Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:24:39 GMT

امدادرسانی هلال‌احمر فارس در ۱۶۵ حادثه ایام نوروزی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۷۵۶۲

امدادرسانی هلال‌احمر فارس در ۱۶۵ حادثه ایام نوروزی

ایسنا/فارس مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس خاطرنشان کرد که طی بازه زمانی هجده روزه تعطیلات پایان سال و نوروز، امدادگران این جمعیت در ۱۶۵ مورد حادثه، خدمات امداد و نجات و مشاوره و راهنمایی ارائه دادند.

حسین درویشی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک حلول ماه ضیافت الهی به تشریح جزییات امدادرسانی در حوادث نوروزی امسال توسط امدادگران هلال احمر فارس پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مجموع کل حوادث به وقوع پیوسته از ٢٥ اسفندماه ١٤٠٠ تا پایان روز ١٣ فروردین امسال را ۱۶۵ حادثه ذکر و خاطرنشان کرد: ٩٩ مورد از این حوادث مربوط به حوادث جاده‌ای، دو مورد آتش سوزی جنگل و مرتع، ٢١ مورد خدمات حضوری، دو مورد خدمات مناسبتی ٢٤ مورد کوهستان، یک مورد زلزله و ١٦ مورد شهری بوده است.

او همچنین مجموع آسیب دیدگان را ۵۴۷ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد یک نفر در آتش سوزی جنگل و مرتع، ۴۵۰ نفر در حوادث جاده‌ای، ٢٥ نفر در خدمات حضوری، دو نفر در خدمات مناسبتی، دو نفر در زلزله، ٢٠ نفر در حوادث شهری و ۴۸ نفر در حوادث کوهستان دچار آسیب شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس همچنین مجموع نجات یافتگان را یکصد نفر اعلام کرد که ٨٠ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند و ٢٠ نفر هم به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

درویشی با بیان اینکه ١٧٤ تیم عملیات امدادی با ۶۰۰ نفر نیرو به موقعیت بروز این حوادث اعزام شدند، گفت: ١١٩ دستگاه آمبولانس در این عملیات‌ها به کارگیری شدند.

او مجموع کل افراد اسکان داده شده را ۳ نفر و اعلام کرد و افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی سازمان جوانان در استان فارس به ۴۱ هزار و ٨٠٣ مسافر خدمات راهنمایی مسافران و به ٢٩ هزار و ٥٣٠نفر نیز اطلاع رسانی و آموزش کرونا ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس خاطرنشان کرد: ٣٩ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، کوهستان و پایگاه‌های موقت، یک پایگاه امداد هوایی، یک پایگاه آنست (امور نگهداری و آموزش سگ‌های تجسس)، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در جمعیت مرکز استان و یک مرکز آماده عملیات تیم واکنش سریع به همراه ۲۷ کشیک ۲۴ ساعته امداد و نجات در شعب، به هموطنان در ایام نوروز ارائه کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نوروز استان فارس هلال احمر امداد و نجات حادثه هلال احمر فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۲ استان طی چهار روز گذشته خبرداد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در کشور گفت: از چهارم اردیبهشت ماه تا صبح امروز در ۵۶ شهرستان از ١٢ استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد خدمات امدادی مربوط به سیل و آبگرفتگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درپی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند، گفت: در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۱۲۲ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر در این ماموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: در این چهار روز ۸۷ عملیات امدادی به اجرا درآمد و در جریان آن ٢٥ تخته چادر، ٤٢١ تخته پتو، ٢٤٦ تخته موکت، ٥٩١ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ٣٥٦ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند