Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: امیدواریم با یک نگاه جامع برای شهروندان، رفاه و آسایش، امنیت و ایمنی و ... را به تهران بیاوریم.

وی ادامه داد: گفتمان حاکم قرار شد گفتمان خدمت و پیشرفت با مدیریت مشارکتی بر محور مردم و نخبگان باشد و آنچه حاصل شد در نوع خود در سال های اخیر کم سابقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاکانی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در سالهای اخیر خیلی نمود پیدا کرد عملکرد مالی مجموعه مدیریت شهری بود که 37 هزار 700 میلیارد تومان 30 هزار و 160 میلیارد تومانش نقدی و مابقی غیرنقدی بود که براساس آخرین گزارش دریافتی 34 هزار 820 میلیارد تومان کارسازی شده و 350 میلیارد تومان هم در دست کارسازی به صورت غیرنقد است که نشان از 93درصد تحقق بودجه است در حالیکه سال گذشت 70 درصد بودجه محقق شده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در این مسیر به موانعی هم برخورد کردیم، ابراز داشت: بنای ما بر این بود که املاک را در بورس عرضه کنیم و قرار شد در روزهای آتی این مشکل رفع شود.

وی یادآور شد:‌100.4 در بخش نقدی و غیر نقد 62.5 درصد تحقق بودجه داشتیم.

زاکانی تاکید کرد: شهرتهران ظرفیت های بسیار زیادی دارد و اگر درست حرکت کنیم می توانیم کارسازی جدی برای شهر شکل دهیم.

وی تحول مدیریتی در تهران را کار مهم دیگر این دوره شهرداری دانست و گفت: بودجه بسته شده 3 سقفی 50 هزار میلیارد، 60 هزار میلیارد تومان و بالاتر از آن است و ما معتقدیم سقف بودجه 60 هزار میلیاردی عبور خواهیم داشت و گشایش های جدی برای شهر ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه خدمات کارمان را با واکسیناسیون گسترده شروع کردیم. در دوره قبل ۷۰ نقطه از طرف شهرداری به نهادهای مرتبط برای انجام واکسیناسیون داده شده بود. در این دوره علاوه بر  آن نقاط، ۷۲ نقطه‌ با مدیریت شهرداری فعال شد، به طرق مختلف این نقاط تجهیز شد. ضمن اینکه در شهرداری برای واکسیناسیون به سراغ افراد رفتیم و منتظر آنها نماندیم.

زاکانی بیان کرد: همچنین ناظر به نگهداشت شهر ، آسفالت و پیراستگی شهر را از طریق مناطق مختلف دنبال کردیم و در خود این مقطع گستره بزرگی از خدمات‌ را ارائه کردیم.

شهردار تهران عنوان کرد: نکته مهم دیگر  شروع فعالیت های مشارکتی بود، فعالیتی که بر پایه مشارکت مردم بر مدار مردم و محور نخبگان است؛  همکاری با دستگاه‌های دیگر از جمله این فعالیت هاست که اولین تجربه در قرار گاه اجتماعی بود؛ یک کار بی نظیری انجام شد و ۲۳۰ مصوبه در ۱۸ جلسه صادر شد که ۸۲ درصد این مصوبات اجرایی شد و حاصل این کار این شد که ۷ هزار معتاد متجاهر جمع آوری و به کمپ ماده ۱۶ منتقل شدند.

وی تاکید کرد: برای اولین بار کمپ برای عناصر کبر سن و بالای ۶۵ سال و صغر سن زیر ۱۸ سال و خانم ها و معتادان دارای زخم باز در تهران تاسیس شد.

زاکانی یادآور شد: برای این افراد  اقداماتی از جمله تثبیت هویت، سم زدایی، بازسازی شخصیتی ، مهارت آموزی و مواجهه با خانواده ها و اشتغال و اجتماعی شدن آنها انجام می شود.در همین مسیر بالغ بر ۲۹۱ مجموعه ای که از معتادان خرید و فروش می کردند و ۴۱ پلاک قرمز  نیز پلمب شد و برای ساماندهی رود دره فرحزاد تلاش شد که در نتیجه امیدواریم  ادامه بوستان بالای نیایش را امسال افتتاح کنیم تا این صورت زشت را از آن محدوده جمع کنیم.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بودجه ترک اعتیاد خانواده خرید و فروش شهرداری تهران نخبگان زاکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد محسن هاشمی از زاکانی

به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، وی در مطلبی نوشت: آنچه هم اکنون در شهر تهران به عنوان حمل و نقل عمومی هر چند ناقص مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد. سابقه‌ای حداقل صدو سی ساله داشته، چرا که مبنای مثل تعارف شاه عبدالعظیمی از خرید بلیط دو طرفه واگن دودی می‌آید. این سامانه حمل و نقل عمومی توسط ناصرالدین شاه قاجار با قراردادی به سبک BOT در سال ۱۲۶۶ در یک صفحه با شرکتی بلژیکی به اجرا در آمد و سال‌ها فاصله تهران تا شاه عبدالعظیم را خدمت رسانی می‌کرد. اولین خودروی حمل و نقل عمومی مربوط به اواخر دوره قاجار است. در دوران پهلوی در سال ۱۳۳۱ شرکت واحد اتوبوسرانی تشکیل و در سال ۱۳۵۴ نیز شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) تأسیس و کلنگ مترو نیز برای ۴ خط مترو به طول ۶۰ کیلومتر در اوج انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۶ زده شد. 

از پیروزی انقلاب تا امروز علی‌رغم مخالفت دلواپسان وقت با ادامه ساخت مترو، با همت و پیگیری مجمع نمایندگان تهران در مجلس به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، کارگران، کارمندان و مدیران زحمات زیادی کشیده شد تا هم اکنون با ۷ خط مترو، ۱۵۹ ایستگاه و ۱۵۰۷ واگن، توانایی جابجایی حداقل ۳ میلیون سفر در روز به دست آمده و تهران مقام بیستم را در سامانه‌های حمل و نقل ریلی درون شهری جهان به خود اختصاص داده است. این نتیجه با استفاده از اعتبارات بانکی، فاینانس یا یوزانس حداقل ۳ میلیارد دلاری و قرارداد‌های بین‌المللی انجام شده است؛ لذا تأمین سامانه حمل و نقل عمومی کارآمد از وظایف ذاتی مدیریت شهری بوده و احتیاج به این همه سروصدا و فخرفروشی ندارد.

شایان ذکر است براساس همین وظیفه در هر دوره خدماتی به سرانجام می‌رسد. از جمله در دوره پنجم شورا نیز ۴۰ کیلومتر از مترو و ۳۰ ایستگاه ۱۰۵ واگن اضافه شد. البته نتیجه ادامه فعالیت‌ها از دوره چهارم بود؛ و قرارداد ۱۰۵ واگن هم از ۲۵% قرارداد دوره‌های قبل بود؛ لذا این طور نیست که همه فعالیت‌ها منجر به نتیجه، مصادره به شخص شود. برقی سازی حمل و نقل عمومی هم از دهه ۷۰ حداقل با ۱۰۰ اتوبوس برقی با کابل بالاسری به سرانجام رسید که بیش از سی سال و هم اکنون با ۶۴ اتوبوس مشغول به کار است؛ لذا مشخص است که پیشینیان که زاکانی خود را از همه برتر می‌داند و خدمات خود را بهترین عنوان می‌کند؛ و مبتکرانه جمله قوی‌ترین دوره مدیریت شهری را به راحتی به زبان می‌راند، مجدانه بیشتر از آنچه او با این همه سروصدا به صورتی قول آن را می‌دهد، به سامان رسانده‌اند. بدون پشتوانه قدرت در چهارچوب قانون کارنامه قابل عرضه‌ای دارند. 

نگاهی به ایستگاه‌هایی که در طول ۲ سال گذشته افتتاح شد، این امر را به خوبی نشان می‌دهد. طراحی و مناقصه و کلنگ خط ۶ و ۷ مترو در سال ۱۳۸۶ به زمین زده شده. چهار دستگاه TBM برای اجرای آن تأمین و ساخت آن در بخش سیویل به حدود ۹۵% رسید. میوه رسیده آن از درخت تناور خطوط ۶ و ۷ چیده و با فخرفروشی و بدون یادی از پیشنییان به رخ مردم کشیده شد. 

قرارداد ۶۳۰ واگن که با تبلیغات کاذب آن را هزار و اندی مطرح می‌کنند، مصوبه‌ای از سال ۱۳۹۵ دارد. مراحل قانونی مناقصه در اوج تحریم‌های ترامپی و با مخالفت‌های بازرسی کل کشور برای تعیین برنده مناقصه به سختی به امضای قرار داد رسیده. تخصیص سهمیه فاینانس و تصویب در بانک مرکزی ایران و بیمه خلقی چین و ابلاغ به دست اندرکاران دو طرف تا مرحله پیش پرداخت را پشت سر گذاشته، خوشبختانه در طول ۲ سال و نیم بخشی از پیش پرداخت داده شد. زحمات این حرکت کاملاً بدوش وزارت کشور، معاونت عمرانی و سازمان شهرداری‌ها بوده و اصولاً ربطی به شهرداری تهران ندارد؛ و باز پرداخت هم به عهده دولت است. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردرای تهران از جشن تکمیل خطوط ۷ گانه مترو خبر داده که سهم شهرداری فعلی نیم درصد هم نیست. البته خبری هم از شروع احداث ساخت خطوط ۸ و ۹ و ۱۰ و ۱۱ داده شد که جای تبریک دارد و اگر بودجه تأمین شود می‌تواند در ۱۵ سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد. 

به نظر آنچه هم اکنون بخشی از اعضای شورای شهر را عصبانی نموده. تبلیغات بی حد و بعضاً بی پشتوانه و بدون نتیجه برای این دوره شورا با قول‌های پی در پی و بی خبر گذاشتن اعضا از واقعیت‌ها می‌باشد. برای مثال پیش پرداخت ۶۳۰ واگن از ابتدای سال ۱۴۰۲ چند بار پرداخت شده اعلام شد؛ و از سهمیه فاینانس ۲۵% و ۵۰% تا ۱۰۰۰ واگن هم خبری نیست؟!

همیشه فخر فروشی مورد نکوهش بوده است. البته ذهن به سمت مال و جاه و مقام می‌رود. ولی این مقال فخر فروشی مدیران به پشتوانه قدرت حکومتی را مد نظر قرار داده است. سال‌ها پیش در بازدیدی، فردی گفت شهید نداده‌ایم تا مدیران فخر فروشی کنند و آن هم نه برپایه تخصص و تعهد و یا عملکرد قابل تقدیر، بلکه بر پایه اتصال به قدرت و خود را عاری از هرگونه پاسخگویی دیدن.

دیگر خبرها

  • انتقاد محسن هاشمی از زاکانی
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • ببینید | ناراحتی زاکانی از انتقاد صریح عضو شورای شهر تهران
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • زاکانی: برخی علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر
  • زاکانی: عده‌ای علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر کنند
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • (ویدیو) زاکانی هم به کمک گشت ارشاد آمد
  • ببینید | زاکانی هم وارد ماجرای بی‌حجابی شد؛ شهردار تهران درباره اجرای طرح نور چه گفت؟