Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@01:01:08 GMT

تعداد مسافران هوایی ۲ برابر ریلی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۷۰۴۷

تعداد مسافران هوایی ۲ برابر ریلی شد

ایران اکونومیست- معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از استقبال ۲.۲ میلیون مسافر هوایی از پروازهای نوروزی و ۱.۲ میلیون مسافر از قطارهای نوروزی خبر داد. 5457887

امیرمحمود غفاری  آخرین وضعیت آمار تجمعی سفرهای نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۲ فروردین امسال را اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس آنچه سامانه جامع آماری وزارت راه و شهرسازی (سجا) وابسته به دفتر آمار اطلاعات و پایش برنامه‌های معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، تعداد مسافران جاده‌ای با ناوگان حمل و نقل عمومی و تحت نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه که برای آنها صورت وضعیت صادر شده، ۵ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۲۸۳ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد سفرهای جاده‌ای با صورت وضعیت‌های صادر شده نیز ۵۳۴ هزار و ۳۲۹ فقره سفر بوده است.

غفاری گفت: در دوره سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال گذشته اگرچه شاهد کاهش ۱۳ درصدی تعداد سفرهای هستیم اما تعداد مسافران ۱۴ درصد رشد داشته است.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی تعداد مسافران نوروزی که با حمل و نقل ریلی جابه جا شدند را یک میلیون و ۲۲۰ هزار و ۵۴۶ نفر و تعداد سفرهای ریلی انجام شده را ۳۲۹۲ فقره سفر عنوان کرد.

وی ادامه داد: تعداد سفرهای ریلی نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته کاهش ۸ درصدی ولی تعداد مسافران افزایش ۴۳ درصدی داشته است.

به گفته غفاری، ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۹۴۹ مسافر هوایی در مجموع پروازهای داخلی و بین المللی، اعزام و پذیرش در بازه زمانی مذکور داشته ایم و مجموعاً ۱۷ هزار و ۱۷۱ فروند نشست و برخاست هواپیماهای مسافری اعم از داخلی و بین المللی به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول در وزارت راه تصریح کرد: تعداد سفرهای هوایی در بازه نوروز سال جاری تقریباً برابر با تعداد پروازهای داخلی و خارجی نوروز سال قبل بوده و رشد یا کاهشی نداشته است اما تعداد اعزام و پذیرش مسافران هوایی امسال ۵۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون وزیر راه تعداد ورود و خروج مسافر دریایی در طول سفرهای دریایی را ۲ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۷۵۲ و ورود و خروج گردشگر دریایی را ۲ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۲۸۰ نفر عنوان و اظهار کرد: در مدت سفرهای نوروزی ۲۴ هزار و ۴۸۶ فروند ورود و خروج شناور مسافری و ۲۵ هزار و ۵۰۷ فروند ورود و خروج شناور تفریحی به ثبت رسیده است.

وی درباره تعداد تصادف فوتی یادآور شد: ۳۳۶ فقره تصادف منجر به فوت و ۴۱۴۱ فقره تصادف منجر به جرح طی سفرهای نوروزی جاده‌ای رخ داد که متأسفانه به جان باختن ۴۶۴ تن از هم‌وطنان‌مان به عنوان «تعداد متوفیات سرصحنه» انجامید.



منبع: خبرگزاری مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی تعداد مسافران سفرهای نوروزی تعداد سفرهای ورود و خروج ۲ میلیون جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیر امور عشایری آبدانان گفت: در این شهرستان ۵۲۰ کیلومتر راه عشایری وجود دارد که در بارش‌های اخیر حدود ۲۵۰ کیلومتر آن آسیب دیده است.
 نوروزی افزود: یکی از راه‌هایی که به صورت جدی آسیب دیده؛ راه عشایری دال زرین در مناطق عشایری هزارانی است. 
وی اضافه کرد: این راه از رودخانه دویرج می‌گذرد که بدون پل و ابنیه فنی است و با بارش باران حجم آب رودخانه بالا می‌آید.
 نوروزی اظهار کرد: عشایر از داخل رودخانه برای خانواده و دام هایشان آذوقه می‌برند و تا مشکل پل حل نشود، ۳۵ خانوار عشایری که در آن سوی رودخانه زندگی می‌کنند در مواقع طغیان رودخانه با مشکل مواجه می‌شوند.
 نوروزی مدیر امور عشایری آبدانان تشریح کرد: برای ساخت پل به اعتبار نیاز است که باید تأمین شود.
معاون توسعه و امور زیربنایی امور عشایری استان، گفت: استان ایلام ۲۵۰۰ کیلومتر راه عشایری دارد که بیش از ۲۰۰۰خانوار از این راه‌ها استفاده می‌کنند.
اسماعیلی افزود: در بارش‌های اخیر بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آسیب جدی دیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • گره اندر گره
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • توزیع بیش از ۱۹ هزار پاسپورت در نیمروز