Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:54:12 GMT

آموزش حضوری در ۳ هزار مدرسه استان اردبیل آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۸۳۰۸

آموزش حضوری در ۳ هزار مدرسه استان اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل صبح یکشنبه در آئین آغاز آموزش حضوری در مدارس استان که به‌صورت نمادین در آموزشگاه ابتدایی دخترانه عزیز محسنی، برگزار شد با بیان اینکه دانش آموزان امید فردای ایران هستند، اظهار کرد: مدرسه محلی برای تمرین اجتماعی شدن دانش آموزان هست و بدون شک حضور در کلاس‌های درس کنار همسالان، با عث تکمیل شخصیت اجتماعی دانش آ موزان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا قاسمیان، با اشاره به آموزش ترکیبی حضوری و غیر حضوری در بیش از ۲ سال گذشته افزود: در مدت دو سالی که آموزش به صورت حضوری در مدارس به نوعی متوقف شده بود و معلمان با ایثار و فداکاری به صورت غیر حضوری آموزش را ادامه می‌دادند، شاهد افت تحصیلی دانش آموزان استان بودیم که با شروع دوباره آموزش به صورت حضوری و با تلاش مضاعف معلمان امیدواریم این افت تحصیلی جبران شود.

قاسمیان، خطاب به دانش آموزان گفت: بدون شک حفظ سلامتی خودتان بهترین قدرشناسی برای پدر و مادر و همچنین معلمان است، پس تلاش کنید شیوه نامه‌های بهداشتی را به نحو احسن رعایت کنید.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم، گفت: خدا را شاکریم که آموزش بعد از ۲ سال به حالت عادی خود بازگشت و دانش آموزان با حضور خود شور و نشاط را در مدارس آفریدند.

کلام اله صفری با بیان اینکه تمهیدات لازم برای آغاز آموزش حضوری در مدارس به عمل آمده است، تصریح کرد: تمام مدیران مدارس در خصوص حفظ سلامتی دانش آموزان توجیه شده اند و آموزش در کنار سلامتی دانش آموزان مد نظر قرار خواهد گرفت.

صفری با قدردانی از فعالیت‌های آموزشی و پرورشی معلمان در دوران کرونا تصریح کرد: معلمان در دوران کرونا با ایثارگری خود اجازه ندادند فرآیند آموزش و پرورش دانش آموزان تعطیل شود و چه بسا در این را به بیماری کرونا مبتلا شده و دار فانی را وداع گفتند.

وی همچنین با تاکید بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس به والدین، گفت: در رابطه به اقناع بخشی آموزش حضوری در استان، هشت مصاحبه حضوری در برنامه‌های مختلف صدا و سیمای مرکز اردبیل، انجام شده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش با اطمینان بخشی به والدین در رابطه با حضور دانش آموزان در مدارس گفت: اکیپ‌های نظارتی در مناطق و نواحی و همچنین اداره کل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس را به صورت مستمر رصد می‌کنند.

کد خبر 5458066

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل آموزش و پرورش اردبیل رضا قاسمیان بازگشایی مدارس دانش آموزان ویروس کرونا بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه خراسان رضوی مسافران نوروزی روز طبیعت سفرهای نوروزی ماه مبارك رمضان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه 12 فروردین سانحه تصادف آموزش حضوری دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: تراکم حضور این دانش آموزان در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، بردسیر و سیرجان بیشتر است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست خبری از اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: تراکم حضور این دانش آموزان در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، بردسیر و سیرجان بیشتر است.

وی افزود: تبعه‌ای که کد یکتا دارد و بطور قانونی زندگی می‌کند؛ آموزش و پرورش ملزم به ثبت نام در مدارس است.

او تعداد فرهنگیان استان را ٤٣ هزار نفر اعلام کرد که در ٦ هزار و ٢٠ مدرسه مشغول به تدریس هستند و تعداد کلاس مدارس استان را ٢٩ هزار و ٢٧٤ مورد ذکر کرد.

وی با بیان اینکه مخالف تعطیلی مدارس به هر علت هستم گفت: در دو سال اخیر هیچ مدرسه‌ای تعطیلی نشده است؛ در تلاش برای بهبود خوابگاه‌های مدارس عشایری و روستایی هستیم.

رضایی افزود: در دو سال اخیر عملیات ساخت بیش از ٥٠٠ مدرسه را تمام کردیم؛ در استان کرمان ٢٥٠ مدرسه با وجود یک تا ٥ دانش آموز در راستای تحقق عدالت آموزشی مشغول فعالیت هستند.

او شعار هفته معلم امسال را "همه ما مدیون توایم معلم " اعلام گفت: عطا احمدی یک معلم بازنشسته است که ٢٦٠ مدرسه را در کرمان ساخته است.

وی خبر داد: ١٢ معلم نمونه در استان کرمان انتخاب شده اند و فروغ نادری به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به سوالی گفت: تدریس معلمان زن در مدارس متوسطه پسرانه نوبت دوم ممنوع است و با متخلفین برخورد می‌شود.

او افزود: دانشگاه فرهنگیان نقطه ثقل آموزش و پرورش است.

وی خبر بازسازی اردوماه‌های جوادیه و باهنر با بیش از ٦٠ میلیارد تومان با همکاری شرکت‌های مس و گل گهر را نیز اعلام کرد و گفت:خوابگاه ٤٠٠ نفره در اردوگاه باهنر ساخته خواهد شد.

رضایی کسب رتبه اول کشور در شاخص‌های اختصاصی و رتبه دوم در کل شاخص‌ها، انتخاب به عنوان موفق‌ترین مدیر کل، کسب شش رتبه تک رقمی در کنکور سال قبل، کسب رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی در کنکور، کسب ١٣ مدال در جشنواره خوارزمی، رتبه اول اعزام راهیان نور، رتبه اول سلامت، افتخار آفرینی در کسب رتبه مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، راه اندازی ٩٠ پایگاه مطالعاتی، جذب ١٥٠٠ دانش آموز بازمانده از تحصیل، تطبیق مدارک ٢٥٠٠ مهدکودک در استان، راه اندازی ٣٥ مرکز سنجش دانش آموزان پایه اول، تجهیز مدارس استان به سیستم پایش تصویری با ٧ میلیارد تومان را از جمله افتخارات و اقدامت آموزش و پرورش برشمرد.

وی اظهار داشت: ٢٥٤ حوزه امتحان نهایی در استان به منظور برگزاری امتحانات نهایی انتخاب شده اند که به راکت الکترونیک و دوربین مجهز شده اند.

او همچنین از تداوم طرح تجاری سازی مدارس استان خبر داد.

وی گفت: مرکز آمار ایران تعداد دانش آموزان ترک تحصیل کرده در استان را ٧ هزار و ٥٠٠ نفر اعلام کرده که ما این عدد را به این صورت قبول نداریم.

رضایی در پایان اظهار داشت: ساخت اردوگاه شهید سلیمانی از محل اعتبارات وزارت نفت در شهر کرمان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • نواخته شدن «زنگ سپاس معلم» در اردبیل+فیلم
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • معلمان دریچه دانایی را به روی دانش آموزان می گشایند
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت