Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@05:48:03 GMT

شکسته شدن صادرات نفت عراق بعد از ۵۰ سال به خاطر جنگ اوکراین

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۵۶۱۵

شکسته شدن صادرات نفت عراق بعد از ۵۰ سال به خاطر جنگ اوکراین

‍‍‍‍‍‍

با آغاز سی‌ونهمین روز از حمله جنگ اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه، صادرات نفت عراق به بالاترین میزان در ۵۰ سال گذشته رسیده است.

 

سی‌ونه روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و کشورهای غربی و ناتو به تبعیت از آمریکا تحریم‌های اقتصادی و مالی را بر روسیه وضع کرده‌اند. این در حالی است که افزایش قیمت برق‌وگاز سبب شده مردم انگلیس طی تظاهراتی خواستار برکناری بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین عرضه‌ها نیز نتوانسته‌اند قیمت نفت را کاهش دهند.

دولت جو بایدن در حال بررسی آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا با هدف کاهش قیمت سوخت است.  وزارت نفت عراق اما اعلام کرد که در ماه مارس بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه نفت صادر کرده و درآمدی معادل ۱۱.۰۷ میلیارد کسب کرده که بالاترین رقم از سال ۱۹۷۲ است.

:

مدیرکل امور اروپا در وزارت امور خارجه چین روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که پکن قصد دور زدن تحریم‌ها علیه روسیه را ندارد. روزنامه چینی گلوبال تایمز هم نوشت آمریکا عمداً در حال بی‌ثبات کردن اوضاع در اروپا است و کمترین علاقه را به آتش‌بس بین روسیه و اوکراین دارد، بحران اوکراین برای آمریکا به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به روسیه استفاده شده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخنانی از فعالیت‌های بیولوژیک نظامی آمریکا در قلمروی اوکراین انتقاد کرد. وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد که یک انبار سوخت در اوکراین را با موشک‌های دور برد مورد هدف قرار داده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرده که مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه ادامه دارد، اما در حال حاضر فقط صحبت است. وزیر امور خارجه چین نیز اعلام کرد پکن از گفت‌وگو‌های مستقیم بین مسکو و کی‌یف حمایت می‌کند و خواستار آتش‌بس است.

تحولات حمله روسیه به اوکراین در سی‌ونهمین روز متوالی در ادامه آمده است:

 

  سازمان جهانی صلیب سرخ: تلاش برای خروج مردم از شهر محاصره شده ماریوپول همچنان ادامه دارد  

سازمان جهانی صلیب سرخ در بیانیه ای اعلام کرد: علی رغم ادعاهای روسیه مبنی بر شکست عملیات نجات صلیب سرخ خروج مردم از شهر محاصره شده ماریوپل همچنان در جریان است.

وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرده بود کاروانهای کمک های مردمی نتوانسته اند وارد شهر ماریوپل شوند و این را نتیجه اقدامات مخرب و کم کاری سازمان جهانی صلیب سرخ عنوان کرده بود.

۱ دقیقه پیش آلمان از ترس موشکهای روسی در فکر معامله با رژیم صهیونیستی یا آمریکاست  

رسانه های آلمان گزارش داده اند برلین در حال بررسی خرید یک سامانه دفاع موشکی از رژیم صهیونیستی و یا آمریکاست تا بتواند در برابر تهدیدات موشکی روسیه در شرایط خاص مقاومت کند.

ابرهارد زورن، وزیر دفاع آلمان در مصاحبه ای اعلام کرد: موشکهای اسکندر روسی می توانند به تمام نقاط در اروپای غربی اصابت کنند و تقریباً هیچ سپر موشکی در برابر آنها وجود ندارد. ما به دنبال خرید سامانه دفاع موشکی برای مقابله با این تهدیدات هستیم.

۲۷ دقیقه پیش تحریم روسیه، اشتباه بزرگ اروپایی ها  

آلستر کروک، مقام پیشین اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: هیچ جایگزینی برای گاز روسیه برای اروپا وجود ندارد.

وی افزود: اروپایی‌ها هیچ نظری درباره تبعات راهبردی اقدامی که خود انجام داده اند، نداده اند. آن‌ها به منازعه ضد پوتین کشیده شده اند. به نظرم اروپا نمی‌تواند گاز مورد نیاز خود را از جای دیگر تامین کند و آن را جایگزین گاز روسیه کند. این امری بدیهی است. آمریکایی‌ها قول مقادیر محدودی گاز مایع را دادند. اما این مقدار تنها ۴ درصد نیاز اتحادیه اروپا را تامین می‌کند. اروپا به ۴۰ درصد گاز نیاز دارد. قطر نمی‌تواند این میزان را تامین کند. اروپایی ها بدون فکر کردن به این موضوع به منازعه با روسیه کشیده شده اند. آن‌ها می‌گویند می‌خواهند در مدت یکسال وابستگی خود رابه نفت و گاز روسیه کم کنند. چگونه؟ آیا آن‌ها برنامه‌ای برای این کار دارند. آن‌ها چطور می‌خواهند این کار را انجام دهند؟ آن‌ها نمی‌توانند وضعیت موجود را یک شبه تغییر دهند. 

۴۵ دقیقه پیش اوکراین: تمام مناطق اطراف کی یف در کنترل ماست  

ارتش اوکراین اعلام کرد تمامی مناطق اطراف کی یف در کنترل و تصرف آنهاست. این در حالیست که روسیه برای نخستین بار از زمان آغاز درگیری های نظامی گفته تمام پایتخت را به تصرف خود در آورده است.

به گفته مقامات اوکراینی در هفته گذشته نظامیان این کشور کنترل بیش از 30 شهر و روستای اطراف کی یف را به دست گرفته اند.

۱ ساعت پیش   رئیس‌جمهور فنلاند: رفراندوم برای پیوستن به ناتو لازم نیست  

به گزارش خبرگزاری آرتی، رئیس‌جمهور فنلاند که هم مرز با روسیه است، می‌گوید که حمایت گسترده از ناتو در نظرسنجی‌های اخیر می‌تواند راه را برای پیوستن به بلوک نظامی تحت رهبری آمرکیا بدون برگزاری همه‌پرسی هموار کند. نگرش فنلاندی‌ها نسبت به عضویت در ناتو پس از حمله روسیه به اوکراین تغییر کرد.

رئیس‌جمهور فنلاند مدعی شد: ناتو باید بداند که حمایت مردمی وجود دارد. به نظر من، ما قبلاً چنین چیزی را داریم.

۲ ساعت پیش      

خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد: روسیه بر کسب پیروزی در شرق اوکراین در آغاز ماه می‌آینده متمرکز است.

مقامات آمریکایی گفتند: اطلاعات نشان می‌دهد که پوتین قصد دارد در ۹ می (۱۹ اردیبهشت) در اوکراین اعلام پیروزی کند.

۳ ساعت پیش    

به گزارش الجزیره، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد عملیات برای تخلیه غیرنظامیان خارج از ماریوپل ادامه دارد و وضعیت در میدان ناآرام است.

۴ ساعت پیش    

به گزارش ریانووستی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بر اساس درخواست اردوغان از پوتین، تصمیمی برای کمک به تخلیه خارجی‌های گروگان گرفته شده توسط شبه‌نظامیان گردان ملی در «ماریوپل» گرفته شده است.

برای انجام یک عملیات بشردوستانه، نیرو‌های مسلح روسیه یک کریدور بشردوستانه از ماریوپل به بردیانسک را از ساعت ۰۰:۰۰ به وقت مسکو در ۳ آوریل باز خواهند کرد و رعایت دقیق «رژیم سکوت» را در این مسیر تضمین می‌کنند.

۴ ساعت پیش صنعت آلمان بدون گاز روسیه فرو می‌پاشد  

خبرگزاری آرتی نوشت، رئیس انجمن صنعت آلمان هشدار داده است که اگر برلین تصمیم بگیرد گاز روسیه را تحریم کند، ستون فقرات اقتصاد آلمان (صنعت آن) ممکن است دچار فروپاشی شود.

زیگفرید روسورم، رئیس فدراسیون صنایع آلمان (BDI) با حضور در برنامه گفت‌وگوی سیاسی (Maybrit Illner) در روز پنجشنبه، با مهمانان دیگری که خواستار قطع فوری گاز روسیه بودند، بحث کرد.

راسورم یادآوری کرد که اگر چنین تحریمی اعمال شود، پیامد‌های آن بسیار زیاد خواهد بود و از «محدودیت سرعت» در بزرگراه‌ها و «رکود و بیکاری» فراتر خواهد رفت، همانطور که میزبان پیشنهاد کرد.

۴ ساعت پیش هیئت اوکراینی: پیش‌نویس پیمان صلح در شرف نهایی شدن است  

به گزارش المیادین، رسانه‌های آمریکایی به نقل از هیئت مذاکره‌کننده اوکراین اعلام کردند پیش‌نویس پیمان صلح بین روسیه و اوکراین در شرف نهایی شدن است.

رسانه‌های آمریکایی همچنین به نقل از هیئت اوکراینی نوشتند: احتمال دیدار پوتین و زلنسکی در ترکیه وجود دارد.

۵ ساعت پیش لهستان: تحریم‌های ضد روسیه کارساز نیست  

به گزارش خبرگزاری آرتی، ماتئوش موراویتسکی، نخست‌وزیر لهستان روز شنبه گفت که بهبود روبل روسیه نشان می‌دهد که تحریم‌های مسکو به اهداف خود نرسیده‌اند. تعداد زیادی از کشورها، از جمله اعضای اتحادیه اروپا، پس از حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، محدودیت‌هایی را علیه روسیه اعمال کردند.

نخست‌وزیر لهستان اذعان کرد: این را باید به صراحت بگویم، تحریم‌هایی که ما تاکنون اعمال کرده‌ایم کارساز نیست. بهترین شواهد نرخ مبادله روبل است.

۵ ساعت پیش پناهندگان در لوهانسک: سربازان اوکراینی پناهندگان را از شهر خارج نمی‌کنند  

به گزارش ریانووستی، پناهندگان از «روبیژن» مستقر در «لوهانسک» گفتند که سربازان اوکراینی آن‌ها را از شهر خارج نکردند بلکه تهدید به تیراندازی کردند. هنوز افراد زیادی در زیرزمین‌های شهر هستند، از جمله کودکان و افراد مسن، بسیاری در آن‌جا بر اثر سکته جان خود را از دست می‌دهند.

۵ ساعت پیش پناهنده اوکراینی: زندگی در ۸ سال گذشته سخت بوده است  

خبرگزاری ریانووستی با انتشار فیلمی گزارش داد، یک پناهنده از «لیسیچانسک»، که سربازان اوکراینی از «گرادس» آن را گلوله باران می‌کنند، گفت که زندگی در ۸ سال گذشته سخت بوده است، به نوعی آن‌ها زندگی کردند و تحمل کردند، اما منتظر روس‌ها بودند و منتظر ماندند.

او گفت: با وجود این واقعیت که من اوکراینی هستم و شوهرم اهل منطقه «روستوف» است، ما روس هستیم.

      Video Player is loading. Play Video Play Mute   Current Time 0:00 / Duration 0:00 Loaded: 0%   0:00 Progress: 0% Stream Type LIVE Remaining Time -0:00   Playback Rate   1x Chapters Chapters Descriptions descriptions off, selected Subtitles subtitles settings, opens subtitles settings dialog subtitles off, selected Audio Track   Fullscreen

This is a modal window.

 

Beginning of dialog window. Escape will cancel and close the window.

TextColor White Black Red Green Blue Yellow Magenta Cyan Transparency Opaque Semi-Transparent BackgroundColor Black White Red Green Blue Yellow Magenta Cyan Transparency Opaque Semi-Transparent Transparent WindowColor Black White Red Green Blue Yellow Magenta Cyan Transparency Transparent Semi-Transparent Opaque Font Size 50% 75% 100% 125% 150% 175% 200% 300% 400% Text Edge Style None Raised Depressed Uniform Dropshadow Font Family Proportional Sans-Serif Monospace Sans-Serif Proportional Serif Monospace Serif Casual Script Small Caps Reset restore all settings to the default valuesDone Close Modal Dialog

End of dialog window.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

۶ ساعت پیش      

به گزارش الجزیره، مذاکره‌کننده اوکراینی اعلام کرد: وزیر خارجه آمریکا به ما گفت که آن‌ها بدشان نمی‌آید که بخشی از گروه ضامن توافق باشند.

مذاکره کننده اوکراینی افزود: اگر تضمین‌های امنیتی دریافت کنیم، گام بعدی همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی در مورد وضعیت بی‌طرفی است.

۶ ساعت پیش      

خبرگزاری تاس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، طرف اوکراینی به تعهدات خود برای افتتاح یک کریدور بشردوستانه در «ماریوپل» عمل نکرده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ناتوانی خود را در کمک به تخلیه ساکنان «ماریوپل» نشان داده است.

۶ ساعت پیش    

خبرگزاری رویترز گزارش داد جمهوری آذربایجان قصد دارد در سال جاری میلادی ۹.۵ میلیارد متر مکعب گاز به ایتالیا صادر کند.

۶ ساعت پیش لیتوانی واردات گاز روسیه را متوقف می‌کند  

به گزارش نشریه بلومبرگ، لیتوانی واردات گاز روسیه را متوقف و نیاز خود را از یک کارخانه گاز مایع در دریای بالتیک تأمین می‌کند.

۶ ساعت پیش

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد

روزنامه آلمانی دی ولت با استناد به پیش نویس توافقنامه گزارش داد که اوکراین مذاکرات صلح با روسیه را به دلیل لزوم تبدیل زبان روسی به عنوان زبان دوم این کشور، کنار گذاشته است.

 بر اساس گزارش اسپوتنیک، مسکو و کی‌یف طی مذاکرات سال ۲۰۲۲ در استانبول در آستانه دستیابی به توافق صلح بودند، در حالی که ظاهرا اوکراین با تبدیل روسی به زبان دوم دولتی، لغو تحریم‌های متقابل، کنار گذاشتن دعاوی در دادگاه‌های بین‌المللی و ممنوعیت قانونی نازیسم موافقت نکرد.

دی ولت افزود که در مقابل، کی‌یف متعهد شد که بی طرفی دائمی خود را حفظ کند، که به معنای کنار گذاشتن جاه طلبی‌های خود برای پیوستن به ناتو، عدم تولید یا در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای و اجازه ندادن نیرو‌های خارجی به استفاده از زیرساخت‌های نظامی آن یا انجام آموزش‌های بین المللی است.

در همین راستا این روزنامه آلمانی ادامه داد، مسکو موافقت کرد که «ضمانت‌های امنیتی جامع» را از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل انگلیس، چین، آمریکا، فرانسه و روسیه به اوکراین ارائه کند. با این حال نتیجه‌ای حاصل نشد.

این درحالی است که برخلاف ادعای روزنامه آلمانی نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه چندی پیش‌گفت که ریاست اوکراین آماده حل و فصل مناقشه با روسیه بود، اما تحت فشار آمریکا تسلیم شد و این کار را نکرد.

او اعلام کرد اگر فشار آمریکا بر کسانی که در راس اوکراین قرار دارند، نبود این وضعیت پیش نمی‌آمد. حتی خود سران اوکراین نیز آماده امضای پیمان صلح بودند و به روسیه پیشنهاد‌های کتبی دادند. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین