Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جلیل جباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:  در این مدت ۲۲ هزار نفر در مراکز اقامتی مجاز سطح استان اعم از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و واحدهای بوم‌گردی اقامت داشته‌اند.

وی با اعلام اینکه بازدید کنندگان از موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در ایام تعطیلات نوروزی بیش از ۱۰۰ هزار نفر بوده‌اند، افزود: با توجه به محدودیت‌های کرونایی در سال گذشته، این رقم امسال ۱۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جباری ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های مسافرپذیر کشور در فصل بهار و تابستان است برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر به صورت مستمر در طول سال برگزار خواهد شد و اقدامات این ستاد تنها معطوف به ایام نوروز نخواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون اسامی و مشخصات ۲۴۸ بنای تاریخی استان در سامانه جامع نظارت بر تاسیسات گردشگری ثبت شده‌اند و ثبت اسامی سایر بناها نیز ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ بنا، تپه و محوطه تاریخی و باستانی است که سالانه مورد بازدید تعداد کثیری از گردشگران قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها نوروز 1401 آذربایجان غربی مسافرین نوروزی ارومیه میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوروز 1401 آذربایجان غربی مسافرین نوروزی نوروز 1401 آذربایجان غربی مسافرین نوروزی ارومیه میراث فرهنگی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیواره تاریخی خیابان باباطاهر مربوط به دوران ایلخانی است

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی همدان گفت: در پی عملیات اجرایی پیاده‌راه باباطاهر و در سفال‌های تاریخی کشف شده در این منطقه شواهدی از دوره اسلامی، متأخر اسلامی و ایلخانی قابل مشاهده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، حمیدرضا حیدری اظهار داشت: در حین حفاری روز یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه، در عمق 1.5 متری در ابتدای خیابان باباطاهر که از سوی شهرداری به‌منظور آغاز عملیات عمرانی پیاده‌راه‌سازی آغاز شده بود، یک دیواره آجری از یک بنای تاریخی کشف شد.

حیدری عنوان کرد: به نظر باستان‌شناسان در این بنا شواهدی از دوره اسلامی، متأخر اسلامی و ایلخانی روی برخی از تکه‌های سفال‌ها قابل رؤیت است.

کشف یک دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راه‌سازی

وی با اشاره به توقف پروژه پیاده‌راه‌سازی باباطاهر همدان بیان کرد: مکاتبه لازم برای دریافت مجوز از پژوهشکده تهران برای کار کاوش در این منطقه انجام و منتظر دریافت مجوز هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • دیواره تاریخی خیابان باباطاهر مربوط به دوران ایلخانی است
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری