Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مراسم سراسری قرار دوازدهم همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه همراه با توزیع هزار بسته کمک معیشتی جهت توزیع میان نیازمندان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، طرح قرار دوازدهم با ورود ماه مبارک رمضان این همت مضاعف را بشارت می‌دهد که با دعوت از خیرین خدمات بیشتری را برای نیازمندان داشته باشیم و منویات مقام معظم رهبری در زمینه مواسات و همدلی در دستور کار اوقاف قرار گرفته که در این طرح اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کارهایی که سازمان اوقاف و امور خیریه انجام داده تهیه سبدهای معیشتی است و از ابتدای شیوع کرونا این سازمان تلاش کرده است تا با توزیع بسته‌های حمایتی به نوعی در کنار مردم آسیب‌دیده از کرونا و خانوارهای نیازمند قرار داشته باشد تا قدری از بار مشکلات آنها کم کند.

از اسفندماه سال قبل طرح جدیدی با عنوان پویش "قرار دوازدهم" به نام و یاد امام دوازدهم(عج) در سطح کشور راه‌اندازی شد. این طرح به نام و یاد امام زمان(عج) جهت دستگیری از افراد کم برخوردار برگزار شده است زیرا کمک و دستگیری از همنوعان در دین اسلام همواره مورد تاکید بوده و با توجه به اینکه در آستانه ماه ضیافت الهی قرار داریم اهمیت این موضوع بیشتر نیز می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری دومین مرحله ویژه برنامه قرار دوازدهم در روز دوازدهم فروردین با توزیع 1000 بسته معیشتی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هر ماه ویژه برنامه قرار دوازدهم با یاد و نام امام زمان(عج) و با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند در روز دوازدهم هر ماه با ارائه خدمات در حوزه محرومیت‌زدایی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه اجرا می‌شود. 

حجت‌الاسلام محمد صالحی با بیان اینکه در روز دوازدهم فروردین امسال نیز این ویژه برنامه با توزیع 1000 بسته معیشتی و طبخ و توزیع 500 پرس غذای گرم در آستان مقدس امامزادگان استان کرمانشاه اجرا  و توزیع شد بیان کرد: ارزش این بسته‌ها پنج میلیارد ریال و این بسته‌ها از محل‌ عواید موقوفات استان کرمانشاه و کمک‌های مردمی تهیه شده است.

آیت‌الله خاتمی: رمضان ماه مهرورزی ویژه خداوند با بندگان استدفتر رهبر معظم انقلاب یکشنبه را اول ماه مبارک رمضان اعلام کردهمه برنامه‌ها و سریال‌های ماه رمضان تلویزیون + جزئیات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری 40 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی در مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان، بقعه سیده فاطمه(س) کرمانشاه، زیارتگاه صاحب الزمان(عج ) کرمانشاه، امامزاده باقر(ع) بیستون، امامزاده علی‌اکبر (ع) شهرستان اسلام‌آباد غرب، امامزاده مهدی(ع) شهرستان هرسین، بقعه احمد بن اسحاق(ره) سرپل‌ذهاب، امامزاده احمد(ع) سنقر و کلیایی، امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده سید جمال‌الدین(ع) کنگاور، بقعه شیخ صفاالدین(رض) جوانرود و بقعه سید محمود اصفهانی(ره) پاوه از جمله بقاع متبرکه و امامزادگانی است که برنامه جزءخوانی در آن‌ها برگزار می‌شود.

صالحی گفت: برنامه ویژه این ماه جزءخوانی قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان همه روزه از ساعت 17 تا 18 برگزار و به صورت زنده از شبکه استانی زاگرس پخش‌ خواهد شد.

وی بیان کرد: از نیمه ماه رمضان و ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) تا پایان لیالی قدر جلسه‌ تفسیر قرآن کریم را در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) طاق بستان با حضور مفسران مطرح استانی جهت علاقه‌مندان به مباحث قرآنی برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/833/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه یارانه حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان استانداری کرمانشاه یارانه حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان امامزاده ابراهیم ع استان کرمانشاه قرار دوازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۲۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم

احمد ابوالقاسمی، قاری قرآن و داور برنامه «محفل» در برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق در پاسخ به سوال امیر عضد درباره خواننده مورد علاقه‌اش گفت: من شجریان را خیلی می‌پسندم. چون او یک استثناست. ولی، چون آقای علیرضا قربانی فامیلم است، صدای آقای قربانی هم دوست دارم. او پسر دایی‌ام است. 

این قاری قرآن در پاسخ به واکنش تعجب‌برانگیز عضد گفت: به من نمی‌آید پسر دایی‌ام خواننده باشد؟ البته خوانندگی به صدا ربطی ندارد، به هوش موسیقایی ربط دارد. 

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که خاطره‌ای از معجزات قرآن در زندگی دارید؟ گفت: ترکش زمان جنگ خیلی به من خدمت کرد. من در سال ۱۳۷۰ در مسابقات قرآن جانبازان شرکت کردم و رتبه اول شدم. از همان طریق در مسابقات کشوری شرکت کردم و بعد به مالزی رفتم. خلاصه مسیر ورودم به مسابقات جهانی را ترکش برایم باز کرد. در مدینه بودم، که آقای محمد عباسی یکی از قاریان قرآن گفت که مسجدالنبی برویم و چند رکعت نماز بخوانیم، تا حالمان خوب شود.

داور برنامه «محفل» تعریف کرد که آن زمان آقای عباسی گفت که به من حس روضه دست داده است. بلد هستی روضه بخوانی؟ من هم درِ گوش ایشان شروع به خواندن کردم. او گریه کرد و گفت که ان‌شاء‌الله مزد روضه‌ات را حضرت زهرا (س) بدهد. گفتم یا فاطمه زهرا (س) یکی از آرزوهایم این است که امسال در مسابقات قرآنِ مالزی اول شوم.

این قاری قرآن ادامه داد: ما در استان تهران در مسابقات قرآن اوت شدیم. منی که می‌خواستم در مسابقات جهانی اول شوم، یک آیه‌ای در تهران به من افتاد، که بلند بود و بخاطر ترکش در سینه‌ام نمی‌توانستم بخوانم. به همین دلیل، کوتاه کوتاه خواندم و ۷ نمره از دست دادم. از آنجایی که در مسابقات قرآن جانبازان اول شده بودم، گفتند نباید در مسابقات استانی شرکت می‌کردی و باید مستقیم به مسابقات کشوری می‌رفتی. در مسابقات کشوری شرکت کردم و موانع پیش‌رویم زیاد بود، که قابل گفتن نیست. آنها می‌خواستند به ناحق فرد دیگری را جای من بفرستند.

وی در پاسخ به سوال عضد که در مسابقات قرآن هم پارتی‌بازی هست؟ توضیح داد: بله، تا دلتان بخواهد. البته الان پارتی‌بازی کم شده است. اما آن زمان بیخودی می‌خواستند فرد دیگری را جای من بفرستند، که بین دو نفر دعوا شد و از لجِ همدیگر مرا به مسابقات مالزی فرستادند. البته حضرت زهرا (س) دعای مرا پذیرفته بود، که فیل هم نمی‌توانست دعای مرا تغییر دهد، چه برسد به آن دو نفر. یک ماه قبل از رفتنم یکی از اساتید به من گفت حاج احمد شما از آیه ۲۳ سوره اسراء به اندازه ۱۲ دقیقه طبق استاندارد مسابقات جهانی تلاوت کن. 

داور برنامه «محفل» ادامه داد: من هم آیات را آهنگسازی کردم. وقتی مالزی رفتم، خطاب به حضرت زهرا (س) گفتم، یا حضرت زهرا یک آیه خوش دست برایم انتخاب کن. از بین شش هزار و خورده‌ای آیات قرآن، آیه ۲۳ سوره اسراء به من افتاد؛ آیه‌ای که حدود یک ماه قبل خودم برای خواندنش آماده کرده بودم. آیا این معجزه نیست؟ 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که قاریان قرآن باید تغذیه‌شان ملاحظات داشته باشند؟ گفت: حتماً. امثال چای، قهوه و آب یخ را نباید بخورند. آرزویم خوردن یخ در بهشت است، که نمی‌توانم بخورم. دو سه بار یخ در بهشت خوردم، اما تا دو سه ماه اثرش روی صدایم بود. غذا‌هایی هم که منجر به رفلاکس معده می‌شود، نباید خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • قرآن همه چیز ماست
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند