Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شهرهای بزرگ جهان مساله‌ای که روزانه افراد مختلفی با آن مواجه می‌شوند، شلوغی خیابان‌ها و سختی تردد و افزایش جمعیت افراد و وسایل نقلیه است؛ اما در استرالیا محققان با راه‌اندازی یک سیستم مدیریت ترافیک گامی مهم درصدد رفع این مشکلات برداشته‌اند.

به گزارش ایسنا، روزانه حسگرها و دوربین‌هایی که در سراسر شهرهای بزرگ تعبیه شده‌اند، هزاران داده را ذخیره می‌کنند که بررسی این حجم عظیم از داده‌ها کار بسیار سختی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا پروژه جدیدی در ملبورن استرالیا آغاز شده است که هدف آن استفاده از این داده‌های عظیم با استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و مدل‌سازی پیش‌بینی‌کننده و استفاده از آن برای کاهش زمان سفر، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و تاثیرگذاری بر رفتارها به روش‌های مختلف به عنوان بخشی از "هوشمندترین سیستم مدیریت ترافیک جهان" است.

پروژه "مسیر هوشمند" یک آزمایش سه ساله است که در یک مسیر ۲.۵ کیلومتری (۱.۵ مایلی) خیابان نیکلسون، کارلتون (یکی از شلوغ‌ترین جاده‌های ملبورن) اجرا می‌شود. دانشگاه ملبورن در این پروژه با شرکت Kapsch TrafficCom اتریش و دپارتمان حمل‌ونقل ویکتوریا همکاری کرده است.

این سیستم که اخیرا راه‌اندازی شد، داده‌های زنده و تاریخی را از شبکه عظیم و متنوعی از حسگرها از جمله دوربین‌های مداربسته، حسگرهای بلوتوث، مانیتورهای کیفیت هوا، اطلاعات حمل‌ونقل عمومی زنده، داده‌های ترافیک زنده شرکت تام‌تام، داده‌های آب و هوا و داده‌های چراغ‌های راهنمایی زنده دریافت می‌کند.

محققان دخیل در این پروژه ادعا می‌کنند که این اولین بار است که چنین طیف گسترده‌ای از داده‌های زنده و تاریخی در یک پروژه مدیریت ترافیک گرد هم آمده است تا در زمان واقعی توسط هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری عمیق جمع‌آوری شود. اطلاعاتی که این سیستم "EcoTrafiX" به ارمغان می‌آورد، برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیریت رخداد بخش بزرگی از سیستم خواهد بود که وقتی اتفاق عجیبی در حال وقوع است یا مشکلی پیش‌بینی می‌شود، هشدارهای اپراتور ظاهر می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مدیریت ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان

شهردار خوی از مسیرگشایی در بافت فرسوده و قدیمی این شهر با هدف کاهش ترافیک خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های مسیرگشایی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن نصرالله‌پور امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران با توجه به اقدامات عمرانی شهرداری خوی شامل احداث کمربندی و مسیرگشایی در ۵ نقطه از بافت فرسوده شهر با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها پاسخی به مطالبات مردمی در راستای کاهش ترافیک است.

وی افزود: همچنین با اجرای این پروژه‌ها در راستای بازآفرینی شهری اقدام و سعی داریم که مناطق کم برخوردار خوی نیز توسعه یابند.

شهردار خوی با اشاره به عملیات احداث کمربندی شهید سلیمانی گفت: کمربندی شهید سلیمانی به طول ۶ کیلومتر در مسیر رفت و برگشت که هر مسیر آن چهار بانده بوده و احداث آن موجب کاهش ترافیک خواهد شد.

نصرالله‌پور با اشاره به پروژه‌های مسیرگشایی در راستای کاهش ترافیک شهری توسط مدیریت‌شهری خوی تصریح کرد: مسیرگشایی ادامه شیخ نوایی، بهشتی شمالی، پشت پارک ملت منتهی به جمشیدآباد از جمله این پروژه‌ها است با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 750525

دیگر خبرها

  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در دبی/ هلند میزبان آینده‌نگرترین محله دنیا
  • آمادگی نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان