Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ائتلاف الفتح عراق، انگلیس را به مداخله در امور سیاسی کشورش متهم کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از سایت شفق نیوز، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق با مارک بریسون ریچاردسون، سفیر انگلیس در بغداد دیدار کرد.

العامری در جریان این دیدار تاکید کرد که فرآیند سیاسی از سال ۲۰۰۳ تا به امروز بر سه پایه اصلی توافق، شراکت و همکاری و توازن استوار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به سفیر انگلیس گفت: ما اطلاعاتی از دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی به دست آورده‌ایم که مداخله بی‌وقفه‌ شما در اوضاع سیاسی عراق را نشان می‌دهد، ما بر این باور هستیم که ثبات عراق، ثبات منطقه است و همه باید برای ثبات منطقه بن بست سیاسی را حل و فصل کنند.

العامری همچنین تصریح کرد: ما به دنبال دستیابی به تفاهم شیعی - شیعی هستیم و این امر منجر به تفاهم کُردی - کُردی خواهد شد و به اختلاف و دودستگی در میان کُردها خاتمه خواهد داد.

وی تاکید کرد، چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی از تشکیل فراکسیون اکثریت دست نخواهد کشید؛ فراکسیونی که حق گروه شیعی در دولت و توافق بر سر نامزد نخست وزیری را حفظ می‌کند.

العامری در ادامه افزود: بی‌ثباتی سیاسی، ناامنی را ایجاد می‌کند و من نگران بازگشت عراق به دوره‌هایی هستم که در معرض بحران‌ها قرار داشت.

در همین راستا، سفیر انگلیس در عراق اظهار داشت که کشورش به دنبال توسعه روابط دوجانبه و ارائه حمایت از عراق است که این امر ایجاد دولتی باثبات را می‌طلبد و این همان چیزی است که در مرحله کنونی برای آنها اهمیت دارد.

از سوی دیگر، رئیس ائتلاف الفتح عراق در جریان دیدار با سفیر استرالیا در  بغداد بر ضرورت تشکیل فراکسیون اکثریت از بین چارچوب هماهنگی، جریان صدر و نمایندگان مستقل و توافق میان آنها برای عدم تضییع حق اکثریت شیعه در تشکیل دولت تاکید کرد.

هادی العامری افزود: همانطوری که کردها حق انتخاب رئیس جمهور و همانطور که سنی‌ها حق انتخاب رئیس پارلمان را دارند؛ ما نیز از حق خود در پست نخست وزیری کوتاه نخواهیم آمد.

وی همچنین عنوان داشت: تشکیل دولت از معرفی فراکسیون اکثریت آغاز می‌شود. این فراکسیون وظیفه معرفی نخست وزیر و آماده‌سازی برنامه‌های دولت را برعهده دارد. انتخاب نخست وزیر با توافق گروه‌های شیعی آغاز می‌شود و با توافق ملی خاتمه می‌یابد. این رویکرد ما برای اجتناب از بن بست سیاسی است.

العامری تاکید کرد، چارچوب هماهنگی متحد و منسجم است و هماهنگ و منسجم باقی خواهد ماند. این چارچوب به تفاهم سیاسی بر سر اداره دولت آتی ایمان دارد و هرگز به شکستن اراده‌ها و استفاده از شیوه انزوا و دوری گزیدن که باعث تعلل در تشکیل دولت می‌شود، قانع نخواهد شد.

العامری تصریح کرد: ما به طرح ابتکار ملی در فضای ملی و دعوت از همه برای ایجاد راهکارهایی جهت خاتمه بخشیدن به انسداد سیاسی ادامه خواهیم داد.

در همین رابطه، سفیر استرالیا تاکید کرد: ما از نزدیک تمامی تحولات را در عراق دنبال می‌کنیم. آنچه برای ما مهم است، تشکیل دولت و تحقق ثبات سیاسی در این کشور است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: هادی العامری ، انگلیس ، استرالیا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هادی العامری انگلیس استرالیا سفیر انگلیس تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۷۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است

علی باقری معاون سیاسی ورارت امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونان و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس به مسکو سفر کرد، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

باقری در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند‌جانبه‌گرایی است.

طرف چینی در این دیدار ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم. 

این مقام ارشد چین افزود: چین بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است. در ادامه طرفین به بحث و بررسی درباره موضوعات مورد علاقه پرداختند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت