Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@15:32:45 GMT

ریزش قیمت نفت رکورد دو ساله زد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۷۶۸۲

ریزش قیمت نفت رکورد دو ساله زد

قیمت نفت روز جمعه که اعضای آژانس بین المللی انرژی برای پیوستن به بزرگترین برداشت آمریکا از ذخایر نفت استراتژیک موافقت کردند، کاهش پیدا کرد و بزرگترین کاهش هفتگی در دو سال گذشته را رقم زد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  پس از اعلام برداشت نفت از ذخایر اضطراری آمریکا از سوی بایدن، بهای معاملات نفت برنت و آمریکا حدود ۱۳ درصد کاهش هفتگی پیدا کردند که بزرگترین کاهش هفتگی در دو سال اخیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات نفت برنت ۳۲ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۴ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و یک سنت معادل یک درصد کاهش یافت و به ۹۹ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید.

رئیس جمهور آمریکا برداشت روزانه یک میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک را به مدت شش ماه از ابتدای مه اعلام کرد. آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخایر نفت استراتژیک، بزرگترین برداشت از ذخایر آمریکا به شمار می رود.

هیدیچیکا کویزومی، مدیر واحد امور بین الملل وزارت اقتصاد، بازرگان و صنعت ژاپن اعلام کرد: کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی روز جمعه درباره حجم یا میزان نفتی که هر کشور از ذخایر اضطراری خود آزاد خواهد کرد، به توافق نرسیدند. جزییات بیشتر ممکن است تا هفته دیگر اعلام شود.

گروه اوپک پلاس که شامل اوپک و متحدانش نظیر روسیه است، با وجود درخواستهای مکرر آمریکا و آژانس بین المللی انرژی برای تولید بیشتر نفت و مهار افزایش قیمتها، در نشست روز پنج شنبه با افزایش تولید به میزان حدود ۴۳۲ هزار بشکه در روز در ماه مه موافقت کردند.

شرکتهای انرژی آمریکایی هفته گذشته برای دومین هفته متوالی به شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی اضافه کردند اما روند رشد دکلها آهسته مانده است زیرا شرکتهای حفاری همچنان بر سوددهی به سهامدارانشان متمرکز مانده اند.

در یک سیگنال منفی برای تقاضا برای سوخت، شانگهای که قطب مالی چین است، پس از اقدام دولت در قرنطینه این شهر با ۲۶ میلیون نفر سکنه که با هدف مهار شیوع موج جدید کرونا صورت می گیرد، فعالیتش متوقف شد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک جی پی مورگان در یادداشتی پیش بینی خود از قیمت نفت را تغییر نداد و برای سه ماهه دوم ۱۱۴ دلار در هر بشکه و برای نیمه دوم سال میلادی جاری ۱۰۱ دلار در هر بشکه اعلام کرد.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و حالا حدود ۶۳۷۰۰ دلار معامله می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از 63 هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.
گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها 1.6 درصد بوده است، یعنی کمتر از 2.5 درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از 3.4 درصد رشد در سه ماهه پایانی 2023. 

شبکه بیت کوین چهارمین هاوینگ را تکمیل کردسقوط قیمت بیت کوین تا زیر 60 هزار دلار

ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تاثیر بگذارد.
شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p 500 و نزدک روز خود را با 2 درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا هم تا 4.73 درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.
قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش 4 درصدی به 62800 دلار رسید و بعد تا 63700 بالا آمد. ارزش اتر هم  4 درصد کاهش یافته و حدود 3100 دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در 2024 کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
انتهای پیام/50

دیگر خبرها

  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار