Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آغاز تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن از ماه‌های ابتدایی ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی تا امروز در این طرح ثبت نام کرده اند.

 محمود محمودزاده گفت: حدود ۹۰ درصد از ثبت نام کنندگان سه شرط از چهار شرطشان مورد پالایش قرار گرفته است و شرط چهارم شامل سابقه سکونت در استان یا شهر جدید مورد تقاضا مورد بررسی قرار می‌گیرد و پیش از تابستان ۱۴۰۱ نتیجه نهایی به متقاضیان اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته به صورت گروه به گروه، هر گروهی که زودتر پالایش شوند و به صورت پیامک برای ادامه فعالیت‌ها اطلاع رسانی می‌کنیم.

آغاز تحویل مسکن نهضت ملی از ماه‌های ابتدایی ۱۴۰۱

محمودزاده ادامه داد: نتیجه تا آخر خرداد اعلام می‌شود و به اداره کل راه و شهرسازی استانی که ثبت نام کردند یا به شهر جدیدی که در آن ثبت نام داشتند باید مراجعه کنند و بررسی مجدد مستندات اگر اشتباهی صورت گرفته باشد حتماً انجام خواهد شد.

وی گفت: از ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۱ تحویل واحدها را داریم که در قالب طرح قبل ثبت نام کرده بودند و با توجه به اینکه ضرورت ایجاب می‌کرد کسانی که در طرح اقدام ملی مسکن هم ثبت نام کرده بودند از مزایای نهضت ملی هم ثبت نام بهره‌مند شوند این دو طرح در هم ادغام شد. از ابتدای سال ۱۴۰۱ افتتاح واحدهایی را خواهیم داشت و سال ۱۴۰۱ بنا بر این است که ساخت بیش از یک میلیون واحد مازاد بر واحدهایی که الان کار می‌شود، شروع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: میزان تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومان برای تهران است و برای کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان و مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرهای کشور هم ۳۰۰ میلیون تومان است.

محمودزاده درباره قیمت تمام شده مسکن هم گفت: هموطنانی که در این طرح مشارکت می‌کنند عدد ثابتی را استناد نکنند و بر اساس نوع ساختمان و تعداد طبقات و موضوعات متفاوت با قیمت‌های مختلفی متفاوتی مواجهیم، ولی هر متقاضی در ابتدای قراردادی که با سازنده می‌بندد تقریباً تا انتهای طرح تصویری روشنی را برای آن مشخص می‌کنند و میزان آورده‌اش مشخص می‌شود که در طی ۴ تا ۵ مرحله در طول یک سال و نیم تا دو نیم سال باید آورده شأن را مشخص کنند.

 مهر

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ماه های ابتدایی میلیون تومان نهضت ملی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور

عطاالله هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط مساعد بارش در اردیبهشت انتظار می‌رود که حداقل میزان خرید تضمینی گندم ۱۲ میلیون تن باشد.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن برسد که براین اساس نیازی به واردات گندم حتی برای صنف و صنعت هم نخواهیم داشت.

هاشمی ادامه داد: تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران و اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در قالب جایزه تحویل راهکار تحقق خودکفایی گندم و بی نیازی از واردات محسوب می‌شود، در غیر این صورت به سبب ورود دلالان و واسطه‌ها در امر خرید، گندم تولیدی به سمت جایگزینی خوراک دام و طیور یا قاچاق به آن سوی مرز‌ها هدر می‌رود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه پیگیری جایزه تحویل گندمکاران به جایی نرسیده است، افزود: علی رغم پیگیری‌های مکرر برای اصلاح نرخ، هنوز به جایی نرسیده ایم که به نظر می‌رسد عده‌ای برای بحث خودکفایی کارشکنی می‌کنند.

به گفته او، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت گندم در بازار‌های جهانی و کشور‌های اطراف با احتساب دلار آزاد ۲۰ درصد بالاتر از تولید داخل است که متاسفانه واردکنندگان با کارشکنی در امر تولید بدنبال واردات هستند، درحالیکه کیفیت گندم خارجی و داخلی با یکدیگر قابل قیاس نیست چراکه آنها گندم‌های درجه یک را به ما نمی‌فروشند و گندم‌های درجه ۲ و ۳ بالاتر از قیمت تولید داخل به ما می‌دهند.

هاشمی گفت: بنابر سیاست برنامه هفتم مبنی بر خودکفایی گندم به عنوان مهم‌ترین محصول استراتژیک انتظار می‌رود که طبق قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل مطالبات گندمکاران واریز شود و هرچه سریع ترجایزه تحویل به منظور ایجاد ترغیب کشاورزان اعلام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان
  • تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی
  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • تعدادی از واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تحویل می‌شود
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن