Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:53:37 GMT

عمده ترین دلایل چاقی در کودکان چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۵۷۱۰

عمده ترین دلایل چاقی در کودکان چیست؟

ایسنا/هرمزگان کارشناس تغذیه و رژیم درمانی مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: عمده ترین دلایل چاقی در کودکان، عوامل ژنتیکی، بی تحرکی فیزیکی، الگوهای غذایی ناسالم و یا ترکیبی از این عوامل است.

افسانه عزیزی در گفت و گو با ایسنا، افزود: سلامت دانش آموزان گروه سنین مدرسه تضمین کننده سلامت نسل حاضر و آینده کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا کودکان باید آموزش ببینند که چطور غذا بخورند تا چاق نشوند.

عزیزی بیان کرد: یکی از دلایل اصلی ایجاد اضافه وزن و چاقی تغییر الگوی غذایی با مصرف نوشیدنی‌های گازدار و یا شیرین شده با شکر، مصرف غذاهای فست فودی مضر، مشکلات روانشناختی کودک مانند افسردگی، سرخوردگی، کمبود اعتماد به نفس و تماشای تلوزیون، استفاده از رایانه و گوشی های همراه است.

وی عنوان کرد: چاقی در کودکان می‌تواند بیماری‌هایی از جمله آسم و بیماری‌های تنفسی، دیابت، فشار خون و بلوغ زودرس در نوجوانان را به همراه داشته باشد.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس اظهار کرد: کودکان سه تا شش سالگی: ۱۰ تا ۱۲ ساعت در شبانه روز، کودکان ۷ تا ۱۲ سالگی: ۱۰ تا ۱۱ ساعت در شبانه روز و  ۱۲ تا ۱۸ سالگی: ۸ تا ۹ ساعت در شبانه روز باید بخوابند تا بدنی سالم داشته باشند.

عزیزی تصریح کرد: زمانی که کودک به اندازه کافی می‌خوابد، خطر اضافه وزن و یا ابتلا به دیابت در او کم شده و مشکلات یادگیری و تمرکز تا حد زیادی در او کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از همه گروه‌های غذایی توسط کودکان گفت: کودکان باید از همه گروه‌های غذایی استفاده کنند. کم کردن حجم غذا و افزایش دفعات آن در طول روز، همچنین مصرف میوه و سبزیجات در وعده های غذایی بسیار مفید است.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی رژیم درمانی تک خوری مضر دانست و عنوان کرد: پیش از مشورت با پزشک اقدام به چیدن رژیم برای کودک خود نکنید. کودک برای رشد و یادگیری احتیاج به میزان مشخصی از کالری و مواد مغذی دارد. رژیم های تک خوری صدمات جبران ناپذیری به سیستم ایمنی کودک وارد می کند.

عزیزی خاطرنشان کرد: استفاده از مواد غذایی سالم و فعالیت فیزیکی منظم رمز داشتن یک وزن متعارف و سالم است. این عادت های خوب همچنین از مشکلات سلامتی، اجتماعی و احساسی که ممکن است در نتیجه ی اضافه وزن به وجود آیند، جلوگیری می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رژیم درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۵۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

کد خبر 6094402 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم