Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوروز ۱۴۰۱ در حالی به روزهای پایانی رسیده که بعد از دو سال کرونایی، شمار زیادی از هموطنان‌مان به جاده زده‌ و هنوز پا در راه بازگشت نگذاشته‌اند؛ مسافرانی که اطلاع از وضعیت آب و هوا و ترافیک راه‌ها، چراغ راه ایشان خواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله دو سال پس از شیوع ویروس در کشورمان و همه گیری بیماری و قرار گرفتن جهان در وضعیت پاندمی کرونا، همه‌مان راه پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ را می‌دانیم و آگاهیم که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های مراقبتی و بهداشتی تا چه اندازه ضروری است و تزریق واکسن و تجدید ایمنی بدن با دوز سوم، چه سهم بالایی در مبتلا نشدن مان به این بیماری دارد، اما آیا حواسمان به دیگر عوامل موثر در سفر هم هست؟

با این مقدمه با شماییم با چکیده‌ اخبار وضعیت راه‌های کشور و وضعیت جوی مسیر‌ها و شهر‌های کشور در روز جاری تا اگر خود قصد سفر دارید یا عزیزانتان قصد دل سپردن به جاده در مسیر‌های دور و نزدیک را دارند، بتوانید با اطلاع از وضعیت ترافیکی و آب و هوا، با ایمنی کامل سفر کرده یا در صورت امکان، با تغییر مسیر یا زمان سفر و یا حتی مقصد مسافرت، از خطراتی که در کمین نشسته، پرهیز کرده و نوروز را به سلامت و شادی بگذرانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  آخرین وضعیت ترافیک
سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از مسدود شدن جاده چالوس، مسیر جنوب به شمال خبر داد و گفت: جاده چالوس از ساعت ۱۱ امروز ۱۲ فروردین ماه در مسیر جنوب به شمال بسته شده است. پیش بینی می‌کنیم این محدودیت تا ساعت ۱۹ ادامه داشته باشد. فردا در روز ۱۳ فروردین ماه نیز به همین صورت خواهد بود یعنی اگر بار ترافیکی زیاد باشد اعلام محدودیت می‌کنیم.

وی افزود: برنامه اعمال محدودیت در جاده هراز نیز به این شکل خواهد بود که اگر ظرفیت جاده اشباع شود، این محدودیت اعمال می‌شود، اما در حال حاضر جوابگوست. برای جاده دماوند هنوز برنامه‌ای وجود ندارد البته تا زمانی که ظرفیت جاده مناسب باشد.   از آنجایی که امروز سیزده بدر است، سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی به رانندگان گفت: طبق رسمی دیرینه مردم ایران‌زمین در روز سیزدهم بهار به دامان طبیعت می‌روند تا آخرین روز عید را در طبیعت و کنار سبزه و آب روان چشمه‌ها و جویبار‌ها بگذرانند که جا دارد نکاتی را جهت پیشگیری از هرگونه حادثه دلخراش یادآوری کنیم. یکی از اقدامات در این روز گذاشتن سبزه بر روی سقف یا صندوق عقب یا در موتور خودرو‌ها می‌باشد که حین حرکت به سطح راه‌ها می‌افتد.

وی افزود: هموطنان عزیز آگاه باشند که این اقدام به ظاهر خوشایند مغایر با قوانین و مقررات بوده و ریختن هر چیزی در سطح راه ممنوع و دارای جریمه می‌باشد. این اقدام افزون بر اینکه محیط زیست را آلوده می‌کند، احتمال لغزندگی، انحراف و تغییر مسیر و ترمز ناگهانی از سوی برخی خودرو‌ها و ایجاد بی‌نظمی و تصادف را نیز در بر دارد.

معاون اجتماعی پلیس راهور افزود: یکی از کار‌هایی که در این روز تعداد معدودی از رانندگان انجام می‌دهند، سوار کردن سرنشینان در صندوق عقب و حتی قسمت بار وانت‌ها است. این موضوع نیز افزون بر مغایرت با مقررات، در ترمز‌های ناگهانی، حین گردش در پیچ‌ها، دور زدن در میادین یا در ترمز کردن‌های ناگهانی می‌تواند بدترین صدمات جسمی را به سرنشینان آن‌ها وارد سازد، به‌نحوی که واژگونی یک دستگاه وانت که در سال‌های گذشته اتفاق افتاد تعداد کثیری از هموطنان مجروح و فوت شدند.

وی در خصوص استفاده از موتورسیکلت توسط برخی از هموطنان اظهار کرد: توصیه ما به خانواده‌هایی است که بوسیله موتورسیکلت اعضای خانواده را برای گردش و تفریح در چنین روزی جابجا می‌کنند و بعضاً دو، سه یا چهار نفر سوار بر موتورسیکلت می‌شوند. این موضوع افزون بر اینکه مغایرت قانونی با ظرفیت موتورسیکلت دارد، باعث به هم خوردن تعادل و واژگونی و صدمات جسمی سخت و غیرقابل جبران به‌ویژه برای کودکان هم می‌باشد، ضمن اینکه ترمز موتورسیکلت در چنین شرایطی هیچ نوع کارایی نخواهد داشت.

جهانی با بیان اینکه "پیشنهاد ما به خانواده‌ها این است که از بوستان‌ها و تفرجگاه‌های نزدیک منزل استفاده کنند تا مجبور به استفاده از موتورسیکلت با چنین شرایطی نشوند"، گفت: از توقف‌های سدمعبری در نزدیک تفرجگاه‌ها یا در معابر داخلی بوستان‌ها خودداری شود که این امر منجر به شکل‌گیری ترافیک سنگین در داخل و معابر مجاور آن‌ها و اتلاف وقت هموطنان نشود.   آخرین وضعیت آب و هوا

مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش محسوس دمای هوا تا روز دوشنبه پانزدهم فروردین در سطح کشور خبر داد.   بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری از امروز (جمعه، دوازدهم فروردین ماه) تا پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می‌شود. همچنین دمای هوا تا روز دوشنبه (پانزدهم فروردین ماه) در سطح کشور به‌طور محسوسی افزایش می‌یابد.

به‌ویژه دمای هوا از امروز تا دوشنبه با توجه به وزش گرم باد، در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین ۷ تا ۱۲ درجه افزایش و سه شنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر همراه با احتمال بارش پراکنده، به همین مقدار کاهش می‌یابد.

سرعت وزش باد شنبه در شمال و نوار شرقی سیستان و بلوچستان و مناطقی از هرمزگان، دوشنبه در شمال غرب و غرب و سه‌شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب غرب، شرق و جنوب شرق افزایش می‌یابد. در برخی نقاط سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، هرمزگان و جنوب خوزستان با احتمال خیزش گردوخاک همراه خواهد بود.

خلیج فارس، به‌ویژه در سواحل بوشهر و غرب تنگه هرمز، از بعدازظهر جمعه تا بعدازظهر شنبه مواج است.

تهران امروز، جمعه آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد، در بعدازظهر نیمه ابری با احتمال وزش باد شدید و در شب صاف تا قسمتی ابری با گاهی وزش باد را تجربه خواهد کرد و دمایش بین ۱۱ تا ۲۴ درجه سانتیگراد متغیر است.

فردا، شنبه و در روز طبیعت، تهران در روز قسمتی ابری، به تدریج ابری و در شب نیمه ابری است و دمای هوا در کمترین و بیشترین حالت خود بین ۱۳ تا ۲۶ درجه سانتیگراد است. پس فردا، شنبه نیز تهران قسمتی ابری گاهی نیمه ابری بوده و با وزش باد همراه است و دمای هوا با کمی افزایش در کمترین و بیشترین حالت خود بین ۱۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.   وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و چهار روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛      

منبع: تابناک

کلیدواژه: نوروز 1401 روز جمهوری اسلامی وضعیت ترافیک وضعیت آب و هوا هواشناسی نوروز1401 نوروز 1401 روز جمهوری اسلامی قیمت گوشی فروردین ماه پیش بینی قسمتی ابری دمای هوا وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار جو پایدار و افزایش نسبی دما در البرز

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از استقرار جو پایدار و روند افزایش نسبی دما تا اواسط هفته آینده در استان البرز است.

وی با اشاره به اینکه امروز پنج شنبه آسمان صاف و جمعه صاف تا قسمتی ابری است، افزود: شنبه و یکشنبه نیز آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی در بعضی ساعات است.

کد خبر 6088572

دیگر خبرها

  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • وضعیت جاده‌ها، امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ ترافیک سنگین در محور چالوس
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • استقرار جو پایدار و افزایش نسبی دما در البرز