Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

کارلوس کی‌روش به‌عنوان یک مربی خارجی رکورددار طولانی‌ترین دوران حضور روی نیمکت تیم ملی ایران بود. او کارنامه‌ای قابل تامل در کشورمان به‌جا گذاشت و مهم‌تر اینکه با نوع رفتارهایش، یک دوقطبی بزرگ درست کرد. حملات مستقیم و بی‌سابقه او به برانکو ایوانکوویچ که آن زمان سرمربی موفق پرسپولیس بود، عملا انشقاقی را به‌وجود آورد که هنوز هم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامیان کی‌روش عقیده داشتند قد او از فوتبال کشورمان بلندتر است، اما منتقدان مربی پرتغالی بر این باور بودند که فوتبال ایران بیش از حد به کی‌روش احترام می‌گذارد. در نتیجه عجیب نبود که نتایج او در کلمبیا و بعد هم مصر با حساسیت زیادی از سوی ایرانی‌ها پیگیری شود. در حقیقت موافقان و مخالفان قصد داشتند حقانیت باور خودشان را کشف و اثبات کنند.
نهایتا اما اوضاع به کام کارلوس نشد. او در تیم ملی کلمبیا ناکام بود و از رهنمون‌کردن مصر به جام‌جهانی نیز عاجز ماند. این شاید یکی از آخرین فرازهای دوران کاری مربی ۷۰ساله پرتغالی باشد. به همین موازات، شاید زمان پایان‌دادن به دوقطبی ایجادشده از سوی او هم به پایان رسیده باشد؛ تضاد عجیب و زیانباری که یک سرش کارلوس بود و یک سر دیگرش سرمربیان بعدی تیم ملی. با شکست مارک ویلموتس در ایران، خیلی‌ها باد به غبغب انداختند که: «دیدید هیچ‌کس برای ما کی‌روش نمی‌شود؟» پس از او هم دراگان اسکوچیچ مدام با متر و معیار کارلوس سنجیده شد؛ اگر می‌برد، به‌معنای آن بود که داشت از حاصل دسترنج کی‌روش استفاده می‌کرد و اگر نمی‌برد، باید ملامت و تحقیر هواداران این مربی را تحمل می‌کرد.
امروز اما واقعا به نقطه پایان‌دادن به این جدل‌ها رسیده‌ایم. بالاخره کی‌روش از ایران رفت، در ۲کشور کار کرد و عملکردش هم مشخص بود. تیم ملی ایران هم به هر شکلی که بود (چه به‌زعم گروهی با شایستگی و چه به‌زعم عده‌ای دیگر با خوش‌اقبالی) خودش را به جام‌جهانی رساند و حالا آزمون سختی در این مسابقات خواهد داشت. دیگر وقتش شده کادرفنی را رها کنیم و اجازه بدهیم این تیم با همه توان و تمرکز به ماموریت خودش برسد. سزاوار نیست که بیش از این وقت و انرژی‌مان را صرف شخم‌زدن گذشته‌ها کنیم.

کد خبر 667269 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران خبر مهم برانکو ایوانکوویچ جام جهانی قطر ۲۰۲۲ کارلوس کی‌روش مارک ویلموتس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران خبر مهم برانکو ایوانکوویچ جام جهانی قطر ۲۰۲۲ کارلوس کی روش مارک ویلموتس تیم ملی کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درس بزرگ اراکی‌ها به فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، دو کامبک تماشایی آلومینیوم اراک مقابل پرسپولیس ، یکبار در اواخر نیمه دوم و یک بار در اواخر وقت اضافی دوم در شرایطی رقم خورد که هواداران میزبان حتی یک لحظه هم بابت بازگشت تیم خود ناامید نشدند.

آلومینیوم اراک در وقت‌های اضافی نیمه دوم و وقت اضافی دومین 15 دقیقه از وقت‌های غیرمعمول توانست گل تساوی را بزند و این اتفاق با حمایت ویژه هواداران این تیم رقم خورد.

هواداران آلومینیوم در تمام لحظات بازی دیروز تا آخرین نفس به حمایت از تیم خود پرداختندو به تشویق شاگردان مجتبی حسینی پرداختند تا در نهایت به هدف خود که همان برد مقابل پرسپولیس بود، دست یافتند.

در شرایطی که کم‌طاقت شدن هواداران در برخی شهرهای ایران زیاد دیده می‌شود و بارها در ورزشگاه های مختلف شاهد سردادن شعار علیه ارکان تیم بعد از عقب افتادن هستیم، در اراک این اتفاق رخ نمی‌دهد و هواداران این تیم روز گذشته مقابل پرسپولیس درس بزرگی به طرفداران تیم‌های مختلف دادند.

اراکی‌ها ثابت کردند که هواداری تا آخرین لحظه می‌تواند نتیجه‌بخش باشد و بی‌شک اعضای تیم آلومینیوم هم معنای واقعی یار دوازدهم را در جریان بازی دیروز به خوبی احساس کردند.

دیگر خبرها

  • آرنه اسلوت؛ قمار بزرگ، سیاه یا قرمز؟
  • عکس| نیکبخت خوش تیپ ترین مربی ایران
  • نیکبخت کاندیدای خوش پوش ترین مربی ایران (عکس)
  • نیکبخت کاندیدای خوش‌پوش‌ترین مربی ایران (عکس)
  • مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان مسلمان شد
  • درس بزرگ اراکی‌ها به فوتبال ایران
  • بازتاب پیروزی سپاهان در جام حذفی توسط سایت پرتغالی
  • غافلگیری بزرگ باشگاه سپاهان؛ مورایس چطور مسلمان شد؟ | یک حادثه و یک نفر!
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد
  • حسینی: روند ناکامی‌های ما در بازی با پرسپولیس قطع شد / مقابل استقلال هم می‌شد کامبک بزنیم