Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان سابق دادگاه جرایم جنگی خواستار صدور حکم بازداشت بین‌المللی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه شد

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "کارلا دل پونته" دادستان سابق دادگاه جرایم جنگی یوگسلاوی و روآندا در مصاحبه روز شنبه خود با روزنامه سوئیسی "لو تامپ" ادعا کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه یک "جنایتکار جنگی" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که یک وکیل سوئیسی است و بر تحقیقات سازمان ملل در جنایات جنگی روآندا و یوگسلاوی نظارت داشت، همچنین گفت: مشخص است که جنایت‌های جنگی در اوکراین رخ داده است.

دادستان سابق دادگاه‌های رسیدگی به جنایت‌های جنگی همچنین افزود، "از استفاده از گورهای دسته‌جمعی در جنگ روسیه در اوکراین که بدترین جنگ‌ها را در یوگسلاوی به یاد می‌آورد، شوکه شده است."

این وکیل همچنین به روزنامه "بلیک" نیز گفت: امیدوارم هرگز بار دیگر شاهد چنین گورهای دسته‌جمعی نباشیم. وقتی اجساد را در گورهای دسته‌جمعی دفن می‌کنند دوستان و خویشاوندانشان نمی‌توانند آنها را بیابند. این غیر قابل قبول است.

دیگر "جنایات جنگی" که این دادستان سابق دادگاه‌های رسیدگی به جرایم جنگی در اوکراین به آنها اشاره کرد، شامل "حمله به غیرنظامیان، تخریب ساختمان‌های غیرنظامی و حتی انهدام روستاها" است. وی همچنین افزود، تحقیقات در اوکراین آسان‌تر از یوگسلاوی است، چون کی‌یف خودش درخواست چنین تحقیقات بین‌المللی را داشته است.

"کریم خان"، دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی نیز ماه گذشته میلادی به اوکراین رفته بود.

کارلا دل پونته همچنین ادامه داد، اگر دادگاه کیفری بین‌المللی حقایقی را درباره وقوع "جنایات جنگی" در اوکراین بیابد، باید تا مشخص شدن ماجرا این تحقیقات ادامه یابد. حتی شاید احتمال مسئول دانستن پوتین هم وجود داشته باشد.

وی به روزنامه بلیک گفت: شما نباید از تحقیقات دست بردارید. وقتی تحقیقات درباره اسلوبودان میلوشویچ آغاز شد، او هنوز رئیس جمهوری صربستان بود. کسی نمی‌دانست که او روزی مورد بازجویی و قضاوت قرار گیرد.

دل پونته همچنین افزود، تحقیقات باید بر اساس وقوع "جنایت جنگی" از سوی دو طرف درگیر در اوکراین انجام شود، چون یک سری گزارش‌ها درباره شکنجه احتمالی برخی زندانیان جنگی روسی توسط نیروهای اوکراینی وجود دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: پوتین ، اوکراین ، حمله روسیه به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پوتین اوکراین حمله روسیه به اوکراین دادستان سابق دادگاه جرایم جنگی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی یسنا

 دادستان کلاله در شرق استان گلستان گفت که تحقیقات تا زمان شناسایی و دستگیری عوامل دخیل (احتمالی) در مفقودی «یسنا» دختر چهار ساله اهل این شهرستان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از دادگستری گلستان، سید جواد میردوستی پنجشنبه شب اظهار کرد: بلافاصله پس از اعلام مفقودی کودک کلاله‌ای عملیات جستجو و اقدامات قضایی و پلیسی برای بررسی موضوع آغاز شد که در ادامه با توجه به ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن طفل تقویت و در پی تحقیقات با دستور قضایی چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند.

دادستان کلاله با یادآوری پیدا شدن این کودک در یکی از مزارع کشاورزی نزدیک محل مفقودی گفت که یسنا در سلامت کامل به سر می‌برد و تحقیقات قضایی پرونده نیز در حال تکمیل است.

وی از تلاش شبانه روزی اهالی منطقه، هلال احمر و پلیس برای بازگرداندن کودک به آغوش خانواده قدردانی کرد.

در همین رهگذر مسوولان محلی از انتقال این کودک به بیمارستان برای اطمینان خاطر از صدمه ندیدن کودک و تاثیر ترس یا گرسنگی در طول ۵ روز مفقودی خبر دادند.

پیدا شدن این خبر موجی از شادی را در بین مردم ترکمن منطقه به دنبال داشت.

به گزارش ایرنا خانواده این کودک عصر یکشنبه نهم اردیبهشت هنگام کار در مزارع روستای «یلی بدراق» متوجه گم‌ شدن کودکشان شدند و بلافاصله موضوع توسط بخشداری مرکزی کلاله به جمعیت هلال احمر گزارش و از همان زمان جست و جو برای یافتن یسنا آغاز شد که عصر امروز پنجشنبه توسط یک خلبان کایت سوار نتیجه داد.

شهرستان کلاله در شرق استان گلستان واقع است.

دیگر خبرها

  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد
  • درخواست دادگاه لاهه برای پایان تهدید و ارعاب در خصوص جنگ غزه
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • احتمال ربوده شدن یسنا قوت گرفت
  • دادستان کلاله: یسنا ربوده شده بود
  • دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی یسنا