Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقاد مجید مجیدی از ضرغامی، صدا و سیما و سریال گاندو، احمدی نژاد و انتقاد از برخورد با فردوسی پور

حتی عادل فردوسی پور را تحمل نکردند او کاریزما و طرفدار دارد برای همین او را به حاشیه راندند

مجید مجیدی: برخی آدم‌ها در این مملکت باید محاکمه فرهنگی شوند. تلویزیون چه نسبتی با جامعه دارد؟ خودشان آمار و ارقام درست می‌کنند. عنوان رسانه ملی را باید بردارند و نامش را بگذارند رسانه میلی. هرچه می‌سازند بی خاصیت است. سریال منتقدانه شان هم می‌شود گاندو که بیشتر تسویه حساب سیاسی است. شما تصور کنید عادل فردوسی پور را هم تحمل نکردند. او کاریزما و طرفدار دارد. برای همین او را به حاشیه راندند. همه امید‌ها را بسته اند. انگار راه تنفس را از مردم گرفته اند. آقای ضرغامی اگر همین نگاه کنونی تان را فقط ده درصد آن را زمانی که در تلویزیون بودید اجرا می‌کردید، چه فضایی ایجاد می‌شد؟ همین آقای احمدی نژاد مردم را خس و خاشاک خواند، اما الان مدام از مردم حرف می‌زند. گفت‌وگو با جواد طوسی در ماهنامه فیلم امروز /مهر۱۴۰۰

پرونده‌ كرباسچی‌ خیلی‌ وقت‌ دولت‌ را گرفته‌ است‌، با اینکه مساله دولت ما نیست

خاطرات محمدعلی ابطحی، رییس دفتر وقت دولت اصلاحات

جمعه ۱۱/ مهر/۷۶

آقای حجازی‌ از بیت‌ رهبری‌ تلفن‌‌زد که آقا موافق‌ دیدار با كرباسچی‌ هستند،اما زمان‌ آن‌ مشخص‌ نیست‌.نشانۀ‌ خوبی‌ نیست‌.سرمدی‌ هم‌ طرحش‌ را نزد رهبری‌ برده‌،قرار شده‌ آقای‌ خامنه‌ای‌ با رئیس‌جمهور در این‌ زمینه‌ صحبت‌ كند.

خاتمی‌ و هاشمی‌ درباره‌ كرباسچی‌ با هم‌ گفت‌وگو كرده‌اند که … و آقای‌‌ خاتمی‌ هم فعلاً قصد ندارد در ماجرا دخالت‌‌ علنی‌ كند.پرونده‌ كرباسچی‌ خیلی‌ وقت‌ دولت‌ را گرفته‌ است‌، با اینکه مساله دولت ما نیست. هاشمی و کارگزاران می‌خواهند بار را بدون دخالت هاشمی به دوش آقای خاتمی بیندازند. رازینی‌ هم‌ تماس‌ گرفت‌ كه‌...

شوشتری‌ و هادی مروی‌ نمایندگان رییس جمهور در مساله شهرداری با یزدی‌ملاقات‌ كرده‌اند.در این‌ دیدار،یزدی رییس قوه قضاییه ‌ دربارۀ‌ پروندۀ‌ شهرداری‌ اظهار ناراحتی‌‌كرده‌ و مدعی‌‌شده به‌ رازینی‌ تذکرداده‌است‌.رازینی‌ اصرار‌ دارد پرونده‌ را به‌ كرباسچی‌ ختم‌ كند و می‌گوید اگر او دو روز در اختیار ما باشد پرونده‌ را جمع‌ می‌كنیم.اما یزدی‌ معتقد است‌ كه‌ این‌ كار در آستانه‌ اجلاس‌ سران‌ كشورهای‌ اسلامی‌ در تهران‌،تبلیغ‌ ناامنی‌ است.

شوشتری‌ می‌گوید در شهرداری‌ تخلفاتی‌ رخ‌ داده اما حكم‌های‌ صادرشده‌ متناسب با تخلفات‌ نیست‌.مروی‌ هم‌ می‌گوید یكی‌ از قضات‌ پرونده‌ شهرداری‌،به‌ نام‌...قبلاً...و از قضاوت‌ عزل‌ شده‌ است‌.به‌‌نظر می‌رسد رازینی‌ در اقلیت‌ باشد و حتی‌ در میان‌ حقانی‌ها نیز پشتیبانی‌ نداشته‌ باشد.به‌ هر حال‌ رازینی‌ تلاش‌ می‌كند كه‌ در مرحله‌ تجدید نظر هم‌ حكم‌ها سبك‌ نشود.

دومین ویروس ترکیبی کرونا با قابلیت انتقال بیشتر ظهور کرد

پس از سویه ترکیبی امیکرون و دلتا، سازمان بهداشت جهانی (WHO) اکنون در مورد دومین سویه جهش یافته ویروس کرونا که سویه ترکیبی از دو زیر سویه امیکرون است، هشدار داد.این سازمان اعلام کرد: نتایج مطالعات اولیه نشان می‌دهد که میزان نرخ رشد این نوترکیب جدید در مقایسه با زیرسویه BA.۲ به میزان ۱۰ درصد است. تاکنون سه ویروس ترکیبی یا نوترکیب شناسایی شده است؛ دو مورد ترکیبی از دلتا و امیکرون و سومین سویه ترکیبی از دو زیر سویه امیکرون است./ایسنا

فلاحت پیشه : برخی سیاسیون، توپ جمع‌کن کشورهای خارجی شده‌اند / سیاستمداران داخلی به کشور، «گل به خودی» می زنند

فلاحت پیشه، رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: اگر قرار باشد یک تیم فوتبال متشکل از سیاستمداران داخلی تشکیل شود، احتمالا تنها کار این تیم زدن «گل به خودی» به کشور باشد.این دست از سیاستمداران به این دلیل که تجربه کار «ملی» و همچنین «شأن نخبگانی» و «مستقل» نداشتند، از همان دور مرعوب حریف می‌شدند و قطعا گل دریافت می‌کردند. متاسفانه همین دست از سیاسیون در بسیاری از موارد نیز «توپ جمع‌کن» برخی کشورهای خارجی و قدرت‌های پنهان داخلی بوده‌اند./ قرن نو

تاکسی‌ها اجازه افزایش کرایه تا قبل ابلاغ نرخ جدید را ندارند / همچنان حداکثر سه مسافر در تاکسی‌ بنشینند

معاون نظارت وامور مناطق سازمان تاکسیرانی تهران، افزایش نرخ کرایه تاکسی را تا قبل از ابلاغ شورای شهر تهران غیرقانونی می‌داند و از شهروندان می‌خواهد رانندگان متخلف را به این سازمان معرفی کنند.اگر مسافران در ایام کرونایی مشاهده کردند، راننده تاکسی قصد بیش از ۳ مسافر را دارد، حتما این تخلف را به سازمان اطلاع بدهند. مسافران مطلع باشند که رانندگان ون ها باید ۷ نفر و تاکسی‌ها ۳ نفر مسافر سوار کنند./همشهری آنلاین

دستور رستم قاسمی برای پیگیری اعتراض امام جمعه شیروان

شفقنا نوشت: پس از آنکه امام جمعه شیروان به فرزاد نجات‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی اعتراض کرد و گفت که او در سفر به شیروان خراسان شمالی نسبت به ناهار مرغ و ماست انتقاد کرده و به دو دختر که به استقبال او آمده بودند ۸۰ میلیون تومان جایزه داده است، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی دستور پیگیری صادر کرد.

افزایش شدید قیمت خرما در آستانه ماه رمضان/ هر کیلو خرما تا ۱۰۰ هزارتومان

بنابر اعلام رئیس انجمن خرما، قیمت کنونی هر کیلو خرمای مضافتی در مبدا ۳۵ هزار تومان است که به رغم تورم ۵۰ درصد و گرانی ۴ برابری نهاده های کشاورزی کمترین رشد قیمت را داشته است./باشگاه خبرنگاران

سران ۳ قوه تصویب کردند بانک مرکزی ۵ میلیارد از ارزهای مسدود شده کره را بخرد!

همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی:درآمد ارزی نفتی دولت در ۹۸ و ۹۹ بطور میانگین سالی ۱۱ میلیارد دلار شد، یعنی یک چهارم!دو ماه آخر سال ۹۸ پیشنهاد دادند ۵ میلیارد دلار از ارزهای مسدود شده در کره جنوبی را بانک مرکزی بخرد و جای آن ریال خلق کند!شورای عالی سران سه قوه از جمله آقای ابراهیم رئیسی تصویب کردند و بعدا تایید رهبر انقلاب را هم گرفتند!

زمان ازسرگیری گفت‌وگوی وین از دیدگاه دیپلمات روس

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی در توییتر دیدار مشارکت کنندگان در گفت‌وگوهای وین را به زمانی موکول کرد که ایران و آمریکا اختلافات نهایی خود را حل کنند.وی این پیام توییتری را در واکنش به پیام توییتری خبرنگاری منتشر کرد که به برچیده شدن چادر خبرنگاران در بیرون از هتل کوبورگ، محل برگزاری گفت‌وگوهای وین اشاره کرده بود.اولیانوف در این پیام توییتری نوشت: «چادر رسانه‌ها در این مرحله حیانی نیست. اگر و زمانی که ایران و آمریکا اختلافات نهایی خود را از دور (امیدوارم به زودی) حل کنند، مشارکت کنندگان در گفت‌وگوی وین با یکدیگر دیدار خواهند کرد و به احتمال زیاد، این دیدار کوتاه و برای تصمیم گیری رسمی درباره احیای برجام خواهد بود».اولیانوف چند روز پیش نیز در پیامی توییتری نوشته بود: «دور هشتم گفت‌وگوهای وین هنوز تکمیل نشده است. این گفت‌وگوها هنوز ادامه داشته اما در حالت وقفه یا سکته قرار گرفته است. من معتقدم زمانی که اختلافات نهایی میان ایران و آمریکا حل شد شرکت کنندگان کنونی برجام به وین باز خواهند گشت تا توافق را نهایی کنند».همچنین «نبیل مسرالی» سخنگوی کمیسیون اروپا روز دوشنبه هفته پیش گفت که مذاکرات در وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک در حال انجام بوده و به مرحله پایانی نزدیک می‌شود.وی که این سخنان را در جمع خبرنگاران مطرح می‌کرد، افزود: «مذاکرات در وین برای نهایی کردن توافق ادامه دارد و به مرحله نهایی حساسی رسیده است.»

پناهیان: برخی‌ها ولایتمداری را با سبک خلافت خلیفه دوم اشتباه گرفته‌اند

پناهیان گفت: ولایت یعنی به صحنه آوردن مردم و هیچ گاه برای این کار نباید طغیان کرده و از ابزار قدرت برای قلع و قمع کردن آرا استفاده کرد، بلکه باید به مردم شخصیت داد.حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، جمعه شب در آیینی با عنوان تبیین پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درباره رحلت حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی در حرم علی‌ ابن مهزیار اهوازی بیان کرد: هنوز باور رحلت جانگداز سید محسن عزیزمان دشوار و حضور در چنین آیین‌هایی رسالت سنگینی است که بر دوش ماست. یاد و خاطره این شخصیت بزرگ باید به‌ عنوان پرچم و راهنما برای آیندگان باقی بماند؛ ایشان یک شخصیت ماندگار و اسوه بود و به سادگی نمی‌توان چنین شخصیتی را پیدا کرد و درخشش این بزرگان تکرار شدنی نیست.او به یکی از بحث‌های کلیدی تاریخ اسلام و قرآن اشاره کرد و گفت: بیش از ۶ هزار آیه قرآن بر رسول اکرم(ص) نازل شد اما رسول اکرم(ص)فرمودند یک آیه من را پیر کرد و پس از آن رسول خدا دیگر لبخندی بر لب نداشت؛ این آیه دستور به جهاد، شهادت، نماز و امور فردی و اخلاقی نبود بلکه کاملا آیه‌ای خاص بود. این آیه در سوره هود بود که رسول خدا را پیر کرد؛ در مورد اینکه این روایت معتبر است یا نه همین کافی است که امام خمینی(ره) دو بار در بیانات ارزشمند خود، این موضوع را مطرح کردند.

خاطره یک اصلاح‌طلب از سفر به عربستان همراه با کروبی

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطمئناً کشورهای خارجی اگر احساس کنند در داخل در بین جناح‌های مختلف و مسئولان ناهماهنگی وجود دارد و یا یکدلی و همدلی نیست، قطعا در روابط و موضع‌گیری‌های خودشان تغییر جهت خواهند داد و نگاهی دیگر به هویت، حیثیت و جایگاه آن کشور خواهند کرد. وی ادامه داد: به یاد دارم هنگامی که با آقای کروبی به عربستان رفته بودیم و داستان بازداشت آقای لقمانیان پیش آمد، ما که خبر نداشتیم؛ اما ملک عبدالله خطاب به آقای کروبی گفتند من دوست‌ دارم مسئولان ایرانی با یکدیگر وحدت داشته باشند. آقای کروبی گفتند بحمدالله وحدت و اتحاد در بین ما بسیار زیاد و خوب است، اما آقای ملک عبدالله به دلیل آن‌که خبر بازداشت آقای لقمانیان را شنیده بود.جلالی‌زاده با بیان اینکه کشورهای همسایه و کشورهای دیگر همیشه مسائل ایران را رصد می‌کنند و قطعا اختلافات به نفع کشورهای دیگر است، عنوان کرد: همدلی و همراهی باعث می‌شود ایرانی‌ها از اقوام، مذاهب و گروه‌های سیاسی مختلف تلاش کنند با رعایت حقوق همدیگر و با در نظر گرفتن اهداف و مقاصد مشترک، برای سربلندی کشور، توسعه، رشد، ترقی و زدودن غبار اختلافات در داخل و خارج یک چهره زیبا و صلح‌طلب از کشور نشان دهند. قطعا با این اقدامات، فعالیت‌ها و تلاش‌هاست که می‌توانیم بر مشکلات خودمان فائق شویم و اجازه ندهیم که کشورهای دیگر از ضعف‌ها و اختلافات سوءاستفاده کنند.

زیدآبادی: بدون وجود نظام حزبی، تغییر شیوه ریاستی به پارلمانی بی‌معنی می‌شود

یک فعال سیاسی گفت: نظام پارلمانی آنقدر از ذهن ایرانی‌ها دور است که نه با مختصات آن آشنا هستند و نه در این شرایط به این سادگی می‌توانند آن را احیا کنند.احمد زیدآبادی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این که ضرورت تغییر قانون اساسی چقدر است و باید در چه جاهایی قانون اساسی تغییر کند، گفت: بسیاری از نیروهای سیاسی درباره اینکه ضرورت دارد تا قانون اساسی تغییر کند، به نظر مشترکی رسیده‌اند؛ اما هر کدام از یک زاویه به این مساله نگاه می‌کنند. نیروهای دموکراسی‌خواه علاقه‌مند هستند تا قانون اساسی ساختار دموکراتیک پیدا کند. کسانی هم که نگران کارآمدی وضعیت موجود هستند، دوست دارند قانون اساسی به شکلی انسجام پیدا کند تا ناکارآمدی‌های ناشی از آن از بین برود.

وی افزود: البته تعدادی دیگر به دنبال آن هستند تا قانون اساسی به گونه‌ای تغییر کند که همین قدرت محدود نهادهای دموکراتیک از آن‌ها گرفته و یا به کلی حذف شود. بنابراین هرکسی از منظر خود به این موضوع نگاه می‌کند. اما به نظر من ساختار قانون اساسی باید کارآمد و دموکراتیک باشد، اصول آن با هم هم‌خوانی پیدا کرده و در نهایت براساس قانون، تصمیم‌گیری با همه مردم باشد.زیدآبادی در پاسخ به این که گفته برخی تحلیلگران سیاسی، عده‌ای با تغییر قانون اساسی به دنبال احیای پست نخست وزیری هستند، اگر این اتفاق رخ دهد آینده سیاسی کشور در چه مسیری قرار خواهد گرفت، گفت: برای احیای پست نخست وزیری یا تبدیل نظام نیمه ریاستی به نظام پارلمانی، ابتدا باید احراب قدرتمندی شکل بگیرند. هر حزبی که اکثریت کرسی مجلس را به دست آورد، بتواند دولت تشکیل دهد و اگر حزبی نتوانست این کار را انجام دهد، از طریق ائتلاف با احزاب دیگر این کار را انجام دهد.

توضیح رئیسی درباره حذف تشریفات از سفرهای استانی

رییس جمهور گفت: در گذشته برای سفرهای استانی روسای جمهور تشریفات و پروتکل های خاصی لحاظ می شد اما ما در ۱۸ سفر استانی دولت سیزدهم هیچ یک از این کارها را انجام ندادیم.آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در نشستی با جمعی از فعالین فرهنگی و اجتماعی خراسان رضوی افزود: امیدواریم با استفاده از تجربیات ۴۰ ساله گذشته به استناد بیانیه گام دوم انقلاب، گام هایی برداریم که عقب ماندگی های فعلی جبران شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نوروز 1401 روز جمهوری اسلامی بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز نوروز 1401 روز جمهوری اسلامی قیمت گوشی قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد

بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • هوشیاری رئیس دورتموند: اشتباه مجری را اصلاح کرد
  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • معلمان خاطره‌انگیز در قاب تصویر
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد /او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد /وقتی در کیهان بود فضاحت به وجود آورد /او جایگاهی در محافل اصلاح طلب ندارد
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • خاطره خنده‌دار غفوریان از اشتباه گرفتنش با اکبر عبدی! (فیلم)