Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتشار متنی با عنوان «حال خوب مردم ایران» در صفحه شخصی خود به مرور وضعیت گردشگری در ایام نوروز ۱۴۰۰ پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی دارابی معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتشار متنی با عنوان «حال خوب مردم ایران» در صفحه شخصی خود به مرور وضعیت گردشگری در ایام نوروز ۱۴۰۰ پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«عید نوروز در میان ما ایرانیان از منزلت و اهمیت ویژه اى برخوردار است. سفرهاى نوروزى سهم بزرگى از آیین و برنامه ما را شامل میشود. نوروز امسال پس از دوسال کرونا و محدودیت هاى ناشى از آن به دلیل واکسیناسیون عمومى و افزایش سطح ایمنى کم سابقه بود و نسبت به سال هاى قبل شاهد دو برابرى سفر‌ها بودیم.

شادى و نشاط، افزایش امنیت اجتماعى، بالا رفتن همبستگى و انسجام ملى و همگرایی اقوام، رونق کسب و کار‌ها به خصوص بازگشت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها به چرخه اقتصادى و بالاخره نوعى راستی آزمایی از توانمندى‌ها و ظرفیت هاى زیر ساختى کشور را باید از جمله دستاوردهاى سفر نوروزى برشمرد. «راهیان نور» هم ظرفیت بزرگى بود که امسال مورد اقبال جمعیت میلیونى مردم قرار گرفت.
با این همه سفرهاى نوروزى براى مردم با چالش‌ها و مشکلاتى همراه بود.

باز هم قریب به ۵۰۰ نفر از هموطنان عزیزمان در تصادفات جاده اى جان خود را از دست دادند و کام همه تلخ شد. افزایش قیمت‌ها و گرانى کالا‌ها و خدمات، غافل گیرى خیلى از دستگاه‌ها و نهاد‌ها که باید خود را آماده «سونامى سفر» مى کردند. هشدار و پیش بینى که مهندس ضرغامى وزیر میراث فرهنگى، گردشگرى و صنایع دستى در اوایل پاییز سال قبل وقوع آن را محتمل دانسته بود.

اینک با خاتمه یافتن سفرهاى نوروزى و قدردانى از تلاش همه نهادهاى ذیربط ضرورت ارزیابى درست و راست آزمایی صادقانه از عملکرد‌ها بهترین خدمت براى سفرهاى پایان ماه مبارک رمضان و تابستان براى مردم عزیزمان مى تواند باشد.

نوروز مجموعه اى از آمد‌ها و رفت هاست. پیوندى از دیروز و امروز و فردا است؛ و چه زیبا شاعر بزرگ «خیام» در رباعى خود سروده است:.
چون ابر به نوروز رخ لاله بشست/ برخیز و به جام باده کن عزم درست
کین سبزه که امروز تماشاگر توست/ فردا همه ازخاک تو برخواهد رست!»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سونامی سفر سفر نوروزی کرونا میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: در سال جاری روستای فهرج یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به‌عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سیدمحمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اظهار کرد: امسال روستای فهرج یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به‌عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.

وی افزود: برای این انتخاب از طرف سازمان گردشگری جهانی شاخص‌هایی مورد نیاز بوده، که هم اکنون در حال انجام است.

نادری ناظر طرح عمرانی روستای فهرج نیز با اشاره به اقداماتی که برای احیا و مرمت این روستا در حال انجام است، اظهار کرد: مرمت و بازسازی، لکه‌گیری بدنه و کف سازی‌ها، دسترس پذیری برای معلولان از اقدامات در حال انجام برای احیای این روستا است.

به گزارش ایمنا، احیای فرهنگ و رسوم روستا، برپایی بازارچه صنایع دستی، نصب تابلوهای بین‌المللی گردشگری، رونق بخشیدن به گردشگری کشاورزی، معرفی آداب و رسوم و غذاهای محلی از اقداماتی است که با همکاری مردم روستا و سازمان‌ها و ادارات مختلف برای جهانی شدن فهرج صورت گرفته است؛ روستای فهرج در بخش مرکزی یزد با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر با قدمت ۳ هزارساله آثار تاریخی ارزشمندی دارد.

مسجد جامع قدیمی‌ترین مسجد جامع ایران، قلعه تاریخی، آب انبار از جمله آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری این روستا به شمار می‌روند.

روستای فهرج یزد با بافت تاریخی بسیار زیبا و آثار و بناهای تاریخی ارزشمند در بخش مرکزی یزد واقع شده است.

کد خبر 750948

دیگر خبرها

  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد