Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@16:30:44 GMT

نگران بهداشت و امنیت مترو هستیم

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۶۹۵۷

نگران بهداشت و امنیت مترو هستیم

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه گفت: ما هم به خاطر بهداشت فردی و آن عبور و مروری که در مترو اتفاق می‌افتد و می‌تواند آسیب‌ها و بیماری‌های واگیردار به همراه داشته باشد نگران هستیم.

به گزارش مشرق، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه در واکنش به اینکه رشد فزاینده تکدی گری و حضور دستفروشان در مترو به صورتی درآمده که دستفروشان و متکدیان به نوعی فضای مترو را قرق کرده اند گفت: ما در بحث تکدی گری و نیز بحث دستفروشان دچار یک دوگانگی اجتماعی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی از طرفی مردم اعلام می‌کنند ما نسبت به حضور دستفروشان در مترو ناراحت هستیم. از طرف دیگر به خاطر همذات پنداری و عواطف انسانی که در ایرانیان وجود دارد مردم نسبت به هرگونه برخورد با دستفروشان ناراحت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: جزئیات تغییر ساعت طرح ترافیکی شهرداری تهران

وی ادامه داد: خیلی مواقع مردم از کارکنان انتظامی ما مثلا خواهش می‌کنند که، چون معیشت دستفروشان در خطر است با این افراد برخورد نشود. یعنی این دوگانگی و پدیده اجتماعی که وجود دارد کار را برای ما و عوامل مترو سخت کرده است.

بیشتر بخوانید: افزایش چند برابری مسافران مترو در نوروز

شایسته اصل اضافه کرد: یعنی ما هم به خاطر بهداشت فردی که باید رعایت شود و آن عبور و مروری که در مترو اتفاق می‌افتد و می‌تواند آسیب‌ها و بیماری‌های واگیردار را به همراه داشته باشد نگران هستیم. هم به لحاظ این اتفاقاتی مثل آن بحث‌هایی که پلیس مترو روی آن کار می‌کند مثل کیف قاپی‌هایی که اتفاق می‌افتد یا گوشی مردم که مورد سرقت قرار می‌گیرد یا در پرداخت‌ها اتفاقاتی می‌افتد که سرقت و کلاهبرداری محسوب می‌شود دغدغه داریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه خاطرنشان کرد: اما همه موارد که اینجور نیست. بخشی از آن اجناسی هم که توسط دستفروشان در مترو عرضه می‌شود بی کیفیت است. ما وقتی این موارد را به مردم اعلام می‌کنیم انتظار داریم در وهله اول خود مردم میزان خرید از دستفروشان را کاهش بدهند. وقتی تقاضا کاهش پیدا کند عرضه هم کنترل می‌شود.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین راهنمای سفر نوروزی قیمت مترو تهران مشرق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد

هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره اختلال در خط ۵ مترو تهران طی روز گذشته اظهارداشت: مشکل قطارهای تندرو هنوز رفع نشده و تردد با قطارهای عادی در حال انجام است.

وی در مورد دلیل این اختلال اعلام کرد: برخی از مسافران مترو با عدم رعایت نظافت عمومی در ایستگاه، متاسفانه ته سیگارهای خود را در داخل محوطه ریخته بودند که پیمانکار نظافت ایستگاه در حرکتی اشتباه و غیر اصولی قصد سوزاندن و ازبین بردن این ته سیگار ها را داشت تا در دید مسافر نباشد.

زند گفت: این مساله متاسفانه سبب شده آتش به کابل های سیگنالینگ رسیده و موجب اختلال و قطعی آن شده است.

کد خبر 6092757 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • تور بازدید خط ۱۰ مترو تهران
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • ببینید | شاهکار جدید زاکانی پس از گذشت ۲ روز از خرابی مترو و سردرگمی مردم؛ باید بپرسم!
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • توضیحات «زاکانی» درباره قرارداد خرید واگن مترو از چین
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران