Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا و متحدانش به ارائه کمک نظامی به اوکراین ادامه می دهند. خبرگزاری میزان – سی و هفتمین روز عملیات نظامی روسیه در اوکراین آغاز شد.   روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری (۵ اسفند ۱۴۰۰) در پی درخواست کمک منطقه «دونباس» برای مقابله با تجاوز اوکراین، عملیات نظامی خود در این کشور را آغاز کرد.   مسکو هدف از این عملیات را غیرنظامی سازی و بی طرف کردن اوکراین اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین دور مذاکرات میان طرفین ۲۹ مارس (۹ فروردین) در «استانبول» ترکیه انجام شد.   مهم‌ترین اخبار مربوط به بحران اوکراین در ساعات گذشته عبارتند از:   امتناع آلمان از اعزام نیرو به اوکراین   بازرس کل نیرو‌های مسلح آلمان در گفت و گو با روزنامه «ولت» اعلام کرد که کشورش به اوکراین نیرو اعزام نمی‌کند.   دشواری در تخلیه غیرنظامیان از ماریوپل   کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که به دلیل وضعیت ناامن قادر به حمایت از تخلیه غیرنظامیان از «ماریوپل» اوکراین نیست و تلاش دیگری در این رابطه در روز شنبه انجام می‌شود.   گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی از وضعیت چرنوبیل   «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از تایید خبر خروج نیرو‌های روسیه از نیروگاه اتمی «چرنوبیل» از سوی مسکو خبر داد.   تداوم کمک نظامی آمریکا به اوکراین   پنتاگون اعلام کرد که ۳۰۰ میلیون دلار کمک نظامی اضافه به اوکراین اختصاص می‌دهد.   «نیویورک تایمز» هم به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که انتقال تانک به منطقه «دونباس» از سوی آمریکا و متحدانش برای تقویت موضع اوکراین آغاز می‌شود.   گازپروم قراردادهایش را اجرا می‌کند   شرکت «گازپروم» اعلام کرد براساس قرارداد به تامین سوخت مصرف کنندگان اروپایی ادامه می‌دهد.   ادعای پولیتیکو در مورد کمک چین به روسیه   «پولیتیکو» به نقل از مقام‌های اتحادیه اروپا مدعی شد که «پکن» در حال بررسی ارسال کمک نظامی به نظامیان روسیه در اوکراین است.   اعلام آمادگی زلنسکی برای مذاکره در مورد کریمه   «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در گفت و گو با «فاکس نیوز» اعلام کرد که آماده مذاکره بر سر «کریمه» است. بیشتر بخوانید: افزایش شمار پناهجویان به روسیه اعلام آتش بس در ماریوپل از سوی روسیه انگلیس مدعی عقب نشینی نظامیان روسیه از اطراف پایتخت اوکراین شد   وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که نظامیان روسیه از حومه «کی‌یف»، پایتخت اوکراین، در حال عقب نشینی است.   «زلنسکی» نیز پیشتر اعلام کرده بود که نظامیان روسیه در حال خروج از شمال اوکراین هستند.   ترکیه به تحریم علیه روسیه نمی‌پیوندد   «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش به کارزار تحریم روسیه نمی‌پیوندد و پیشتر موضع خود را در این باره اعلام کرده است.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل اوکراین روسیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اوکراین تحولات بین الملل اوکراین روسیه نظامیان روسیه کمک نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا وعده‌های کی یف به واشنگتن مبنی بر عدم استفاده از موشک‌های ATACMS برای حمله به خاک روسیه را نادرست توصیف کرد.

براساس گزارش آرتی، سفیر به خبرنگاران گفت: مضحک است که مشتریان اوکراینی قول داده‌اند که از موشک‌ها علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده نکنند 

روزنامه پولیتیکو پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که دولت آمریکا در ماه مارس گذشته برای اولین بار از زمان آغاز درگیری در سال ۲۰۲۲، مخفیانه موشک‌های تاکتیکی ATACMS را به اوکراین عرضه کرده است.

پس از تصویب مجلس نمایندگان و سنای  آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، بسته‌ای از قوانین را برای کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان امضا کرد.

 در این بسته ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اختصاص یافت. از این مبلغ ۲۳.۲ میلیارد دلار برای تکمیل تسلیحات ارسال شده از انبار‌های پنتاگون، ۱۳.۸ میلیارد دلار برای خرید نظامی برای نیرو‌های اوکراینی در بازار آزاد، ۱۱.۳ میلیارد دلار برای حمایت از عملیات نظامی آمریکا در منطقه استفاده خواهد شد و ۲۶ میلیون دلار برای حسابرسی اختصاص داده شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که تحویل محموله‌های تسلیحاتی آمریکا وضعیت را در میدان جنگ به نفع کی‌یف تغییر نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند