Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دنبال همه‌گیری شدید سرخک طی ماه‌های اخیردر کشورهای مجاور، برنامه واکسیناسیون  تکمیلی MMR در مناطق تجمیعی اتباع غیر ایرانی در دستور کار قرار گرفت. - اخبار استانها -

زهرا نهبندانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس،با اشاره به اینکه موارد وارده به کشور در خصوص ابتلا به بیماری سرخک می‌تواند وضعیت حذف بیماری سرخک را در کشورمان متاثر کند لذا ضروری است موارد تاخیری نوبت اول و دوم واکسن MMR  در اسرع وقت شناسایی و نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام شود،اظهارداشت:در این راستا آموزش و بازآموزی کارکنان بهداشت و واکسیناتور در خصوص نحوه نگهداری، بازسازی واکسن و تزریق صحیح آن انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در تمامی شهرستان‌ها پوشش نوبت اول و دوم واکسن MMR   باید بالای 95 درصد باشد و معیار محاسبه پوشش نیز سامانه‌های الکترونیک سلامت هستند؛ لذا ورود داده‌های واکسیناسیون در سامانه مورد تاکید و نظارت دقیق قرار بگیرد.

بستری 183 بیمار کرونایی در استان گلستان/ بیش از 3 میلیون و 238 هزار واکسن تزریق شدتزریق واکسن شرط ورود به دانشگاه‌آغاز طرح واکسن فلج اطفال در شهر مزارشریف

نهبندانی بیان کرد: حساس سازی و هشدار به مراکز بهداشتی درمانی اعم از دولتی و خصوصی در خصوص بیماری سرخک انجام می‌شود تا در برخورد با هرگونه تب و بثورات جلدی مانند ماکولوپاپولر بلافاصله اقدامات جداسازی تنفسی برای پیشگیری از انتقال احتمالی سرخک به سایرین انجام شود.

وی بیان کرد: واکسیناسیون تکمیلی با واکسن MMR در مناطق تجمیعی اتباع غیر ایرانی به ویژه جدید الورودها در اولویت قرار گرفته و ذخیره لازم از واکسن MR یا MMR  برای پاسخ سریع به مسافرین کشور افغانستان نسبت به بیماری سرخک و علایم آن نیز در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/281/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماری سرخک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد