Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۶ سال پیش دفتر سه راه یاسر  و پایان سکوت سید محمد خاتمی برای سال ها تبدیل شد به مهم ترین  نقطه برای تصمیمات سیاسی و برنامه ریزی جریان چپ ؛ ۸ سال پیش هم دفتر ولنجک شد نقطه برو بیای احمدی نژاد و حلقه وابسته به او برای ثبت شدن بر صدر اخبار. حالا چند ماهی می شود که حسن روحانی کلید ساختمان پاستور را به ابراهیم رئیسی تحویل داده است و البته چند ماهی هم می شود که از سکوت سنگین او می گذرد اما کم کم نشانه ها حکایت از روزهای پایانی این سکوت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اقدام اول،او در توئیتی که در معرفی آن نوشته شده بود "پایگاه اطلاع رسانی حسن روحانی" درباره تاخت و تازهای طالبان در افغانستان  و به دست گرفتن حکومت توسط این گروه تندرو واکنش نشان داد. چند روز بعد  به مناسبت میلاد حضرت رسول (ص) روحانی بار دیگر توئیتی در حساب کاربری خود منتشر کرد . بعد تر و در اواسط بهمن ماه بود که خبر  جلسه حسن روحانی، ناطق نوری و سید محمد خاتمی حسابی خبرساز شد؛ جلسه ای که بعضی ها می گویند به دعوت روحانی برگزار شد و بعضی ها هم گفتند سید حسن خمینی آن را کلید زده است. در همین زمینه، محمود علیزاده  عضو شورای مرکزی درباره این جلسه از « عزم روحانی برای لیدری دولت سایه» سخن گفت و اظهار کرد :«سران اصلاحات می‌خواهند جمهوریت نظام را احیا کنند. اسحاق جهانگیری هم در جلسات روحانی با سران اصلاحات حضور دارد و هم فکری می‌کند.

دیدار نوروزی روحانی با فعالان سیاسی و اعضای کابینه خود

بیشتر بخوانید:

بازگشت روحانی از قله سکوت با گام هایی شمرده | نشانه شناسی ورود «شیخ» به میدان سیاست بهزاد نبوی : اگر مردم پای صندوق‌ها بیایند، باز هم خاتمی و روحانی رأی می آورند

همتی و اسحاق جهانگیری با کارگزاران در ارتباط هستند و موضوعاتی را در زمینه‌های مختلف   بحث و بررسی می کنند»هنوز سر و صدای جلسات سیاسی روحانی آرام نشده بود که خبر از جلسه اش با اعضای کابینه و صحبت ها و اظهارنظرها درباره احیای برجام دوباره توجهات را به سمت رئیس جمهور سابق جلب کرد.روحانی دربخشی از پیام نوروزی امسالش نوشته بود:"  امیدوارم این روزها که بالاخره ضرورت «مذاکره» به عنوان  ابزاری برای تأمین منافع ملی، مورد پذیرش همگان واقع شده و از دیگر سو جنون یک جانبه‌گرایی نیز کاهش یافته، همه به مسیر درست بازگردند..."روحانی حتی به غیبت ۵ ساله خود در اجلاس خبرگان نیز پایان داد، در نهمین اجلاسیه خبرگان حاضر شد و وقتی نمایندگان مجلس خبرگان به دیدار رهبری رفتند حسن روحانی نیز در این جلسه ،حاضر و این حضور دوباره به مرکز توجهات تبدیل شد. 

رئیس جمهور سابق در روزهای آغازین سال جدید نیز به همان شیب ملایم خود برای حضور در رسانه ها و محافل سیاسی ادامه داد؛ در مجلس ختم آیت‌ا... ری شهری حاضر شد و در کنار محسنی ‎اژه‌ای نشست، به دیدار آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت دوازدهم رفت و در ادامه سلسله جلسات خود، با اعضای کابینه اش دیدار کرد که به تازگی  تصویری از این دیدار نیز منتشر شد.  به نظر می رسد حسن روحانی چندان تمایلی ندارد که از عرصه سیاسی  فاصله بگیرد و در این میان بیشتر نگاهش به بازی کردن نقشی همچون هاشمی رفسنجانی است که در این میدان به یک بازیگر اصلی در عرصه سیاست  ایران تبدیل شود. بیرون آمدن او از گوشه نشینی این گمانه را تقویت می کند که حسن روحانی برای آینده سیاسی خود برنامه هایی دارد. 

۲۱۲۱۷

کد خبر 1617934

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی اصلاح طلبان حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم

«غلامرضا نوری قزلجه» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آرایش سیاسی مجلس دوازدهم، اظهار کرد: در مجلس آینده حتماً فراکسیونی تحت عنوان فراکسیون «مستقلین» خواهیم داشت؛ البته مستقلین نام پیش‌فرض و آن چیزی است که طی چند سال اخیر در ادبیات سیاسی ما مطرح شده، اما اعضا هر اسم دیگری را برای این فراکسیون انتخاب کنند، همان خواهد شد.

وی ادامه داد: رایزنی‌های اولیه بین منتخبان مجلس دوازدهم اعم از نمایندگان ادوار، نمایندگان فعلی و نمایندگان جدید انجام و قرار بر این شده است که افرادی با مشی اصلاح‌طلبی، میان‌رو و همچنین اصولگرایان معتدل و مستقل همگی در یک فراکسیون سیاسی تحت عنوان «مستقلین» یا هر نام دیگری که اعضا درباره آن به توافق برسند، باشیم.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس تصریح کرد: بدون احتساب افرادی که در دور دوم انتخابات به مجلس دوازدهم راه می‌یابند، فعلاً حدود ۸۰ نفر از افرادی که به مجلس دوازدهم راه یافته‌اند، مشی سیاسی مستقل یا میانه‌رو دارند. امیدوارم نتایج در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم به گونه‌ای باشد که تعداد نمایندگان مستقل مجلس دوازدهم به ۱۰۰ نفر برسد.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس دوازدهم درباره آرایش سیاسی احتمالی اصولگرایان در مجلس آینده، گفت: در مجلس یازدهم یک فراکسیون تحت عنوان فراکسیون «اکثریت» یا فراکسیون «انقلاب اسلامی» داشتیم که در نیمه دوم مجلس یازدهم تا حدودی به اختلاف برخوردند.

نوری قزلجه تصریح کرد: آنطور که زمزمه آن به گوش می‌رسد و بر اساس کاندیداهایی که برای ریاست مجلس آینده مطرح هستند، به احتمال بسیار زیاد اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت و پیش‌بینی می‌کنم دو یا حتی ۳ فراکسیون سیاسی داشته باشند.

منتخب مجلس دوازدهم درباره رئیس احتمالی مجلس دوازدهم، گفت: افراد میانه‌رو و مستقل مجلس آینده، این موضوع را منوط به شکل‌گیری فراکسیون کرده‌اند و در اولین مجمع فراکسیون به دنبال آن هستیم که این موضوع را مطرح کنیم. البته برای پست‌ها و ارکان دیگر مجلس و اعضای هیأت‌رییسه هم بحث و تبادل نظر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: گزینه ما برای ریاست مجلس به این موضوع بستگی دارد که ببینیم تعامل فراکسیون‌های روبرو چگونه خواهد بود و آیا آنان با هم متحد می‌شوند یا آنکه اصولگرایان تعدد فراکسیونی پیدا می‌کنند. به هر صورت در اولین مجمعی که قبل از انتخابات هیأت‌رییسه برگزار خواهیم کرد، حتماً بنا داریم این موضوعات را مطرح کنیم.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس درباره گزینه‌های که برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح هستند، گفت: افراد زیادی مطرح هستند و بنده نمی‌خواهم اسم ببرم؛ در واقع افرادی برای ریاست مجلس مطرح هستند که یا خودشان با ما صحبت کردند یا از طرف آنان کسانی با ما صحبت کردند یا در رسانه‌ها شنیدیم؛ حدود ۶ یا ۷ نفر برای ریاست مجلس دوازدهم فعال هستند.

نوری قزلجه تاکید کرد: قطعاً هیچیک از این گزینه‌ها الان نمی‌توانند به طور قطع خود را رئیس مجلس آینده بدانند؛ در واقع هیچیک نمی‌توانند با ضریب اطمینان و احتمال بالا بگویند که رئیس مجلس دوازدهم می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا گزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم برای کسب این کرسی شانس برابر دارند، گفت: خیر؛ شانس این افراد متفاوت است اما اینکه بگوییم یکی از این افراد، شانس قطعی یا احتمال بیشتری برای ریاست مجلس دارد، این‌گونه هم نیست؛ این موضوع یک مقدار پیچیده است.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مردم در انتخاب رئیس مجلس حتماً بازخوردهایی را که از انتخابات گرفتند، باید لحاظ کنند و باید علی‌القاعده نظرات افکار عمومی و وضعیت آرای انتخابات در این موضوع دخیل باشد و مجلس نباید بدون توجه به این موارد تصمیم بگیرد.

نوری قزلجه تصریح کرد: بر این اساس، بحث هیأت‌رییسه به خصوص رئیس مجلس یک موضوع پیچیده و چالشی خواهد بود و رقابت‌ها برای آن هم جدی خواهد بود.

کد خبر 6093069 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • دواین جانسون اتهامات اخیرش را رد کرد؛ گمانه‌زنی از آینده راک در WWE
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود