Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دستورانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تأیید خبر حضور دانش آموزان در تمام مدارس استان سمنان به دلیل کاهش شیوع کرونا و همچنین واکسیناسیون، ابراز کرد: از امروز صبح تمام کلاس‌های درسی در مدارس استان به صورت حضوری باز و پذیرای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی شدند.

وی با بیان اینکه حتی پیش‌دبستانی‌های استان سمنان نیز به صورت حضوری دایر هستند، ابراز کرد: همه اقشار و خانواده بزرگ آموزش و پرورش استان از پیش دبستانی تا ابتدایی، متوسطه، پیش دانشگاهی و معلمان و مربیان و کادر اجرایی مدارس باید به صورت کامل در مدارس حاضر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه کسر قابل توجهی از معلمان و دانش آموزان دست کم دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند و تعداد بسیار اندکی از جمعیت دانش آموزان مابقی مانده‌اند، تاکید کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود قرار است از بیستم فروردین ماه در مدارس واکسن کرونا تزریق شود.

دستورانی با بیان اینکه این واکسیناسیون به صورت اکیپ سیار انجام می‌شود، ابراز داشت: یکی از والدین دانش آموزان باید برای تزریق واکسن در مدرسه حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه تا بیستم فروردین امتحانی در مدارس برگزار نمی‌شود، تاکید کرد: دانش آموزان در صورت تمایل می‌توانند در همان مدرسه در روز بیستم به راحتی واکسن خود را دریافت تا بهتر در کلاس‌های درسی حضور یابند.

تمهیدات لازم برای برگزاری کلاس‌های حضور اندیشیده شده است، ابراز کرد: تقویت تهویه هوا در کلاس‌های درس برای جابجا شدن هوا و همچنین افزایش زنگ‌های تفریح برای کاهش مدت ماندگاری دانش آموزان در کلاس‌های درس از جمله این تمهیدات هستند که به مدارس ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه مدارس موظف هستند که تنها دو نفر را در هر نیمکت مدرسه بنشانند تا فاصله بین دانش آموزان در کلاس درس نیز درست باشد، بیان کرد: برای دانش آموزان سوم در هر نیمکت باید صندلی جداگانه‌ای در کلاس درس گذاشته شود.

به گزارش مهر، هم اکنون سمنان در وضعیت آبی، آرادان و سرخه در وضعیت نارنجی کرونایی و دیگر شهرستان‌های استان سمنان شامل میامی، شاهرود، دامغان و مهدی شهر در شرایط زرد یا هشدار کرونایی قرار دارند. گفته می‌شود نزدیک به ۹ درصد از دانش آموزان استان سمنان هنوز واکسن نزده‌اند که این رقمی نزدیک به ۱۰ هزار نفر را شامل می‌شود اما آموزش و پرورش اعتقاد دارد که با اقناع خانواده‌های این افراد از روز بیستم آمار واکسیناسیون افراد پنج تا ۱۸ سال افزایش خواهد یافت.

کد خبر 5457803

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان آموزش حضوری پروتکل های بهداشتی مدارس بوشهر گردشگری ویروس کرونا کرمانشاه خراسان رضوی مسافران نوروزی سفرهای نوروزی روز طبیعت آمار کرونا ماه مبارك رمضان 12 فروردین سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه دانش آموزان آموزش و پرورش کلاس های درس استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد

به گزارش قدس خراسان، سید امیر شوشتری روز یکشنبه در نشست خبری در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنج هزار نفر از این تعداد بازماندگان از تحصیل سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار اعلام شده اند.

وی با بیان اینکه شمار دانش آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی ۷۰ هزار نفر است، بیان کرد: علاوه بر این سه هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین شمار دانش آموزان با حدود ۹۰ درصد را دانش آموزان افغان تشکیل می‌دهند و اتباع عراقی و سوری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته معلم تحت عنوان «همه مدیون تو هستیم» اعلام شده است، گفت: در قالب برگزاری آزمون‌های استخدامی مختلف برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این شمار به ۱۲ هزارو ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابد، بنابراین در سال تحصیلی آینده کمبود معلم نخواهیم داشت.

شوشتری در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه بندی معلمان در خراسان رضوی نیز گفت: کلیه اعتراضات در این زمینه رسیدگی شده است و احکام لازم برای معلمان استان صادر شد.

به گفته وی، کلیه معلمانی که احکام آنان تا پایان اسفند ماه پارسال صادر شده است، معوقات را دریافت کردند.

تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی در خراسان رضوی

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی نیز گفت: در سال گذشته ۳۰۱ پروژه آموزشی با تعداد هزار و ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۵۰ درصد افزایش دارد.

جاسم حسین پور افزود: سال گذشته پنج استخر دانش آموزی تحویل آموزش و پرورش استان شد و امسال نیز چهار استخر دیگر تحویل و برای چهار استخر جدید نیز تامین اعتبار انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی احداث پنج هزار کلاس درس از محل تحقق مولدسازی از مهمترین اقدامات انجام شده خراسان رضوی در این زمینه است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته بنیاد علوی ۱۰۵ کلاس، بنیاد برکت ۱۷۷ کلاس، کمیساریای عالی ۴۰ کلاس، سازمان مسوولیت‌های اجتماعی ۷۰ کلاس و خیرین ۵۰۰ کلاس درس را در این استان ساختند.

وی اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور پنج و ۲ دهم متر مربع است، در حالی که این رقم در خراسان رضوی چهار و سه دهم متر مربع است.

حسین پور با بیان اینکه خراسان رضوی جزو استان‌های پرجمعیت دانش آموزی کشور است، گفت: هر چه جمعیت دانش آموزی بیشتر باشد، سرانه فضای آموزشی نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: سال گذشته این اداره کل سه هزار میلیارد ریال جهت تجهیز هنرستان‌ها و نمازخانه‌های مدارس استان هزینه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها