Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر در پاسخ به سوال اعضای شورا درباره بخش هایی از گزارش ارائه شده از سوی وی و تاکید بر لزوم توسعه فرهنگی اجتماعی منطقه 20 تهران گفت:‌  کارخانه سیمان ری در حوزه نوآوری به زودی افتتاح می شود.

وی از در نظر گفته شدن پارک مقاومت برای شهرری خبر داد و گفت: در هر محله ای یک بخشی از بوستان ها به بوستان مادر و کودک اختصاص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که پیش از عید 27 پارک مادر و کودک برای رسیدن به این هدف افتتاح شد.

شهردار تهران یادآور شد: بوستان های مادرو کودک علاوه بر مادر و کودک برای دیگر اقشار زنان مورد استفاده است و این خدمات غیر از پارک های بزرگ  مقیاسی  است که ویژه زنان افتتاح خواهد شد.

وی درباره قرارگاه اجتماعی و تکلیف شهرداری ها دراین زمینه گفت: شهرداری برای کمک به بهزیستی در حل این معضل طبق قانون موظفاتی دارند اما در دوره قبل قائل به جمع آوری معتادان متجاهر نبودند و آن را نوعی زیست می دانستند در حالیکه رهبری در دیدار با شوراها تاکید کردند این مساله جزو کارهای اصلی شهردرای قرار گیرد.

وی از جمع آوری 7 هزار معتاد متجاهر از سطح شهر تهران اشاره کرد و ابراز داشت: در 6 ماهه گذشته یکی از نکات این بود که در تفاهم با مسئولان کشور کار تهران را جمعی پیش ببریم و به این ترتیب تفاهم نامه ای که بین ما وزیر راه و شهرسازی نوشته شد تا از ظرفیت های قانون جهش مسکن و ظرفیت هایی که وزارت راه در اختیار شهردرای قرار می دهد استفاده می کنیم.

زاکانی افزود: وزیر مسکن  مکررا گفته هر چه از دستم بر بیادید برای تهران در خدمت هستم.

وی درباره جزئیات این طرح گفت: نیاز به جلسه مفصلی است که ابعاد آنرا مطرح کنیم اما 22 منطقه مکلف شده اند ظرفیت را احصا کنند و اساس کارمان را بر بافت فرسوده و بافت های ناکارآمد و ذخیره شهری گذاشته ایم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه زمین و مجوز را دیگران  می دهند و شهرداری قدر و سهم را برای پرسنل و مردم می گیرد، ابراز داشت: برای مثال در باغ آذری گود درویشی را با 800 میلیارد جمع می کنیم و مسکنی که ساخته می شود بخشی اش جایگزینی برای کسانی است که در گود زندگی می کنند وبخشی از سرانه می شود.

وی درباره  انتقاد یکی از اعضا به وضعیت فاضلاب 18  19 نیز گفت: آنچه بسیار آسیب زننده است در منطقه 22 بود که بنا شد ظرف 2 سال به نتیجه برسد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در نوروز 1401 تهران به مقصد گردشگری تبدیل شد، گفت: به طوری که مجموعه های تحت مدیریت بیشترین گردشگر را داشتند و برج میلاد و مجموعه گردشگری عباس آباد تا به حال اینقدر گردشگر نداشت و خدمت رسانی در سطح بسیار بالایی صورت گرفت، اما باز هم باید قدم بالاتری را برای سال های آینده بگذارید. و ایجاد سازمان گردشگری برای شهر گردشگر پذیری مثل تهران نیاز است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن نوروز 1401 شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد

آئینی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم نگاه ما در حوزه بازآفرینی نگاه مردمی سازی بوده است. نوسازی مسکن باید توسط مردم، سازندگان بخش خصوصی، تعاونی ها و گروه های جهادی صورت گیرد. نظارت هم توسط دولت و اعضای سازمان نظام مهندسی انجام می شود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی بیشترین بدنه اجتماعی و بیشترین ارتباط را با مردم دارد. لذا توفیق در این وزارتخانه در افزایش سرمایه اجتماعی موثر خواهد بود. در سال جاری نیز که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، باید فضایی فراهم شود که این وزارتخانه پشتیبان باشد و موانع را رفع کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در محدوده بافت های فرسوده دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناکارآمد و فرسوده وجود دارد گفت: این بناها جان هموطنان را در ۶۹۰ شهر به خطر انداخته است. بنابراین ما نوسازی را در اولویت قرار دادیم؛ زیرا موضوع جان انسان ها است.

آیینی تصریح کرد: در این ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار حدود ۱۰ میلیون نفر سکونت دارند. این شامل ۱۶۷ هزار هکتار، ۶۰۰۰ محله و ۳۰۰ هزار کوچه است. ساکنان این مناطق دچار بدمسکنی هستند و توان نوسازی ندارند. حتی اگر وام ارزان به این افراد بدهیم امکان پرداخت اقساط ندارند، زیرا اگر پول داشتند در بافت فرسوده زندگی نمی کردند. این چالش اول ما است. ما به آن ها می گوییم نگران نباشید؛ ما شما را به سازندگان و کسانی که توان مالی، اجرایی و فنی دارند وصل می کنیم. اینجا با چالش دوم مواجه می شویم؛ زیرا سازندگان حاضر به نوسازی در محلات فرسوده نیستند؛ چراکه برای آن ها بازدهی اقتصادی ندارند.

وی درباره راهکار شرکت بازآفرینی برای چالش دوم یعنی تشویق سازندگان به نوسازی بافت های فرسوده گفت: چهار چالش نوسازی در سند تحول دولت آمده است. راهکار این است که ما با بسته های تشویقی مختلف، سرمایه گذاران را ترغیب به نوسازی کنیم. 

آیینی تاکید کرد: بیش از ۵۴۶ شهر بسته های تشویقی شهرسازانه را اجرا می کنند؛ به طوری که آمار صدور پروانه نشان می دهد در سال ۱۴۰۲ رکورد نوسازی در محدوده بافت های فرسوده در بازه زمانی بعد از انقلاب شکسته شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: گام اول را با همکاری بسیج مستضعفان و بسیج سازندگی برداشتیم و تا الان ۴۶۷ حلقه میانی ایجاد کردیم که در محلات هدف بازآفرینی به ارایه خدمات می پردازند. این اتفاق جدیدی است که قصد داریم این تعداد را به ۲۰۰۰ حلقه برسانیم و به زودی شاهد خبرهای خوبی در محرومیت زدایی از بافت های فرسوده خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار