Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-27@18:55:12 GMT

مقایسه کارمزد شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۷۱۹۴

 

مقایسه کارمزد شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال

کارمزدها و هزینه‌های مختلفی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که باید قبل از ورود به بازار با آن‌ها آشنایی داشته باشید. با اطلاع از انواع هزینه‌ها می‌توانید بخش زیادی از هزینه‌ها را کم کرده و صرفه‌جویی کنید. هزینه تراکنش یکی از مهم‌ترین هزینه‌های موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل در این مطلب کارمزد شبکه های انتقال ارز دیجیتال با یکدیگر مقایسه شده‌اند. تا انتها این مقاله را دنبال کنید تا با هزینه شبکه‌های مختلف آشنایی داشته باشید.

 

نقش کارمزد شبکه های انتقال ارز دیجیتال در شبکه

شبکه ارز دیجیتال نوعی شبکه کامپیوتری در بستر بلاکچین است. در این شبکه امکان ارسال یا دریافت ارز بدون یک نهاد مانند بانک وجود دارد. می‌توانید ارز خود را از صرافی به کیف پول، از صرافی به صرافی یا حتی از کیف پول به کیف پول ارسال کنید. معمولا هر انتقال با هزینه همراه است و البته باید تراکنش شما ابتدا تایید شود.

 

 

ازآنجاکه ارزهای دیجیتال مختلف شبکه‌های مختلفی دارند، کارمزد انتقال هم متفاوت است. هزینه می‌تواند ثابت باشد و یا بر اساس شرایط شبکه تغییر کند. همه این موارد توسط توسعه دهندگان شبکه تعیین شده و زمان انتقال باید این موضوع را در نظر داشته باشید. یکی از مواردی که در تحلیل فاندامنتال رمز ارز استفاده می‌شود، همین هزینه انتقال است. هزینه انتقال نشان‌دهنده ویژگی‌های اصلی و بنیادی شبکه است و درصورتیکه زیاد باشد قطعا باعث تغییر استراتژی‌های معاملاتی می‌شود.

 

چطور یک تراکنش تائید می شود؟

تراکنش بر اساس نوع شبکه تائید می‌شود. برای تراکنش باید بیشتر یا همه اعضای شبکه اجماع (Consensus) داشته باشند، دو روش رایج اجماع عبارت‌اند از الگوریتم اثبات سهام (PoS) و اثبات کار (PoW). نودهایی که برای تائید تراکنش استفاده می‌شوند باید پاداش بگیرند و قسمتی از این پاداش با هزینه کارمزد تامین می‌شود (در برخی شرایط و برخی شبکه‌ها). علاوه بر این، کارمزد مجدد در شبکه گردش می‌شود و یا برای پاداش به توسعه دهندگان به کار می‌رود.

 

هزینه‌های مختلف در بازار ارزهای دیجیتال

قبل ازین که درباره کارمزد شبکه های انتقال ارز دیجیتال توضیح دهیم بهتر است با انواع هزینه‌های موجود آشنایی داشته باشید. به صورت کلی برای هر تراکنش، خریدوفروش یا موارد دیگر باید هزینه پرداخت کنید. برخی از این هزینه‌ها مانند کارمزد خرید و فروش توسط صرافی کسر می‌شود. برخی دیگر از هزینه‌ها مانند کارمزد انتقال ارتباطی با صرافی ندارد و به شبکه خود ارز دیجیتال مربوط می‌شود.

 

بررسی هزینه‌های مختلف

کارمزد معامله: در این هزینه که به دلیل اختلاف میکر (Maker) و تیکر (Taker) است. علاوه بر این، هزینه دیگری به عنوان کارمزد کسر می‌شود که به دلیل خدماتی است که صرافی به شما ارائه کرده است. این هزینه به دو عامل عمق بازار و قوانین صرافی وابسته است. هرچه عمق بازار بیشتر باشد هزینه کمتری برای میکر و تیکر پرداخت می‌شود. از سوی دیگر، صرافی بر اساس قوانینی که دارد از هر خرید یا فروش مبلغ مشخصی کارمزد کسر می‌کند.

هزینه تراکنش: این هزینه توسط خود شبکه ارز دیجیتال کسر می‌شود و صرافی نقشی در آن ندارد. البته صرافی می‌تواند کارمزد بیشتری به آن اضافه کند اما هزینه کمتر از مقدار تعریف شده به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست. منظور از تراکنش فرایند انتقال ارز دیجیتال است. به طور کلی اگر ارز خود را از هر پلتفرم به پلتفرم دیگر منتقل کنید باید بابت آن هزینه پرداخت کنید. این هزینه برای این است که نودهای اعتبارسنج شبکه اعتبار شما را بررسی می‌کنند و اگر مقدار ارزی که مشخص کرده باشید در حساب شما وجود داشته باشد آن را تائید می‌کنند.

 

 

هزینه استیک کردن: استیک کردن فرایندی است که ارز دیجیتال شما در شبکه قفل می‌شود و در ازای آن سود دریافت می‌کنید. بر اساس نوع شبکه هزینه استیک کردن متفاوت است. این هزینه با کارمزد شبکه های انتقال ارز دیجیتال متفاوت است.

 

دیگر هزینه‌های موجود

کارمزد معاملات مارجین و فیوچرز: در این نوع معاملات می‌توانید به صورت برعکس هم معامله کنید. به این ترتیب با کاهش قیمت یک ارز سود دریافت می‌کنید اما این معاملات ریسک زیادی دارد. علاوه بر این، این معامله‌ها به صورت اهرمی هستند و اگر قیمت برخلاف روندی که می‌خواهید باشد لیکوئید می شوید و دارایی خودتان را از دست می‌دهید.

هزینه وام گرفتن: در صرافی‌های غیرمتمرکز و دیگر پلتفرم‌های دیفای (Defi) امکان دریافت وام وجود دارد. برای این کار باید یک ارز دیگر به عنوان وثیقه قرار دهید و درصورتیکه قیمت وثیقه کاهش پیدا کند هزینه‌های شما بیشتر شده و حتی خطر ازدست‌دادن آن ارز وجود دارد.

 

مقایسه کارمزد شبکه های انتقال ارز دیجیتال

گاهی یک ارز دیجیتال در بستر چند شبکه وجود دارد. برای مثال ارز تتر (USDT) در بستر شبکه‌های اتریوم، ترون (Tron) و چند شبکه دیگر در دسترس است. برای موفق بودن تراکنش باید ارز را در بستر شبکه‌ای از جنس آدرس مقصد ارسال کرد و اینجا است که کارمزد شبکه های انتقال ارز دیجیتال مهم می‌شود.

 شبکه‌های مختلف کارمزد و سرعت متفاوتی دارند. علاوه بر این ماهیت هرکدام با هم متفاوت است و حتی گاهی ممکن است مجبور شوید از شبکه‌ای که هزینه بیشتر دارد استفاده کنید. در هر صورت بهتر است بین شبکه‌های مختلف مقایسه داشته باشیم تا بتوانید بهترین گزینه را برای انجام تراکنش پیدا کنید. با انتخاب شبکه‌های ارزان و سریع می‌توانید تجربه بهتری داشته باشید و مقدار زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

 

بررسی کارمزد شبکه های انتقال ارز دیجیتال

کارمزد در شبکه بیت کوین متفاوت است و بر اساس شلوغی شبکه تعیین می‌شود. ازآنجاکه بیت کوین از الگوریتم PoW استفاده می‌کند تائید تراکنش وظیفه ماینرها است. در نتیجه رقابت زیادی بین آن‌ها وجود دارد و از سوی دیگری کارمزد با شلوغ بودن شبکه بیشتر می‌شود.

اتریوم نیز از همان الگوریتم اما با استانداردی متفاوت استفاده می‌کند. شبکه اتریوم با هزینه‌های بالا شناخته می‌شود و درصورتی‌که ارز شما کم باشد هزینه انتقال آن به صرفه نیست. در هر دو ارز بیت کوین و اتریوم می‌توانید مقدار هزینه را تغییر دهید و با افزایش آن انگیزه ماینرها را برای تائید تراکنش بیشتر کنید.

معمولا هزینه شبکه‌هایی مانند کاردانو یا ترون که از الگوریتم اثبات سهم استفاده می‌کنند کمتر است. ابعاد مختلف هزینه‌ها و مسائل مرتبط با آن در مقاله‌های جامعی که در آکادمی بایننس وجود دارد بررسی می‌شود و توصیه می‌کنیم از این منبع ارزشمند استفاده کنید.

در جدول زیر هزینه تراکنش‌ها در شبکه‌های مختلف بررسی شده است.

 

 

نام ارز

متوسط هزینه (دلار)

بیت کوین

1.49

متغیر بر اساس شرایط

اتریوم

4

متغیر بر اساس شرایط

لایت کوین

0.01 توکن LTC

دوج کوین

10 توکن

کاردانو

1 توکن ADA

پالی گان (Polygon)

0.1 تا 0.5 درصد

ترون

1 توکن TRX

چین لینک

0.03 توکن LINK

پولکادات

0.1 توکن DOT

ریپل

0.1 توکن XRP

(20 توکن برای ایجاد کیف پول کسر می‌شود)

تتر (در بستر ترون)

1 دلار یا 1 توکن USDT

شیبااینو

10 تا 1000 توکن SHIB

نتیجه گیری

 

 

کارمزد شبکه های انتقال ارز دیجیتال کاملا به شبکه وابسته است و ارزهای مختلف هزینه‌های مختلفی دارند. به طور کلی این هزینه برای اتریوم در حال حاضر زیاد است اما در گزینه‌های دیگر مانند ترون هزینه معقول‌تر است. قبل از انجام هر تراکنش حتما هزینه برداشت را بررسی کنید تا دچار اشتباه نشوید.

اگر از این مقاله را دوست داشتید، مقاله‌ای با عنوان انواع اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال برای شما آماده نموده‌ایم که خواندن آن برای شما خالی از لطف نیست، همچنین در صورتی که علاقه‌مند به بازار فارکس هستید، مطب آموزش فارکس به زبان ساده برای شما مفید خواهد بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ارز شبکه انتقال مقایسه کارمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران

تین نیوز

بیش از ۶۴ میلیون تردد فروردین ماه امسال در جاده های مازندران ثبت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: برابر آمار به دست آمده از ۱۱۲ سامانه تردد شماری منصوب در محورهای استان مازندران طی فروردین بیش از ۶۴ میلیون از انواع وسایل نقلیه در جاده های استان در حال تردد بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود سه درصد افزایش یافته است.

حسن جهانیان افزود: تردد در محورهای مواصلاتی استان با استان های مجاور در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود ۷.۵ درصد افزایش داشته و به بیش از پنج میلیون ۷۴۵ هزار تردد رسیده است.

جهانیان گفت: طی یک ماه نخست سال جاری به طور متوسط در هر ساعت در حدود چهار هزار و ۶۹۰ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد بوده اند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ بوده است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟
  • مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • مقایسه مرسدس بنز ایی کیو اس 2024 و 2025 (عکس)
  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران