Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا زیرساخت های لازم برای حضوری شدن دانشگاه ها فراهم شده است و تمهیدات وزارت علوم چیست؟

عمو عابدینی: مصوبه حضوری شدن دانشگاه ها در شهریور ابلاغ شده بود. به طوری که دانشجویان ارشد و دکتری به صورت حضوری کلاس هایشان برگزار شد.

حمایت های لازم برای حضوری شدن کامل کلاس های دانشگاه ها با مد نظر قرار گرفتن شیوه نامه ها انجام شده است تا دانشجویان از چهاردهم فروردین در دانشگاه ها حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه ریزی برای بهبود کیفیت آموزشی چطور است؟

ارتباط بین استان و دانشجو کیفیت آموزش را بهبود می بخشد. این موضوع همیشه دغدغه وزارت علوم است و آیین نامه ها در زمینه ارزیابی استادان در دانشگاه ها تبیین و ابلاغ شده است.

بر اساس بخشنامه به دانشگاه ها اجازه داده ایم تا برای دانشجویانی که دچار مشکل شده اند، تسهیلاتی قائل شده و مسائلی مانند حذف و اضافه را انجام بدهند. باید با صبر و حوصله موضوع حضوری شدن دانشگاه ها را پیش ببریم تا دانشجویان دچار مشکلی نشوند.

اگر خوابگاه های دانشگاه ها در دست تعمیر هستند، باید فضایی را در نظر گرفته تا محل اسکان دانشجویان آماده شود. فعلا تصمیمی برای اضافه شدن مدت زمان ترم تحصیلی وجود ندارد.

سلامت دانشجویان و استادان اولویت اصلی وزارت علوم است و تمام دانشجویان مدیریت هوشمند بیماری کرونا و دستورالعمل ها را به طور دقیق رعایت می کنند.


جلیلی، رئیس دانشگاه شریف گفت: در دانشگاه علاوه بر بحث علمی کلاس و درس شرکت های دانش بنیان و پژوهش فناورانه وجود داشته که تعطیلی معنایی نداشته است. یک هفته به دانشجویان کارشناسی که هنوز دانشگاه را ندیده اند فرصت داده تا در خوابگاه مستقر و کلاس ها به صورت حضوری برگزار شوند.

برای ۲۵ درصد از دانشجویان کارشناسی استثنای یک هفته ای را قائل شده و امتحانات به صورت حضوری در تمام مقاطع برگزار می شوند.

ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی گفت: ۸۸ درصد از دانشجویان دو نوبت واکسن را زده و حدود ۱۳۴۰ نفر واکسن تزریق نکرده اند که بیشتر دانشجویان غیر بومی هستند.

رئیس دانشگاه شیراز گفت: تعطیلی به معنای امروزی نداشتیم و دانشجویان رساله های خود را به صورت حضوری در بخش عملی و آزمایشگاهی تمام مقاطع تحصیلی ارائه کردند.

حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: برگزاری کلاس های حضوری باید همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشد. مدیران دانشگاهی به این نتیجه رسیده اند که در طول یک تا سه هفته به صورت متناوب حضور دانشجویان در دانشگاه ها به صورت حضوری باشد. ما کار را با دانشجویان ارشد و دکتری شروع خواهیم کرد.

کلانتری، رئیس دانشگاه یزد گفت: دانشگاه یزد حدود شش هزار دانشجوی خوابگاهی دارد و از امشب دانشجویان مقطع دکتری وارد خوابگاه خواهند شد. ما پیش بینی کردیم که دانشجویان دکتری، ارشد و کارشناسی به ترتیب هشت ، هفت و شش جلسه در دانشگاه حضور پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم اخبار دانشگاهی صورت حضوری رئیس دانشگاه دانشگاه ها وزارت علوم حضوری شدن کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وزیر علوم ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه‌های این سفر است.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد