Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:24:11 GMT

تشدید نظارت زیست محیطی در خلخال

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۴۱۳۶

تشدید نظارت زیست محیطی در خلخال

نعمت الله جوانمردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیه به مردم، گردشگران ، میهمانان و مسافران نوروزی به پرهیز از رها کردن و یا ریختن زباله در بستر و دامن طبیعت، اظهار کرد: برای پاسداری از محیط زیست و طبیعت لازم است که مردم از ریختن زباله و پلاستیک در طبیعت خودداری و زباله‌ها را جمع‌آوری و به کیسه های زباله توزیع شده و یا در سطل‌های زباله بریزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال با اشاره به اینکه مردم از شکستن شاخ و برگ درختان، لگدمال کردن گیاهان و گل‌ها و هرگونه شکار و صید خودداری کنند، بیان کرد: هموطنان همچنین از خاموش بودن آتش هنگام ترک محل اتراق خود مطمئن شوند تا اتفاق ناگواری برای طبیعت اتفاق نیافتد.

وی از تعیین محلی برای جمع آوری ماهیان قرمز در میدان معلم خلخال خبر داد و اضافه کرد: مردم همچنین از رها کردن سبزه در طبیعت و ماهی قرمز در برکه‌ها، رودخانه‌ها و دریاها به جد خودداری کنند، چرا که رها کردن آنها اکوسیستم طبیعت را به هم می‌زند.

جوانمردی اظهار کرد: ماهی‌های قرمز تهدیدی جدی برای اکوسیستم‌های و پهنه‌های آبی هستند و این گونه ماهیان غیربومی و مهاجم از تخم ماهیان دیگر تغذیه می‌کنند و رشد سریع آن روی کیفیت آب نیز تأثیر می‌گذارند.

جوانمردی گفت: علاوه بر خطرات زیست محیطی ماهیان قرمز یکی از خطرات مهم این گونه، انتقال بیماری‌ها و انگل است که آسیب و تهدیدی جدی برای زیست‌بوم آبی کشور بویژه تالاب های مختلف در منطقه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: اداره محیط زیست خلخال با همکاری شهرداری اقدام به استقرار یک تانکر جهت جمع آوری ماهیان قرمز (ماهی گلی) در مقابل اداره پست این شهر کرده تا مردم همکاری ماهیان قرمز را در داخل تانکر رها کنند تا در پایان روز در آبگیرهایی که ارتباطی با رودخانه ها و تالاب ها ندارند توسط محیط زیست رهاسازی شود.
 
 

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل روز طبیعت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل روز طبیعت خلخال استان اردبیل روز طبیعت ماهیان قرمز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است

علی سلاجقه، در پنجاهمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو در این کارگروه برگزار شد، بیان کرد: آیندگان از ما در خصوص آتش زدن سرمایه‌ها خرده خواهند گرفت و باید با تفکیک زباله از مبدا به سمت کاهش زباله سوزی حرکت کنیم. لازم است همه ما مکلف باشیم در کنار برنامه‌های زودگذر و کوتاه مدت برنامه دراز مدت اصلی ما تفکیک زباله از مبدا باشد که در صورت فرهنگ سازی اثر ماندگاری هم برای کشور دارد.

وی ضمن تبریک روز معلم، افزود: گزارش‌های ارائه شده از سوی استان‌های ایلام و گیلان امیدوار کننده است و این استان‌ها می‌توانند الگوی مطلوبی برای کشور باشند. همچنین سایر استان‌ها هم باید از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی استفاده لازم را ببرند تا مردم با روحیه‌ای شاد توانایی مشارکت در تمام زیرساخت‌ها را داشته باشند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: گزارش‌ها نشان دهنده این است که دولت به صورت اصولی و میدانی به این حوزه ورود پیدا کرده و در حوزه اقتصاد و محیط زیست یکی از میثاق‌های ملی دولت کنترل تراز آلاینده محیط زیستی و حرکت آن به سمت شیب منفی است.

سلاجقه در خصوص لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در بحث مدیریت پسماند، گفت: ما در حوزه فنی، اقتصادی، محیط‌زیستی و پیوست‌های فرهنگی از ظرفیت‌های دانش بنیان کشور در تمام سطوح حمایت و استفاده می‌کنیم و از آنجا که ظرفیت و توانایی جوان‌ها در تمام زمینه‌ها نمایانگر است انتظار می‌رود وارد میدان شده و در صورت نبود یک فناوری به تعقیب، بررسی و ایجاد آن بپردازند.

وی با اشاره به معذوریت و محدودیت‌های موجود در کشور یادآور شد: لازم است با تدبیر در خصوص مؤلفه‌های موجود در حوزه محیط زیست و اقتصاد با انتخاب بهترین گزینه به انجام کار پرداخته شود تا با انجام تکلیف برای کشور پاسخگوی مردم باشیم.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • روز جهانی آزادی مطبوعات World Press Freedom Day + شعار و پوستر
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان