Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری از تدوین بسته مالی و تشویقیِ حمایتی از انبوه سازان در محلات فرسوده شهری خبر داد و گفت: در این بسته، بندی وجود دارد که امکان انتخاب واحدِ نوساز برای متقاضیان نهضت ملی در بافت فرسوده شهری فراهم می‌شود.

«محمد آیینی» امروز یکشنبه در گفت‌وگو با ایران اکونومیست درباره برنامه حمایتی دولت از انبوه سازان برای مشارکت در نوسازی بافت فرسوده شهری، گفت: علاوه بر حمایت تسهیلاتی از توسعه‌گران و انبوه سازان حمایت مالی و مشوق کالبدی برای سرمایه گذاران فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: بر این اساس بسته جامع تشویقی کالبدی یا شهرسازانه مالی- تسهیلاتی برای انبوه‌سازان وتوسعه‌گران با نگاه نوسازی محله‌ای در حال تدوین است تا سهم نوسازی محله‌ای را نسبت به نوسازی تک پلاکی بالاتر ببریم.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت:به دنبال این هستیم که با رعایت استاندارها تشویق‌های شهرسازانه را فراهم کنیم که در قالب تراکم تشویقی خواهد بود و برای شهرسازان وتوسعه گران مطلوب است.  بر این اساس قرار است با رعایت ضوابطی امکان ساخت یک یا دو طبقه تشویقی در پلاک‌های فرسوده فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اضافه کرد:در حال تدوین این بسته برای ارایه به شورای عالی شهرسازی و معماری و تصویب نهایی آن هستیم.

آیینی با اشاره به جزییات این بسته تشویقی خبر داد: تشویق‌ها علاوه بر اجازه تراکم،  در حوزه سطح اِشغال و  توده گذاری ابنیه و مشوق‌هایی در حوزه پارکینگ و ..... و نکات ریز شهرسازانه است که سازندگان با آن آشنا بوده و  با افزایش زیربنای مفید کار را برای آنها اقتصادی‌تر می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه مالی به دنبال تسهیلات مکفی و ارزان قیمت هستیم که با نگاه مثبت دولت در همین مدت کوتاه توانستیم سقف نوسازی تسهیلات بافت فرسوده را به دو ونیم برابر برسانیم.

به گفته محمد آیینی در شرایط مشابه تا پیش از دولت سیزدهم سازندگان می‌توانستند در تهران تا ۲۰۰ میلیون تومان و اکنون ۴۵۰ میلیون وام دریافت کنند که ۱۵۰ میلیون تومان آن با نرخ صفر درصد است.

وی خبر داد: اکنون بیش  از ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع تجهیز و در بانک مسکن آماده اعطای تسهیلات است. ۱۲ هزار واحد نیز به بانک معرفی شده که درحال انعقاد قرارداد است.

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: تسهیلات ودیعه اسکان موقت نیز برای سازندگان فراهم است که در دوران نوسازی مالکان واحدها را جابجا کنند. 

آیینی گفت: حمایت دیگر دولت علاوه بر تخفیف در عوارض پروانه و افزایش تراکم ساخت، تخفیف در هزینه نظام مهندسی است. هم چنین دوره دریافت پروانه نوسازی تسریع می‌شود که اکنون در خیلی از شهرها به کمتر از یک ماه تا دو هفته رسیده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: در مورد صدور پایان کار و تسریع در برقراری انشعاب آب و برق  نیز برمانه‌های دلگرم کننده‌ای در این بسته تدوین خواهد شد که در نهایت توجیه اقتصادی کار را افزایش خواهد داد.

آیینی افزود: نگاه وزارت راه و شهرسازی این است که تمام تسهیلات و تخفیفات و حمایت‌هایی که برای نهضت ملی مسکن فراهم می‌شود با همان سطح و سطوح و  سقف در بافت فرسوده نیز اجرایی شود، منتهی با یک تبعیض مثبت و آن اینکه به رعایت شرایط چهارگانه در بافت فرسوده نیازی نیست و اینکه نرخ سود بانکی هم بسیار پایین‌تر است

وی خبر داد: برنامه دیگری در دست تدوین است که امکان انتخاب واحد نوساز را برای ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده فراهم می‌کند. بر این اساس ثبت نام کنندگان می‌توانند در پروژه‌های ساخته شده در بافت فرسوده برای خرید واحدهای اضافی اقدام کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: نرخ سود بانکی ، وزارت راه و شهرسازی ، شرکت بازآفرینی شهری ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نرخ سود بانکی وزارت راه و شهرسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران شرکت بازآفرینی شهری بافت فرسوده فراهم می شود فرسوده شهری انبوه سازان نهضت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممکن است فاجعه بم تکرار شود !

به گزارش همشهری آنلاین،‌ محمد آئینی ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی که در سالن شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با تاکید بر اینکه مردم در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی حق حیات دارند و جان آن‌ها در خطر است، گفت: در ایران ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شوراها باید زبان گویای مردم باشند، افزود: در صورتی‌که جریان نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده کشور شتاب نگیرد، شاهد تکرار فاجعه‌ای مانند بم خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برخی از حقوق مردم ساکن در بافت‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: این شهروندان در وهله اول حق حیات دارند، باید حقوق آنان به رسمیت شناخته شده و به منظور نوسازی واحدهای مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی، موانع صدور اسناد مالکیت به منظور فراهم شدن امکان دریافت تسهیلات برطرف شود.


آئینی با اشاره به نهضت سنددار کردن اراضی در سکونتگاه‌های غیررسمی، تصریح کرد: بهره‌مندی از امکانات شهری در حد متوسط محلات برخوردار شهری و فراهم کردن زیرساخت‌های خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، درمانی، بهداشتی اهمیت دارد.

وی با اشاره به بیش از ۶۰ درصد معابر در بافت‌های فرسوده شهری، خاکی هستند، ابراز امیدواری کرد: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و تخصیص قیر، طی مدت باقیمانده از دولت، هیچ معبر خاکی در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند متناسب با پراکنش جمعیت در این مناطق، خدمات و زیرساخت‌های لازم را تأمین کنند.

وی حق اشتغال را از دیگر حقوق ساکنان مناطق بافت فرسوده شهری برشمرد و گفت: باید با ارائه آموزش‌های شغلی، زمینه اشتغال‌زایی برای ساکنان این مناطق فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان با تأکید بر ارائه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در مناطق فرسوده و ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات و امکانات و حمایت‌های نهضت ملی مسکن، حق تغییر کاربری طبقات همکف و صدور پروانه ساخت‌وساز برای واحدهای مسکونی با هر متراژ زمین، از اهرم‌های تشویقی دولت در بافت فرسوده است.

کد خبر 847896 منبع: تسنیم برچسب‌ها بافت‌ فرسوده خبر مهم

دیگر خبرها

  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر