Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، جعفر شربیانی در جریان پنجاه‌وپنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری در رابطه با مسئله کم آبی در سال 1401، اظهار کرد: آمار و ارقام بیانگر این است که ما در سال جاری در وضعیت خوبی از حیث ذخایر آبی نیستیم و این مسئله باید به شهروندان تهرانی یادآوری شود.

او با بیان اینکه وضعیت تهران به لحاظ آبی در سال جاری یک وضعیت ویژه محسوب می‌شود، گفت: باید الگوی مصرف جدیدی را طراحی کنیم، البته در این بخش نیز باید هرچه سریع‌تر دعوتی از مسئولان مربوطه صورت بگیرد تا روش‌های جدیدی طراحی و اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین از شهرداری تهران و رسانه ملی خواست تا نسبت به آموزش‌های لازم و الگوی مصرف در حوزه آب اقدامات لازم را انجام دهند و در ادامه گفت: شهرداری تهران نیز در بحث مصرف آب در بخش‌های مختلف خود باید روش‌های جدیدی را در پیش بگیرد و گزارشی از اقدامات خود به شورا ارائه کند.

قطع ۲۰۰ اصله درخت توسط مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران

همچنین ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران هم در این جلسه نسبت به قطع ۲۰۰ اصله درخت توسط مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران انتقاد کرد و گفت: در حالی این اتفاق افتاده که آرم علم و دانش بر سر در این مرکز حک شده است

او در این باره توضیح داد: در دهم فروردین ماه سال جاری، این گزارش توسط یک دستگاه رسمی مستقر در خیابان خوارزمی (مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران) مطرح شد و این کار در آستانه روز طبیعت یک دهن‌کجی و تخریب محیط زیست است و این اقدام به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

این عضو شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواست تا نسبت به این موضوع به صورت ویژه ورود داشته باشد و با عاملین آن برخورد کند و در نهایت عوامل آن را به مراجع قضایی معرفی و نتیجه آن را به افکار عمومی گزارش دهد.

امانی با بیان اینکه متأسفانه وضعیت درختان در تهران بحرانی است، افزود: از شهروندان تهرانی درخواست می‌شود که در صورت مواجهه با چنین مواردی آنها را از طریق سامانه 137 و 1888 اطلاع دهند و شهرداری نیز سریعاً به این موارد ورود جدی داشته باشد.

او همچنین از شهرداری تهران نسبت به تأمین و خرید 20 دستگاه ون برای معلولان در شهر تهران قدردانی کرد و افزود: یک دستگاه از این تعداد رونمایی شده است و قرار است مابقی نیز وارد چرخه حمل و نقل عمومی ویژه معلولین شود.

پرویز سروری نایب‌رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به درست بودن تذکر امانی در ارتباط با قطع 200 اصله درخت، گفت: این موضوع مهمی است و شهرداری نیز باید آن را پیگیری کند و این اتفاق در آستانه روز طبیعت تعجب‌آور است و شهرداری باید با مسببین آن برخورد قانونی کند.

کد خبر 667324

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران اصله درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۸۴ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۱۵۲ و شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۵۴ ناسالم برای عموم (قرمز)، پاسداران با شاخص ۱۱۲، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۱۴ و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۱۵ ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۳، امام خمینی با شاخص ۶۳، باغستان شهریار با شاخص ۵۹، پارک رازی با شاخص ۸۶، پردیس با شاخص ۷۴، پونک با شاخص ۵۴، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۶۹، پیشوا با شاخص ۷۳، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۲، چشمه با شاخص ۸۰، دانشگاه تهران با شاخص ۸۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۶، دماوند با شاخص ۶۹، رباط‌کریم با شاخص ۶۵، ژئوفیزیک با شاخص ۷۳، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شریف منطقه دو با شاخص ۹۸، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۲، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۲، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۸۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۴، علم و صنعت با شاخص ۷۸، فرمانداری شهرری با شاخص ۹۶، قرچک با شاخص ۸۶، لواسانات با شاخص ۵۵، ملارد با شاخص ۶۱، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۹ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۷ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۵، پاکدشت با شاخص ۴۹، سرخه‌حصار با شاخص ۳۳، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۴۶، قدس با شاخص ۳۵، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۴۹، ورامین با شاخص ۴۳، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748224

دیگر خبرها

  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق