Web Analytics Made Easy - Statcounter

نرخ تورم در آلمان به بالاترین رقم طی ۳۰ سال گذشته رسیده و پیش‌بینی رشد اقتصاد این کشور از ۴.۶ درصد تا ۱.۸ درصد پائین آمده است.

به‌گزارش ایران اکونومیست به نقل از راشاتودی، اطلاعات اولیه منتشرشده توسط اداره آمار فدرال آلمان نشان می‌دهد نرخ تورم در این کشور به بالاترین رقم طی 30 سال گذشته رسیده و انتظار می‌رود در ماه مارس 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درصد نسبت‌به همین دوره در سال گذشته میلادی افزایش یافته باشد. قیمت مصرف‌کننده در آلمان 2.5 درصد بالاتر از ماه فوریه خواهد بود.

این اداره با اشاره به این‌که نرخ تورم در آلمان غربی در 1981 هم به‌همین اندازه بالا بوده اعلام کرد:«قیمت گاز طبیعی و محصولات نفتی افزایش قابل‌توجهی داشته و باعث بالا رفتن نرخ تورم شده‌است».

اداره آمار آلمان همچنین مشکلات عرضه به‌خاطر اختلال در زنجیره‌های عرضه به دلیل بحران کرونا را عامل اصلی این افزایش قیمت قابل‌توجه اعلام کرده‌است. آمار نهایی تورم در ماه مارس، در دوازدهم ماه جاری اعلام خواهد شد.

بی‌ثباتی در عرضه انرژی و بالا رفتن هزینه‌ها باعث شده آلمان به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی در سال جاری میلادی را از 4.6 درصد تا 1.8 درصد پائین بیاورد. مونیکا شنیتزر، عضو شورای کارشناسان اقتصادی آلمان گفت:«موج کرونای اومیکرون از قبل شرایط اقتصادی در آلمان را به‌هم‌ریخته بود و حالا همه‌چیز ناامیدکننده‌تر شده‌است. اگر جریان انرژی روسیه متوقف شود، روند بهبود اقتصاد از بحران کرونا به خطر می‌افتد».

آلمان در اوایل همین هفته طرح اضطراری خود را در مورد گاز اعلام کرد و درمورد اختلال احتمالی یا قطعی عرضه انرژی روسیه هشدار داد. این اقدام به‌دنبال ضرب‌الاجل اعلام‌شده توسط روسیه برای کشورهای غیردوست جهت پرداخت پول واردات گاز به روبل، انجام شد. آلمان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا هم جزو این کشورهای غیردوست هستند.

کرملین در روز چهارشنبه اعلام کرد تغییر سیستم پرداخت ناگهانی نخواهد بود و واردکنندگان گاز روسیه برای تبدیل ارزهای خود زمان خواهند داشت.

54

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی

دولت انگلیس در حالی از امروز سه شنبه کنترل‌های جدید برگزیتی برای واردات برخی محصولات از اتحادیه اروپا را آغاز می‌کند که کارشناسان درباره عواقب و هزینه‌های سنگین این اقدام برای مصرف کنندگان انگلیسی هشدار می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه استاندارد در مطلبی نوشت: انگلیس در حالی کنترل های جدید برگزیت را آغاز می کند که کارشناسان نسبت به زمان تحویل طولانی تر، بوروکراسی بیشتر و هزینه های بالاتر برای مصرف کنندگان بریتانیایی هشدار می دهند.

در ادامه این مطلب آمده است: بیش از سه سال پس از برگزیت نهایی، بریتانیا کنترل کالاها را برای واردات محصولات حیوانی و گیاهی اتحادیه اروپا از روز سه شنبه آغاز خواهد کرد. وزارت کشاورزی مسئول در لندن بنا به درخواست این موضوع را تایید کرد. علاوه بر این، واردکنندگان مواد غذایی باید «هزینه کاربری مشترک» را تا 145 پوند (169.61 یورو) برای هر بار برای برخی از محصولات مانند سوسیس، پنیر و ماست و همچنین گل های شاخه بریده بپردازند.

در این شرایط کارشناسان و شرکت‌ها نسبت به زمان‌های تحویل طولانی‌تر، بوروکراسی بیشتر و هزینه‌های بالاتر که مصرف‌کنندگان در بریتانیا در نهایت باید متحمل شوند هشدار می دهند. بر اساس محاسبات شرکت بیمه اعتبار آلیانز ترید، مقررات جدید برگزیت ممکن است تا دو میلیارد پوند برای شرکت‌های انگلیسی ضرر داشته باشد و باعث افزایش تورم شود. بر این اساس هزینه های واردات در سال اول ده درصد افزایش می یابد.

کنترل های فیزیکی که بلافاصله پس از برگزیت در اتحادیه اروپا اعمال شد، قبلاً چندین بار در انگلیس به تعویق افتاده است. کمبود زیرساخت و نیروی انسانی برای اجرای این طرح وجود داشت. پورتال «پولیتیکو» گزارش داد که بلافاصله قبل از شروع این کنترل ها هنوز سؤالات زیادی بی پاسخ مانده است. اپراتورهای تجاری بنادر میلیون‌ها پوند به تأسیسات بازرسی ساختمان سرازیر کرده‌اند و اکنون نگرانی‌های جدی در مورد نحوه پوشش هزینه‌های اجرای آنها دارند.

بریتانیا در پایان ژانویه 2020 اتحادیه اروپا را ترک کرد. پس از مرحله گذار، این کشور از سال 2021 دیگر عضو بازار داخلی اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی نبوده است. قراردادی که در آخرین ثانیه به توافق رسید، مشارکت تجاری تا حد زیادی بدون مانع را تضمین کرد. با این حال، مشکلات زیادی در تجارت دوجانبه به خصوص در ابتدا وجود داشت. تجار همچنین از بوروکراسی بیشتر و تعرفه های جدید در برخی مناطق در سایه قوانین جدید شکایت دارند.

انجمن بنادر بریتانیا و اتاق کشتیرانی این کشور هشدار دادند که اپراتورها نیاز فوری به دسترسی به سیستم فناوری اطلاعات دولتی دارند که پس از برگزیت معرفی شد. در غیر این صورت آنها نمی دانند که چه تعداد کالا را باید فاکتور کنند و برای چه کسانی باید فاکتور بگیرند. چندین انجمن تجاری نسبت به هرج و مرج جدید در مرزها و هزینه ها به ویژه برای شرکت های کوچک و متوسط ​​هشدار دادند.

وزارت کشاورزی انگلیس البته اخیراً اعلام کرده است: دولت بریتانیا کاملاً متقاعد شده است که امکانات، زیرساخت‌ها و سیستم‌های مرزی برای اجرای کنترل‌های مرزی جدید در 30 آوریل آماده خواهند بود.

البته بیش از 4 سال پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا، بریتانیا با عواقب ناگوار برگزیت مواجه شده است. به جای امید به بهبود اقتصادی، کاهش رشد، فقدان توافقات تجاری و افزایش هزینه های مواد غذایی از روزمرگی های این کشور است.

نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که 63 درصد از بریتانیایی ها برگزیت را یک شکست ارزیابی می کنند، در حالی که تنها 12 درصد آن را موفقیت آمیز می دانند.

انگلیسی ها در پی یک همه پرسی در سال 2016 برای خروج از اتحادیه اروپا رای دادند و در نهایت بریتانیا روز جمعه 31 ژانویهٔ سال 2020 میلادی ساعت 11 شب به وقت محلی از اتحادیهٔ اروپا جدا شد.

لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیسموافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • بازیگران سریال تورم
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود