Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@15:55:25 GMT

اصفهان مستعد توسعه اقتصاد دانش بنیان

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۵۹۶۵

اصفهان مستعد توسعه اقتصاد دانش بنیان

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان اصفهان بالاست و به طور غیر رسمی ۲۸ درصد اعلام شده؛ به بیان دیگر از هر سه نفر دارای مدرک لیسانس به بالا یک نفر بیکار است که عدد قابل توجهی است و از این نظر اصفهان کاملاً مستعد توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

وی افزود: اصفهان همچنین دارای تجربه و ظرفیت خوبی در تولیدات دانش بنیان است و شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان حتی پیش از پردیس تهران تأسیس شد و وجود نخستین پارک علم و فناوری در این استان، نشان از پیشگامی اصفهان در حوزه تولید دانش بنیانی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اصفهان و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصفهان با وجود این شرایط برای تحقق شعار سال (تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین) نیاز دارد و نیز مستعد حرکت در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

طغیانی با تاکید بر لزوم حمایت از فناورها برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، تصریح کرد: زیر ساخت خوبی در سال ۱۴۰۰ در مجلس مصوب شد که قانون جهش تولید دانش بنیان بود و منابعی در آن پیش بینی شده که امید است این منابع را امسال کامل تأمین کنیم تا قانون نیز به طور کامل اجرا شود.

وی با بیان اینکه در قانون جهش تولید دانش بنیان، تخفیف مالیاتی و گمرکی و ارائه تسهیلات پیش‌بینی شده، افزود: این‌ها در ردیف‌های مختلف بودجه است؛ البته ردیف تبصره ۱۸ که مربوط به اشتغال زایی است اگر اولویت با حوزه‌های دانش بنیان باشد خیلی بهتر می‌توان کمک کرد.

کد خبر 5457796

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد دانش بنیان مهدی طغیانی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بوشهر گردشگری ویروس کرونا کرمانشاه خراسان رضوی مسافران نوروزی سفرهای نوروزی روز طبیعت آمار کرونا ماه مبارك رمضان 12 فروردین سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه توسعه اقتصاد دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محصولاتی، چون دستگاه همو دیالیز و یا تجهیزات صنایع بالادستی ازجمله این محصولات فناورانه است که در کنار جلوگیری از خروج ارز، با توسعه بازار صادراتی ارز آوری برای کشور هم داشتند. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بنابر اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم اکنون بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد هزار شرکت محصولاتشان را به عرصه صادرات رسانده اند.

دیگر خبرها

  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • بوشهر سومین استان کشور در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها