Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@01:28:08 GMT

افزایش ۵۸ درصدی ترددها در فارس/ثبت ۸۰۷ هزار مورد تخلف

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۲۷۵۳

افزایش ۵۸ درصدی ترددها در فارس/ثبت ۸۰۷ هزار مورد تخلف

ایسنا/فارس مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس اعلام کرد که براساس آمار کسب شده از سامانه‌های ترددشمار، تعطیلات نوروزی امسال با ثبت بیش از ۱۷۶ هزار تردد شاهد افزایش ۵۸ درصدی نسبت به سال قبل در جاده‌های این استان بودیم.

حمید احمدی شنبه ۱۳ فروردین با اشاره به تهیه گزارش آماری از وضعیت تردد جاده‌ای از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا صبح روز ۱۳ فروردین امسال، به خبرنگاران گفت: در این دوره زمانی بیشترین ترددهای ثبت شده مربوط به شیراز_مرودشت، شیراز_کازرون و شیراز-کوار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان از ابتدای طرح تقریباً یک میلیون و ۷۱۹ هزار پلاک یک خودرو با ترکیب منابع استانی در محورهای برون‌شهری استان فارس رویت شده است و ۶۵ درصد خودروها بین کمتر از یک تا سه روز در استان ماندگاری داشتند. همچنین بیشینه حضور  وسایل نقلیه غیربومی در استان از ابتدای طرح تا ۱۲ فروردین‌ماه ۳۱۲ هزار خودرو معادل ۵۰ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بود.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس با بیان این که در تعطیلات نوروزی  امسال ۶۵ درصد خودروها از یک تا ۳ روز و ۲۵ درصد بین ۳ تا ۷ روز در استان فارس اقامت داشته‌اند، بیان کرد: براساس پلاک‌های ثبت شده، استان‌های بوشهر، اصفهان و هرمزگان بیشترین سهم را در میان مسافران استان فارس داشتند.

او همچنین با یادآوری اینکه بیشترین میزان سرعت در محورهای آباده_ایزدخواست، ایزدخواست_آباده، جهرم_لار، گراش_فسا، داراب_نی‌ریز، سیرجان_گله‌دار، مهر_بندرعباس، جهرم_سه‌راهی کوار، بندرعباس_لار، جهرم_سه‌راهی کوار، اوز_خنج و گراش_اوز ثبت شده است، به آمارهای سامانه‌های ثبت تخلف اشاره و اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا دوازدهم فروردین ماه  ۱۷۶ سامانه سرعت سنج فعال، تعداد ۸۰۷ هزار و ۲۰۰ مورد پلاک متخلف را ثبت کرده است.

این مقام مسئول بیشترین مورد تخلف را سرعت غیرمجاز اعلام و اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا روز دوازدهم فروردین، ۱۰ هزار و ۲۲ خودرو به دلیل سرعت لحظه‌ای و ۵ هزار و۱۰۵ خودرو به دلیل سرعت لحظه‌ای و متوسط زیاد جریمه شدند.

احمدی ضمن یادآوری اینکه فارس با داشتن ۱۲۲ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۱۰ درصد راه‌های ارتباطی کشور را دارد، از وجود ۱۷۶ دوربین در این محدوده یاد و خاطرنشان کرد: روز دوازدهم فروردین یک میلیون و ۹۱ هزار و۱۱۵ خودرو در جاده‌های فارس تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۸۳۲ هزار و ۸۷۳ تردد ۳۶ درصد افزایش را شاهد بودیم.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس، ۶ درصد کل ترددها را متعلق به خودروهای سنگین دانست و با بیان اینکه متوسط سرعت خودروها ۷۸ کیلومتر بر ساعت بوده است، گفت: روز دوازده فروردین امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل، شاهد افزایش ۹۰ درصدی تردد در محور ورودی فارس از سمت اصفهان بودیم.

به گزارش ایسنا، برابر اعلام مرکز مدیریت راه‌های استان فارس، هم اینک تردد در همه محورهای این استان در جریان است و هیچگونه انسداد و مشکلی اعلام و گزارش نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تردد استان فارس طرح نوروزی مرکز مدیریت راه ابتدای طرح استان فارس ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، در سال گذشته صنعت برق کشور شاهد رشد قابل توجه شمار مشترکان در بخش‌های مختلف بود و بر اساس آمار و ارقام موجود تعداد شمار مشترکان به طور میانگین نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۲.۵ درصدی داشت.

بر همین اساس شمار مشترکان بخش خانگی از ۳۱ میلیون و ۶۳۱ هزار نفر با ۲.۳ درصد افزایش به ۳۲ میلیون و ۳۵۱ هزار مشترک تا پایان سال ۱۴۰۲ رسید.

همچنین شمار مشترکان بخش عمومی نیز با ۳.۵ درصد افزایش به ۱ میلیون و ۹۷۷ هزار مشترک رسید.

در بخش کشاورزی نیز تعداد مشترکان این بخش در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳.۵ درصدی داشت و بر اساس گزارش‌ها ۱۸ هزار مشترک در این بخش به تعداد مشترکان برق دار افزوده شد.

در بخش صنعت بر اساس آمار و ارقام موجود ۹ هزار انشعاب برق جدید برای واحدهای صنعتی صادر شد تا شمار کل مشترکان بخش صنعت کشور به ۲۷۷ هزار واحد برسد.

برای مشترکان بخش تجاری نیز در سال گذشته ۱۵۹ هزار انشعاب برق صادر شد و شمار مشترکان این بخش با ۳ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۵ میلیون ۴۴۶ هزار مشترک رسید.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد کل مشترکان صنعت برق نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۲.۵ درصد افزایش از ۳۹ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر به ۴۰ میلیون و ۵۹۳ هزار مشترک رسید.

این گزارش حاکی است در سال ۱۴۰۲ در مجموع برای کل مشترکان ۳۳۳ میلیارد و ۱۷ میلیون کیلووات ساعت برق تأمین شد که ۵۰.۵ درصد آن در بخش‌های مولد یعنی بخش کشاورزی و صنعت مصرف شد.

کد خبر 6089775 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی