرد در مرحله اول در تهران رأی داده باشد، در دور دوم می‌تواند فقط در همین حوزه تهران رأی بدهد.

همچنین کسانی که در دور اول انتخابات در هیچ‌یک از حوزه‌ها رأی نداده باشند، در این مرحله از انتخابات می‌توانند در هر حوزه‌ای رأی دهند.

اتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس