Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:31:03 GMT

بوستان های منطقه ۲۰ شبانه نظافت شد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۴۹۴۲

بوستان های منطقه ۲۰ شبانه نظافت شد

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۲۰ سید محمد ناظم رضوی با بیان این مطلب افزود  : منطقه ۲۰ با عرصه بالغ بر ۲۳۶۸ هکتار فضای سبز شامل فضاهای تفرجگاهی و ۱۸۶ بوستان، در روز طبیعت میزبان شهروندان، گردشگران و مسافران نوروزی بود که با فعالیت شبانه روزی عوامل مدیریت شهری به آنها خدمات رسانی شد.

رضوی با اشاره به اینکه فعالیت های نگهداشتی شهر وابسته به زمان نیست و در صورت نیاز در هر ساعتی از شبانه روز بایستی انجام شود، افزود: با توجه به اینکه شهروندان تا ساعات پایانی روز از عرصه های فضای سبز استفاده می کردند، نظافت و آراستگی تمامی بوستان ها و فضاهای تفرجگاهی منطقه ۲۰ تا پاسی از شب ادامه داشته و در حدود ۸۰ تن فقط پسماند تر در این روز از مخازن فضاهای سبز جمع آوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در ۶ بوستان شاخص و بزرگ منطقه ۲۰ خدمات ویژه ای همچون توزیع کیسه های زباله، تحویل سبزه و ماهی و توزیع بسته های گردشگری انجام شد، افزود: شهروندان طبیعت دوست در تفکیک پسماند، مشارکت گسترده ای با مدیریت شهری داشتند و یک تن پسماند خشک در روز طبیعت، جمع آوری شد.

رضوی ادامه داد: گشت ١٠خودرو ملودی، جانمایی ١٢ مخزن ویژه تحویل سبزه و ماهی، توزیع ٣٠٠ کیلو کیسه زباله و استقرار ۲ پایگاه آموزشی در زمینه تفکیک پسماند از اقدامات ویژه روز طبیعت در خصوص جمع آوری پسماند خشک بود.

 وی به فعالیت های اجتماعی وفرهنگی و مذهبی در روز طبیعت نیز اشاره کرد و گفت: با پیش بینی تمهیدات لازم برای ادای فریضه نماز جماعت ظهر و عصر، در بوستان های شهری منطقه ۲۰ همچون نغمه، ایثار، جانبازان، ماهور، دانش و آوینی فریضه معنوی نماز  بر پا شد و شهروندان علاوه بر انجام آئین های نوروزی، امکان انجام فرایض دینی و مذهبی را نیز داشتند.

شهردار منطقه ۲۰ یادآور شد: با آماده باش کلیه مدیران حوزه خدمات شهری و شهرداران نواحی هفتگانه فعالیت های نگهداشتی شهر که همزمان با ایام نوروز بدون وقفه با فعالیت شبانه روزی عوامل مدیریت شهری ادامه داشت و روز طبیعت به اوج رسید و در حال حاضر به حالت عادی برگشته است و طبق روال و برنامه های روزانه انجام می شود.

برچسب‌ها شهر تهران نوروز سید محمد ناظم رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران نوروز شهر تهران نوروز روز طبیعت منطقه ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: با وجود اینکه اطلاع‌رسانی کافی برای اعلام ساعت جمع‌آوری زباله صورت گرفته، نزدیک به ۱۲ درصد پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود.

سیدمحسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید.

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود یکی از مشکلات مهم محیط زیست شهری در قم است.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود در حالی که ساعت اعلام شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا ۶:۰۰ است.

وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، با وجود اینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

کد خبر 748158

دیگر خبرها

  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • خدمتی سخت اما دوست‌داشتنی
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم