Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-03@03:32:13 GMT

جزئیات طرح ترافیک ۱۴۰۱+ لیست قیمت

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۲۴۳۰

جزئیات طرح ترافیک ۱۴۰۱+ لیست قیمت

به گزارش «نماینده»، عمار سعیدیان‌فر در مورد اجرای طرح ترافیک در سال جدید گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ طرح ترافیک اجرا می‌شود و این در حالی است که براساس مصوبه شورای شهر تهران، نر خ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک امسال  ۲۵ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه کما فی السابق هر شهروند دارای پلاک با سر شماره شهر تهران، ۲۰ روز سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا  دارد که در صورت اتمام ۲۰ روز سهمیه مذکور،عوارض تردد از وی دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدیان فر با تاکید بر اینکه رزرو طرح ترافیک از طریق درگاه اینترنتی و اپلیکیشن «تهران من» انجام می‌شود و افرادی که به صورت روزانه قصد ورود به طرح ترافیک را دارند، باید تردد خود را رزرو کنند، افزود: البته شهروندان می توانند عملیات رزرو را به صورت هفتگی و از چهارشنبه هفته قبل انجام دهند یا به صورت روزانه رزرو کنند.

وی افزود: البته  حتی پس از بازگشت به مبدأ، تا ساعت ۲۴ همان روز امکان رزرو دارند البته در صورتی که سهمیه تردد روزانه تکمیل نشده باشد. چراکه طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، سقف سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو است.

سعیدیان‌فر در مورد قیمت طرح ترافیک نیز گفت: نرخ پایه عوارض سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان است  اما نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است و همچنین داشتن معاینه فنی برتر ملاک تاثیر گذاری بروی قیمت تمام شده تردد است بگونه ای که اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۳۲۱ هزار و ۹۳۰ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و ۱۶۰ هزار و ۹۶۵ ریال به ازای هر روز تردد  در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

به گفته وی،  اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۴۵۹ هزار و ۹۰۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۲۹ هزار و ۹۵۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد .

اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ خارج از محدوده شود باید مبلغ ۶۸۹ هزار و ۸۵۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۳۴۴ هزار و ۹۲۵ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

 اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۰ وارد و بعد از  ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۴۵۹ هزار و ۹۰۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۲۹ هزار و ۹۵۰ ریال به ازای هر روز در محدوده  کنترل آلودگی هوا بپردازد. 

اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ ورود و خروج از محدوده داشته باشد باید مبلغ ۴۵۹ هزار و ۹۰۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۲۹ هزار و ۹۵۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۰ وارد و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۳۲۱ هزار و ۹۳۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۱۶۰ هزار و ۹۶۵ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۶ ورود و خروج داشته باشد باید مبلغ ۴۵۹ هزار و ۹۰۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۳۲۹ هزارو ۵۰۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

 پیش از این مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده بود که از صبح روز ۱۴ فروردین ماه طرح ترافیک در تهران جاری می‌شود.

وی همچنین در مورد ساعت اجرای طرح نیز اعلام کرده است ساعات طرح ترافیک به پیش از کرونا بازگردد؛ یعنی در نیمه نخست سال ساعت ترافیک از ۶:۳۰ تا ۱۹ باشد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: شهرداری طرح ترافیک نماینده ساعت ۱۰ وارد قبل از ساعت بعد از ساعت ساعت ۱۶ اگر خودرو شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در جاده‌های ۲۰ استان | ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به شمال

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور در صبح نخستین روز از تعطیلات 3 روزه در کشور گفـت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در سراسر کشور در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال محور چالوس در حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده‌های هریجان و هزارچم هستیم. همچنین در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران – شمال در حدفاصل تونل شماره ۱۱ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۶ تا شهرستانک و تونل البزر تا انتهای آزادراه نیز وضعیت مشابه گزارش شده است. جاده چالوس نیز در مسیر جنوب به شمال یک‌طرفه شده است.

این مسیر یکطرفه شد | ترافیک سنگین خودروها به سمت شمال محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است

وی با بیان اینکه ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور هراز و به خصوص در محدوده‌های مشاء و حدفاصل پلور تا وانا و محدوده بایجان سنگین گزارش شده است، گفت: وضعیتی مشابه در مسیر جنوب به شمال محور فیروزکوه در محدوده گیلاوند گزارش شده است. همچنین در آزادراه تهران – پردیس در محدوده ابتدایی آزادراه نیز ترافیک سنگین است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ترافیک در آزادراه کرج – قزوین در حدفاصل ساسانی تا کمالشهر نیز سنگین گزارش شده است، گفت:‌ در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پایانه شهیدکلانتری تا پل فردیس و آزادراه تهران – قم حدفاصل قیصرآباد تا فرودگاه امام خمینی(ره) هم دارای بار ترافیکی سنگین است.

باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود

شیرانی در مورد آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از بارش باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، کرمان، تهران، هرمزگان، قزوین، فارس، لرستان، مرکزی، مازندران، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، یزد، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و چهارمحال و بختیاری است. در همین راستا را نیز به رانندگان توصیه می‌کنم که حتما فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل رعایت و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

کد خبر 848886 منبع: ایسنا برچسب‌ها ترافیک - جاده‌ای خبر مهم پلیس راهور - جاده‌ها

دیگر خبرها

  • ترافیک پر حجم در مازندران
  • بارش باران در جاده‌های ۲۰ استان | ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به شمال
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است
  • ترافیک سنگین در جاده چالوس
  • فیلم| این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف
  • این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف | ویدئو
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین