Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@03:15:32 GMT

جمع آوری پسماند تهران به شیوه ترکیبی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۷۹۳۵

جمع آوری پسماند تهران به شیوه ترکیبی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد مهدی عزیزی درباره چرایی افزایش گروه‌های تفکیک کننده زباله در شهر گفت: بخشی به این دلیل است که میزان زباله قابل بازیافت افزایش پیدا کرده است و از طرفی مشکلات اقتصادی شهر به این قضیه دامن زده و در نتیجه تمایل به این کار بیشتر شده است، اما در اقدامات و نحوه واگذاری قراردادها به دنبال این هستیم که به هیچ عنوان این روند ادامه دار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او از احتمال تغییر در شیوه جانمایی مخازن خبر داد و گفت: شاید در نحوه ذخیره‌سازی و جانمایی مخازن نیز تغییرات داشته باشیم. در حال بررسی هستیم که اگر امکان‌پذیر باشد مخازن را به مبادی تولید ببریم و یا از مخازن زیرزمینی استفاده کنیم. 

عزیزی اضافه کرد: در زمینه پسماند باید ترکیبی کار کنیم و تعدادی از مخازن باید در مبادی از جمله مجتمع‌های مسکونی، شهرک‌های صنعتی و ... قرار گیرند. 

او در واکنش به اینکه این اقدام در قالب طرح کاپ در حال اجرا بود، گفت: بله، ما آن را ادامه می‌دهیم. این مساله‌ای نیست که به طرح کاپ مربوط شود، در تمام دنیا مخازن زباله در مبادی تولید است و این اتفاق در برخی از مناطق از جمله منطقه ۲۲ و یک که شرایط فراهم است، اجرایی می‌شود. اما در برخی از مناطق از جمله ۱۵ مجبوریم از مخازن رو زمینی با شکلی بهتر استفاده کنیم. البته نمی‌توان در خیابان‌هایی که تعداد زیادی پلاک ثبتی وجود دارد، برای جمع آوری زباله، برنامه ریزی دقیق داشت و راس یک ساعت مشخص همه‌ی شهروندان را مکلف کرد که زباله خود را تحویل دهند. 

او در پاسخ به سوال دیگری درباره تغییر در رویکرد دوره فعلی مدیریت شهری در مقابله با پیمانکاران متخلف و مافیای پسماند اظهار کرد: در شهر تهران مناطق مختلفی وجود دارد و ما صد درصد به صورت شفاف کار می‌کنیم و نحوه واگذاری را سعی می‌کنیم ساماندهی کنیم. حتما سرمایه گذار بخش خصوصی را پای کار می‌آوریم و جلوی برخی اقدامات را خواهیم گرفت. 

به گزارش ایلنا، مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران از بستن اولین قرارداد با پیمانکاران براساس شیوه جدید خبر داد و گفت: اتفاقات خوبی رقم می‌خورد و اولین قرارداد در سال جدید بسته می‌شود. براساس این قرارداد یک چرخه صفر تا صد تکمیلی جمع آوری، ذخیره سازی، پردازش و فاینال‌سازی پسماند در سطح مناطق اجرا خواهد شد.

کد خبر 667338 برچسب‌ها پسماند شهرداری شهردارى تهران مناطق شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند شهرداری شهردارى تهران مناطق شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۷۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حبیبه هراتی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز، اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یکهزار تن زباله از سطح شهر تبریز جمع‌آوری می‌شود .

وی افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت آزمونه در ۲ منطقه زعفرانیه و رشدیه، جمع اوری پسماند خانگی به صورت شبانه از ساعت ۲۱ آغاز شده است و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

هراتی با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته افزود: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت ۲ خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه اعلام کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند