Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:به لحاظ آموزش شرایط خوبی را داریم، اما در بحث تجهیزات مشکل داریم که این معضل هم به جا‌های دیگر مربوط است و باید حل شود، ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم با توجه به شرایط کشور و برنامه‌های بالادستی به نتیجه نمی‌رسد. مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با میزان در مورد ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت علوم گفت: این کار خلاف برنامه است که شدنی نیست و معضلات را خواهد افزود چرا که تصمیم نسنجیده‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: عمده انتقادات ما به دانشگاه‌ها این است که چرا این رشته‌ها کاربردی نیست و نمی‌تواند با جامعه ارتباط برقرار کند، جدا شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی و آموزش از وزرات بهداشت مانع کاربردی شدن علوم پزشکی می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم ساختار‌ها را به هم خواهد ریخت گفت: اگر دانشجوی در قالب وزارت علوم آموزش ببیند و بخواهد وارد ساختار پزشکی شود باید یک سری هماهنگی‌هایی بین دو وزارت خانه ایجاد شود که وقت گیر است.

نماینده مردم لرستان گفت:اشکال اصلی به موافقان این طرح  این است که فکر می‌کنند می‌توانند مشکل کمبود پزشک را  اینگونه حل کنند در صورتی که معلوم نیست که این معضل با این راه حل بتواند به هدف برسد، از این رو باید دقت کنیم که اسیر بخشی نگری و جزیی نگری نباشیم.  

ویس کرمی گفت:جدا کردن آموزش پزشکی از وزارت بهداشت، بیمارستان و درمان بیشتر شبیه به یک جوک است، پزشک با  تجربه شرایطی که در بیمارستان شامل کم خوابی‌ها، استرس و زندگی در محیط‌های آلوده بیمارستانی و آموزش  مهارت‌های عملی پزشک می‌شود.

 وی گفت: من تعجب می‌کنم که چگونه وزیر علوم از این اقدام حمایت کرده است در حالیکه وزرات بهداشت به شدت مخالف این موضوع است و چند بار هم اعلام کرده است، متاسفانه برخی از اعضای مجلس قبل به دنبال این هستند و استدلال قوی هم ندارند و یکسری نتایجی که می‌گیرند همچون مشکل فضا‌های آموزشی و تعارض منافع پزشکان غلط است.

وی در پایان گفت: بسیاری از موفقیت‌های آموزش پزشکی به خاطر این است که مستقل از وزارت علوم است، ما به لحاظ آموزش شرایط خوبی را داریم، اما در بحث تجهیزات مشکل داریم که این معضل هم به جا‌های دیگر مربوط است و باید حل شود، ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم با توجه به شرایط کشور و برنامه های بالادستی به نتیجه نمی رسد .   بیشتر بخوانید:
فلسفه علوم باید به دانش آموزان آموزش داده شود/ انتقال ۱۰ تا ۲۰ درصد از ساعات درسی به خارج از مدرسه
انتهای پیام/ برچسب ها: آموزش پزشکی وزارت علوم ادغام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش پزشکی وزارت علوم ادغام ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهنام عسکرپور گفت: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است.

وی افزود: این موضوع در نامه دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

عسکرپور ادامه داد: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

دیگر خبرها

  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز