Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@19:11:05 GMT

روسیه از بمب خوشه‌ای علیه غیرنظامیان استفاده می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۳۱۷۱

روسیه از بمب خوشه‌ای علیه غیرنظامیان استفاده می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

عفو بین‌الملل بار دیگر روسیه را به جنایات جنگی در اوکراین متهم کرد. جانین اولمانسیک، کارشناس اروپا و آسیای مرکزی در شاخه آلمان این سازمان در برلین گفت، استفاده از بمب خوشه‌ای و حملات بی‌رویه روسیه به غیرنظامیان در اوکراین، مستند شده است.

او تصریح کرد: «فهرست جنایات جنگی که ارتش روسیه مرتکب شده، هر روز طولانی‌تر می‌شود، تعداد کشته‌ها افزایش می‌یابد و شمار مجروحان و آسیب‌ دیدگان بی‌وقفه در حال رشد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گفته اولمانسیک، جامعه بین‌المللی باید اطمینان حاصل کند که "مسئولین این جنایات به دست عدالت سپرده شده و مجازات می‌شوند". او تاکید کرد که تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی و دادستان کل آلمان "گام‌های مهمی هستند که باید به طور کامل مورد حمایت قرار گیرند".

نیمی از آورگان جنگی کودک هستند

سازمان ملل متحد نیز روز جمعه اعلام کرد که تعداد پناهجویان اوکراینی که از هنگام شروع جنگ از کشورشان گریخته‌اند از ۴،۱ میلیون نفر عبور کرده است. به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل چهار میلیون و ۱۰۲ هزار و ۸۷۵ نفر تاکنون اوکراین را به خاطر جنگ ترک کرده‌اند.

به گزارش دویچه وله زنان و کودکان ۹۰ درصد آورگان جنگ را تشکیل می‌دهند. نیمی از آنها کودکان هستند. یونیسف، آژانس کودکان سازمان ملل، می‌گوید که بیش از نیمی از ۷،۵ میلیون کودک اوکراینی، دو نیم میلیون نفر در داخل مرزهای این کشور و دو میلیون در خارج از اوکراین آواره شده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل متحد (IOM) اعلام کرد که علاوه بر پناهجویان اوکراینی، بیش از ۲۰۴ هزار غیراوکراینی که در این کشور ساکن بودند، درس می‌خواندند یا کار می‌کردند نیز مجبور شده‌اند آنجا را ترک کنند.

پناهجویان به کدام کشورها رفته‌اند؟

بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از هر ۱۰ اوکراینی که از این کشور فرار کرده‌، شش تن وارد لهستان شده‌اند. به این ترتیب دو میلیون و ۳۸۴ هزار و ۸۱۴ اوکراینی به کشور همسایه لهستان گریخته‌اند. به گزارش یونیسف بیش از ۱،۱ میلیون کودک وارد لهستان شده‌اند.

بسیاری از آنها از لهستان به کشورهای دیگر اروپا در منطقه مرزهای باز شنگن سفر می‌کنند. در مجموع ۶۲۳ هزار و ۶۲۷ اوکراینی وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده‌اند. تعداد زیادی از آنها به مولداوی که بین رومانی و اوکراین قرار گرفته‌، رفته‌اند.

مرز مولداوی نزدیکترین مرز به شهر بندری اودسا است. حدود ۳۹۰ هزار ۱۸۷ فراری جنگ وارد این کشور شده‌اند که یکی از فقیرترین کشورهای اروپاست. برنامه جهانی غذای سازمان ملل ارسال کمکهای نقدی برای ۱۰۰ هزار پناهنده و خانواده‌های میزبان آنها در این کشور را آغاز کرده است.

در مجموع ۳۷۴ هزار و ۵۳۵ پناهجوی اوکراینی به مجارستان پناه برده‌اند. همچنین تا روز سه‌شنبه ۲۹ مارس حدود ۳۵۰ هزار و ۶۳۲ نفر به روسیه رفته‌اند.

علاوه بر این ۱۱۳ هزار نفر از مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین در فاصله ۲۱ تا ۲۳ فوریه یعنی در روزهای قبل از شروع جنگ وارد روسیه شده‌اند.

بیش از ۲۹۲ هزار نفر از کوتاه‌ترین مرز اوکراین عبور کرده و وارد اسلواکی و بیش از ۱۲۷ هزار پناهجو نیز به بلاورس رفته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روسیه بمب خوشه ای جنگ اوکراین جنایات جنگی عفو بین الملل سازمان ملل رفته اند شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه علی‌رغم اینکه اعضای این ائتلاف در ماه‌های اخیر به وعده‌های خود مبنی بر کمک نظامی عمل نکرده‌اند، به مقامات اوکراینی وعده داد که از این پس جریان تسلیحات و مهمات افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو در سفری اعلام نشده امروز وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور گفت و گو کرد.

وی قرار است در ساعتهای آینده با نمایندگان پارلمان اوکراین نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر امروز استولتنبرگ سومین سفر او به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؛ سفر امروز او در زمانی انجام می‌شود که ارتش اوکراین در وضعیت دشواری قرار دارد.

پس از شکست ضدحمله پارسال ارتش اوکراین، نیروهای روسیه تا حدی به علت کاهش ارسال تسلیحات و مهمات غربی به اوکراین، ابتکاعمل به دست گرفتند.

دبیر کل ناتو اوایل اردیبهشت اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ در این‌باره گفت: حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

پیش از این «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6092252

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر