Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر مجارستان در یک مصاحبه رادیویی تأکید کرد که واردات گاز طبیعی مایع یا ال‌ان‌جی (LNG) از ایالات متحده نمی‌تواند جایگزین گاز ارزان روسیه شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در یک مصاحبه رادیویی تأکید کرد که واردات گاز طبیعی مایع یا ال‌ان‌جی (LNG) از ایالات متحده نمی تواند جایگزین گاز ارزان‌تر روسیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پروژه جایگزینی گاز ارزان روسیه با گاز گران آمریکایی موفقیت آمیز نخواهد بود، چنین پیشنهادهایی را "پوچ" و برای اقتصاد ملی کشور خود فاجعه بار خواند.

وی تأکید کرد که نمی توان روی انتقال حجم کافی گاز ال‌ان‌جی از آن سوی اقیانوس حساب کرد، بنابراین هیچ جایگزینی برای عرضه گاز از روسیه به اروپا، به ویژه مجارستان، در کوتاه مدت وجود ندارد.

غول انرژی اتریش: تحریم گاز روسیه غیرممکن استکشورها برای خرید گاز روسیه باید "ذخایر روبلی" ایجاد کنند

اوربان یادآور شد که کشورهایی وجود دارند که به دلیل موقعیت جغرافیایی و ویژگی های توسعه اقتصادی، نمی توانند از واردات نفت و گاز روسیه خودداری کنند، صرفاً به این دلیل که به دریا دسترسی ندارند. آنها نه پایانه های ال‌ان‌جی دارند و نه خطوط لوله جایگزینی که تا کشور آنها کشیده شده باشد.

نخست وزیر مجارستان در ادامه گفت: مسئله این نیست که شب‌ها یک پلیور بپوشیم و سیستم گرمایش را کمی کاهش دهیم یا چند فورینت بیشتر برای گاز بپردازیم، بلکه درباره این واقعیت است که اگر منابع انرژی از روسیه وجود نداشته باشد، اصلاً در مجارستان انرژی وجود نخواهد داشت.

پیش از این، آلفرد استرن، رئیس شرکت اتریشی اوام‌وی OMV که در حوزه انرژی فعال است، در پاسخ به درخواست کشورهای اروپایی برای تحریم گاز روسیه اعلام کرده بود که اتریش نمی تواند امسال خرید گاز طبیعی روسیه را متوقف کند.

وی در یک مصاحبه گفت: اگر ما آمادگی پذیرش عواقب وخیم تحریم گاز روسیه را نداشته باشیم، اعمال این (تحریم) غیرممکن است.

کارل نهمر، صدراعظم اتریش نیز طی هفته جاری میلادی اعلام کرده بود که از هیچ محدودیتی برای عرضه نفت و گاز از روسیه به اروپا حمایت نمی‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا اخبار روسیه اروپا اخبار روسیه گاز روسیه ال ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به بهانه جدید دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه مسکو اعلام کرد که اتهامات آمریکا علیه روسیه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

دیروز چهارشنبه دولت آمریکا تحریم هایی را علیه نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه و همچنین تعدادی از موسسات، شرکت ها و مقامات آنها اعمال کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح اعمال این تحریم‌های جدید بدون ارائه سند و مدرکی اعلام کرد که «روسیه ظاهراً از ماده سمی کلروپیکرین در اوکراین استفاده کرده است»

به نوشته اسپوتنیک وزارت خارجه آمریکا همچنین از توجه به حقایق متعدد دربارهاستفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای مسلح اوکراین خودداری می کند.

کد خبر 6094882

دیگر خبرها

  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • فوق‌ستاره ژاپنی جایگزین گران‌ترین والیبالیست جهان
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد