Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@11:41:15 GMT

۵۷۰ حادثه نوروزی در استان فارس امداد رسانی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۶۵۳۲

۵۷۰ حادثه نوروزی در استان فارس امداد رسانی شد

حسین درویشی به آمار حوادث و اقدامات صورت گرفته توسط جمعیت هلال احمر استان از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا روز سیزدهم فروردین ماه امسال اشاره و گفت: ۱۶۵ مورد حادثه در این بازه زمانی اتفاق افتاده که ۹۹ مورد آن مربوط به حوادث جاده‌ای، ۲۴ مورد کوهستان، ۲ مورد آتش سوزی، ۲۱ مورد خدمات حضوری، ۲۲ مورد شهری، خدمات مناسبتی ۲ مورد و یک مورد در زلزله نیاز به کمک داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: مجموع کل نجات یافتگان ۱۰۰ نفر بوده است که ۲۰ نفر به صورت سرپایی و ۸۰ نفر نیز به مراکز درمانی و بیمارستانی انتقال داده شدند.

او مجموع کل آسیب دیدگان را ۵۴۷ نفر اعلام کرد و گفت: ۴۴۹ نفر جاده‌ای، ۲۵ نفر خدمات حضوری، ۲ نفر زلزله، ۲۰ نفر شهری، یک نفر عملیات کوهستان و ۴۸ نفر کوهستان بوده است، خاطرنشان کرد: ۱۷۴ تیم عملیات امدادی با ۶۰۰ نفر نیرو اعزام شده‌اند و همچنین ۱۱۹ دستگاه آمبولانس در این عملیات‌ها به کارگیری شدند.

درویشی مجموع کل افراد اسکان داده شده را ۳ نفر و اعلام کرد و گفت: این جمعیت ۲۲ مورد عملیات رها سازی را از ابتدای امسال انجام داده است.

این مقام مسئول گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی سازمان جوانان در این استان به ۴۱ هزار و ۸۰۲ مسافر خدمات راهنمایی مسافران و به ۲۹ هزار و ۵۳۰ تن نیز اطلاع رسانی و آموزش کرونا ارائه شده است.

او گفت: تعداد ۱۰ پست ثابت و ۲ گروه سیار اعضای جوانان هلال احمر در این طرح فعالیت دارند و در این مدت تعداد ۲۸ هزار و ۹۰۰ نفر از اطلاع رسانی در رابطه با نقاط حادثه خیز و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر نیز از آموزش‌های مهارت ترافیکی بهره‌مند شده اند.

درویشی گفت: از ابتدای اجرای طرح ۱۷ هزار و ۳۱۷ مسافر به یادواره رفیق خوشبخت ما و پویش چلچراغ دعوت شدند و در راستای اجرای طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی ۲ هزار و ۸۴۳ کودک از خدمات فضای دوستدار کودک بهره‌مند و ۴ هزار و ۱۰۳ نفر نیز به خیمه‌های نماز مراجعه داشته اند.

او گفت: ۳۹ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، کوهستان و پایگاه‌های موقت، یک پایگاه امداد هوایی، یک پایگاه آنست (امور نگهداری و آموزش سگ‌های تجسس)، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در جمعیت مرکز استان و یک مرکز آماده عملیات تیم واکنش سریع به همراه ۲۷ کشیک ۲۴ ساعته امداد و نجات در شعب، به هموطنان در ایام نوروز ارائه کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: امسال در ایام نوروز به صورت روزانه ۹۲ عضو داوطلب جوان با برپایی ۱۲ پست خدمات بشردوستانه جهت مسافران نوروزی، از ۲۵ اسفند ماه در ورودی‌های استان فارس، با شعار «سفر مسئولانه در قرن جدید، قرن امید» به مسافران خدمات بشر دوستانه ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر فارس حادثه نوروزی امدادرسانی هلال احمر استان فارس هلال احمر ۲ مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی

صادق محمودی گفت: از تاریخ ۴ تا ۷ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۵:۰۰صبح ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیرو‌های این جمعیت طی ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۲ هزار و ۶۵۲ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۱۸ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۸۱ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۱۵۵ بسته غذایی و ۹ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: ۱۶۰ تیم عملیاتی متشکل ۶۱۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند