Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت‌نام در سومین فراخوان طرح‌های پژوهشی مشترک دو کشور ایران و ترکیه در قالب همکاری سازمان تحقیقات پژوهش‌های علمی و فناوری ترکیه و وزارت علوم، تا ۹ خرداد ۱۴۰۱ ادامه دارد.


به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، فراخوان طرح‌های پژوهشی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه تحت عنوان «شمس تبریزی» به دنبال برگزاری فراخوان‌های اول و دوم طرح‌های پژوهشی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت‌نام برای این فراخوان تا شده ۹ خرداد ۱۴۰۱ ادامه دارد.

فراخوان‌های اول و دوم بر اساس تفاهمنامه همکاری بین شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه (TÜBİTAK) و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (MSRT) و با استقبال پژوهشگران دو کشور اجرا شد. در قالب این برنامه تعداد چهل و دو طرح مشترک بعد از تایید نهایی توسط داوران دو طرف معرفی شد که پس از عقد قرارداد با پژوهشگران، همکاری علمی متقابل آن‌ها در قالب پروپوزال‌های تایید شده درحال اجرا است.

ویژگی فراخوان سوم علاوه بر حضور مجدد موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی (NIMAD) به نمایندگی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت پوشش طرح‌های منتخب از حوزه علوم پزشکی همانند فراخوان دوم، پیوستن مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت عتف جهت مشارکت در اجرای فراخوان به همراه دانشگاه تبریز و موسسه نیماد است.

محققان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز وزارت بهداشت و درمان علوم پزشکی (که دارای عضویت در سامانه https://isid.research.ac.ir/ هستند) بعد از توافق با یکی از محققان و اعضای هیات علمی مراکز تحقیقاتی یا دانشگاه‌های ترکیه‌ای و تهیه پروپوزال مشترک نسبت به بارگذاری این طرح‌ها در وبگاه‌های ویژه اقدام خواهند کرد و بعد از داوری توسط کمیته‌های داوری طرفین، طرح‌های نهایی توسط کمیت‌های مشترک انتخاب خواهند شد.

اطلاعات و قوانین حاکم بر این طرح‌ها، برنامه زمانبندی و فرم پروپوزال جهت دسترسی محققان زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از طریق آدرس‌های ذیل قابل دسترسی است:

https://rms.cissc.ir
https://irtu.tabrizu.ac.ir/ و http://rms.nimad.ac.ir/ و https://www.tubitak.gov.tr/

دانشگاه تبریز به نمایندگی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (MSRT) و به عنوان مرجع ملی همکاری‌های علمی با کشور ترکیه مسئولیت هماهنگی‌های لازم، مذاکرات و اجرای فراخوان‌ها را برعهده داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه ترکیه دانشگاه تبریز وزارت علوم تحقیقات و فناوری طرح های پژوهشی وزارت علوم طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و اندونزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رییس اداره روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گفت: این تفاهم نامه در راستای تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه آموزش شامل برنامه‌های کوتاه مدت تحصیلی، بازدید‌های آموزشی، تبادل دانشجویان و اساتید و فعالیت‌های پژوهشی مشترک بین دو دانشگاه منعقد شده است.

دکتر محمد باقر اولیاء اظهار داشت: در این راستا تفاهم نامه همکاری بین دانشکده‌های بهداشت دو دانشگاه به صورت جداگانه منعقد می‌شود.

دیگر خبرها

  • طرح آمایش آموزش عالی را مرحله به مرحله پیش می‌بریم
  • انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و اندونزی
  • گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد
  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد
  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه