Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:23:41 GMT

ضرورت حذف دلالان از نانوایی‌های استان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۸۷۷۶

ضرورت حذف دلالان از نانوایی‌های استان قزوین

ایسنا/قزوین فرماندار قزوین با طرح این پرسش که چرا در استان قزوین لغو پروانه نانوایان اجرایی نشده است، گفت: مشاهده شده که یک واحد نانوایی ۴۰۰ کیسه آرد سهمیه خود را به کرج و تهران ارسال کرده است از مسئولان سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و غله استان می‌خواهیم این موضوع را سامان‌دهی کنند تا دلالان حذف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس کاظمی در ستاد تنظیم بازار استان قزوین که صبح امروز یکشنبه ۱۴ فروردین در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: موضوع نان در قزوین دردآور است، ۱۲ و ۱۳ فروردین مراجعات، تماس تلفنی و پیامک‌های متعددی از مردم دریافت کردیم که از اوضاع نانوایی‌های قزوین گله‌مند بودند.

وی ادامه داد: نابسامانی نانوایی‌های قزوین محصول رهاشدگی این بخش است؛ امروز دولت همه آبروی خود را برای یارانه نان آورده است اما عده‌ای نانوا آن‌را به حراج گذاشتند؛ مشاهده شده است که یک نفر چند مجوز به نام اطرافیان خود گرفته و به اشخاص ثالث واگذار کرده است.

فرماندار قزوین خاطرنشان کرد: ۲۸ اسفند پس از معارفه خود به رئیس اتحادیه نانوایان استان گفتم برای ایام نوروز برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد تا مردم برای تأمین نان با مشکل مواجه نشود، اتحادیه ۱۷ نانوایی را به‌عنوان کشیک معرفی و سهمیه آرد خود دریافت کرد اما در ایام نوروز از این ۱۷ نانوایی تنها تعداد کمی پخت کردند.

وی خاطرنشان کرد: به اتحادیه نانوایان اعتمادی ندارم؛ من مخالفم که اتحادیه، آرد را حمل کند این مفسده بزرگی‌ است؛ چرا باید عده‌ای به خود اجازه دهند تنش ایجاد کنند؟! به نانوایان مهلت می‌دهیم تا این رویه را اصلاح کنند چراکه اعتماد عمومی مردم خدشه‌دار شده است.

کاظمی تصریح کرد: در روز طبیعت درگیر تردد مسافران در محورهای مواصلاتی بودیم و علاوه بر آن موضوع نانوایی‌های استان را نیز پیگیری کردیم تنها یک نانوایی در سطح استان فعالیت می‌کرد که آن هم با تخلف نان را با وزن پایین به دست مردم می‌داد.

وی تأکید کرد: امروزه نظارت‌ها ضعیف و نانوایی‌های استان رها شده است؛ روز گذشته از یک نانوایی بازدید داشتم که پرسیدم آخرین بازرسی چه زمانی انجام شده است؟ گفت آخرین بازرسی شهریور سال گذشته بوده است. برای نظارت بر نانوایی‌ها باید از فناوری اطلاعات و نظارت هوشمند کمک بگیریم.

فرماندار قزوین مطرح کرد: در حال حاضر هر کیسه آرد ۴۶۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود، مشاهده شده که یک واحد نانوایی ۴۰۰ کیسه آرد سهمیه خود را به کرج و تهران ارسال کرده است از مسئولان سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اصناف و غله استان می‌خواهیم این موضوع را سامان‌دهی کنند تا دلالان حذف شوند؛ البته باید بگوییم که در استان قزوین لغو پروانه نانوایان اجرایی نشده است که جای سوال دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قزوين نانوايي استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۸۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید ولی الله موسوی بیان کرد: دستگاه‌های مرتبط با حوزه نان در یک مهلت مقرر باید کیفیت نان را به حد قابل قبول برسانند، زیرا در وضعیت فعلی رضایت از کیفیت نان در بین شهروندان پایین است.

وی ادامه داد: بازرسی‌ها باید به صورت مداوم از نانوایی‌ها انجام و ظرف مدت یکماه نانوایانی که نان بی‌کیفیت پخت می‌کنند شناسایی و معرفی شوند.

فرماندار بهبهان اتحادیه نانوایان را ملزم کرد آموزش را جدی بگیرند و ضمن ارایه آموزش‌های لازم به تمام کارکنان نانوایی‌ها، صدور مجوز نانوایی به کسب آموزش و مهارت از اداره فنی و حرفه‌ای منوط شود.

فرماندار بهبهان از اداره صنعت، معدن وتجارت این شهرستان خواست بسته‌بندی‌های غیرمجاز نان که مجوزی از بهداشت، استاندارد و دیگر نهاد‌های مربوطه ندارند را در راستای رعایت بهداشت شهروندان جمع آوری کنند.

تنظیم و رعایت ساعت پخت نانوایی‌ها، صدور مجوز جدید در نقاط فاقد نانوایی، جابجایی نانوایی‌ها طبق دستورالعمل و ایجاد تنوع در پخت نان‌های مختلف از دیگر نکات مورد تاکید فرماندار بهبهان بود.

پخت نان باکیفیت به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم خوزستان مطرح است.

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!
  • نرخ جدید نان «آزادپز» در کردستان اعلام شد
  • نرخ انواع نان آزادپز در کردستان اعلام شد
  • دلالان نقره داغ شدند؛ ابلاغ قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • دلالان نقره داغ شدند؛ تعیین قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • جنجال علیه اخذ مالیات از دلالان دانه‌درشت آن هم با پول بیت‌المال
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد