Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-07@12:34:42 GMT

دشمنان برای تضعیف مسلمانان به روش های نوین روی آورده اند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۵۷۲۳

دشمنان برای تضعیف مسلمانان به روش های نوین روی آورده اند

دکتر نَودی لونبا، محقق علوم سیاسی در دانشگاه ناتال شهر دوربان در کشور آفریقای جنوبی در گفتگو با تقریب با اشاره به لزوم ایجاد یک ملت مبتنی بر محورهای مشترک در جهان اسلام گفت: اگر همه جریان های سیاسی و مذهبی درون جوامع مسلمان بتوانند ارتباطات خود را بر مبنای موضوعات و محورهای مشترک برقرار و تنظیم کنند، درگیری و اختلافات و در نتیجه باز شدن فضا برای سواستفاده دشمنان به حداقل می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حالت می توان گفت که آن جامعه شاهد ارتقای خود و رسیدن به یک بلوغ اخلاقی و معنوی است.

لونبا ادامه داد: دشمنان در تلاش برای تضعیف موقعیت ملت های مسلمان به روش های نوین روی آورده اند. از جمله گسترش فناوری های جدید ارتباطی و شبکه های مجازی که به صورت گسترده در خدمت دشمنان در آمده است تا از این طریق بتوانند به ویژه بر افکار عمومی ملت های مسلمان به ویژه نسل های جوان تاثیر بگذارند.

او همچنین اظهار داشت: این در حالی است که به رغم همه دشمنی‌هایی که با اصل وحدت و همبستگی اسلامی صورت می گیرد، این اصل همچنان یک ایده‌ محکم، معقول، قابل انجام و حیاتی برای حفظ هویت اسلامی به شمار می آید. در این زمینه، باید یکسره تلاش کرد و از ابراز نظرهای افراطی هراسی به خود راه نداد و در هر دو طرف، با تندروها از جمله کسانی که برای ریختن خون ملت های مسلمان، اعم از شیعه و سنی، ارزشی قائل نیستند و بدون واهمه همچنان خشونت می ورزند، مبارزه کرد.

دکتر نَودی لونبا تصریح کرد: نباید فراموش کرد که تفرقه افکنی میان مسلمانان از جمله شیعه و سنی تنها به سود کسانی است که نه به مذهب شیعه اعتقاد دارند و نه به سایر مذاهب. دشمنان در تلاش هستند نه این باقی بماند و نه آن یکی. آن ها تنها راهکار را به وجود آوردن تفرقه می دانند. از این رو مسلمانان نباید این مهم را فراموش نمایند که همه مسلمان پیرو  قرآن هستند و باید برای عملی شدن اصول قرآن و توحید از جان مایه بگذارند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۵۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا

کدام یک از تیم های ورزشی ایران در قاره آسیا برتری جدی تر دارند؟ به نظر می رسد پاسخ به این سوال چندان سخت نیست.

به گزارش طرفداری، با وجود این که ایران ورزشکاران و تیمهای قدرتمندی مثل کشتی فرنگی، والیبال، فوتبال، تکواندو، ووشو و کاراته را در آسیا دارد اما در هیچ رشته ای به اندازه 2 رشته فوتسال و کشتی آزاد موفق نبوده ایم.

تعداد قهرمانی های ما در این عرصه نشان دهنده قدرت تیمهای مورد اشاره ماست. ما در کشتی آزاد از 37 حضور در مسابقات، 30 بار عنوان قهرمانی به دست آورده و تنها در هفت دوره مسابقات قهرمان نشده ایم. اما در فوتسال 17 بار در مسابقات جام ملتهای آسیا حاضر بوده ایم و در این عرصه 13 بار عنوان قهرمانی را به دست آورده ایم.

به عبارتی ما در فوتسال 76 درصد از قهرمانی های قاره کهن را در تاریخ رقابت ها به دست آورده ایم اما این رقم برای کشتی آزاد 81 درصد است. به عبارتی 30 قهرمانی در 37 دوره کشتی قهرمانی آسیا ارزش بالاتری از 13 قهرمانی در 17 دوره فوتسال جام ملتهای آسیا دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن
  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • تکلیف مردم لرستان در دور انتخابات چیست؟