Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@23:31:59 GMT

موافقت هیأت دولت با راه‌اندازی شهرک نساجی در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۷۰۵۳

موافقت هیأت دولت با راه‌اندازی شهرک نساجی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی صبح امروز اظهار کرد: توسعه تجارت از عمده‌ترین برنامه‌ها برای سال ۱۴۰۱ در هرمزگان است و از مهم‌ترین برنامه‌ها در این زمینه، راه‌اندازی نمایشگاه و مرکز بین‌المللی تجارت هرمزگان، ایجاد پایانه تخصصی صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی، فعال‌سازی بیشتر گمرکات، توسعه تجارت ملوانی و بازارچه‌های مرزی و ملوانی است که با جدیت باید پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب صادراتی استان هرمزگان و مزایای استقرار صنایع در کنار آب، ادامه داد: این مزیت موجب کاهش هزینه‌های صادرات می‌شود و فرصت خوبی جهت توسعه صادرات و استقرار صنایع بیشتر در هرمزگان محسوب می‌شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به برنامه‌های بخش صنعت و تولید در استان، افزود: توسعه کسب و کارهای کوچک، جانمایی و راه‌اندازی شهرک ها و نواحی صنعتی جدید، ساماندهی زیرساخت‌های شهرک های صنعتی در زمینه‌های آب، برق، گاز و فاضلاب و همچنین ایجاد شهرک های تخصصی تولیدی همچون شهر پتروپالایش، فولاد و نساجی از برنامه‌های اصلی در استان هرمزگان است.

دوستی بر ضرورت توجه به گسترش خوشه‌های صنعتی کالا و خدمات در هرمزگان تاکید کرد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی فعال در هرمزگان باید نیازهای خود به کالاها و خدمات مختلف را از داخل استان تامین کنند و در این راستا توسعه خوشه‌های صنعتی کالا و خدمات در استان ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری اجرای مصوبات معطل مانده در زمینه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و تجاری با تعیین بازه زمانی، خواستار رفع موانع هزار و ۲۰۰ طرح معدنی در هرمزگان با تشکیل کارگروه تخصصی شد و تصریح کرد: فعال سازی این هزار و ۲۰۰ طرح معدنی موجب ایجاد ۲۴ هزار شغل جدید در هرمزگان خواهد شد.

استاندار هرمزگان همچنین از موافقت هیأت دولت با راه‌اندازی شهرک نساجی در هرمزگان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا کاشت ۴۰ هزار بوته توت جهت تولید ابریشم در شهرستان‌های رودان و حاجی آباد و همچنین بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب آغاز شده و قرار است ۲۴۰ تن ابریشم در هرمزگان تولید و بخش مهمی از نیاز کشور در این زمینه، در استان هرمزگان تامین شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار هرمزگان بندرعباس شهرک نساجی کاشت توت پرورش کرم ابریشم رودان و میناب راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال

به گزارش قدس آنلاین،  حسن زاده روز یکشنیه در بازدید از شهرک صنعتی زرند بیان کرد: شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره برداری واحدهای صنعتی صادر نشد.

وی افزود: سرانجام در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از چهار بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، پس از ۱۷ سال وقفه با همت تیم اقتصادی استان دریافت شد.

معاون اقتصادی استانداری کرمان ابراز امیدواری کرد با مشارکت و سرمایه گذاری شاهد راه اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

حسین میجانی مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب، برق و گاز افزود: از هم اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه گذاران واحدهای مختلف تولیدی است.

بازدید از گلخانه هیدرو پونیک از دیگر برنامه سفر یکروزه معاون اقتصادی استانداری کرمان بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • تقاضای شهرک‌نشینان از نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس + فیلم
  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است